Είναι πραγματικά δύσκολο να ανανεώνεσαι και να δείχνεις φρέσκος χωρίς να αποποιείσαι την αυθεντικότητα του αρχικού σου χαρακτήρα. Όταν λανσαρίστηκε το Peugeot 308 δεύτερης γενιάς το 2013 ήταν μια πραγματική τομή τόσο για την κατηγορία όσο και για την Peugeot. Λέξεις όπως i-Cockpit μπήκαν, καλώς ή κακώς, στη ζωή μας και σήμερα βιώνουμε ψηφιακούς πίνακες οργάνων παντού. Εκείνο το 308 βαφτίστηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ευρώπη το 2014, πούλησε καλά κι έτσι η Peugeot έπρεπε να συνεχίσει στην ίδια συνταγή, αναβαθμίζοντας, βελτιώνοντας και εκσυγχρονίζοντας την εικόνα και την ουσία του best-seller της.
Ένα εκπληκτικό ραφινάρισμα και μια στροφή προς την –ακόμα καλύτερη- ποιότητα προσφέρει το νέο 308 (αν δείτε τα διάκενα στα πάνελ του αμαξώματος θα καταλάβετε. Βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 η οποία όμως έχει εξελιχθεί και ενισχυθεί για αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας και συνεπακόλουθη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς (κάτι που φαίνεται σε κάθε πέσιμο σε νεροφάγωμα σε άσφαλτο).
Μεγαλύτερο μεταξόνιο
Αλλαγές στις αναλογίες (συγκριτικά με το απερχόμενο 308) υπάρχουν, με μήκος 4.367 mm, πλάτος 1.859 mm (φαρδύ, ε;) και ύψος στα 1.441 mm αλλά και αυξημένο κατά 55 mm μεταξόνιο στα 2.675 mm, προσφέρουν μια άλλη αίσθηση παρουσιαστικού και μια ευπρόσδεκτη ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 412 λίτρα) αν και με τη μεγάλη κλίση του παρμπρίζ έχει θυσιαστεί χώρος στην καμπίνα για τους πίσω επιβάτες.
Η τεχνοτροπία των LED φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή του 208 και δένει με όμορφες ακμές στο πίσω μέρος, δίνοντας μια αίσθηση πλάτους. Οι νέοι θυρεοί με τον λέοντα της Peugeot είναι παντού, εμπρός, πίσω και στις ζάντες για να εμπεδώσουμε την αλλαγή πλεύσης της φίρμας (είναι ένα κάποιο πισωγύρισμα η επιλογή του θυρεού των αρχών της δεκαετίας το ’60 αλλά και μια υπενθύμιση της ιστορίας της φίρμας που μετρά πάνω από 210 έτη ζωής και πάνω από 130 ως κατασκευαστής αυτοκινήτων).
Καινοτόμο
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και με όλες τις ανέσεις (34 λίτρα αποθηκευτικού χώρου μόνο στην καμπίνα!) και αναλαμβάνει να σε μυήσει στην επόμενη ημέρα της φίρμας με τη βασική δομή των επιμέρους στοιχείων (τιμόνι, i-Cockpit, κονσόλα) να είναι εκεί αλλά πλέον σε άλλο επίπεδο, όχι μόνο στα γραφικά υψηλής ευκρίνειας αλλά και στη δομή των υπο-μενού με πλήρη εξελληνοποίηση.
Οι αεραγωγοί ενσωματώνονται σε ένα ψηλά τοποθετημένο τόξο στο ταμπλό και οι οθόνες είναι 10 ιντσών με έντονη την premium εικόνα θυμίζοντας… Audi, ενώ υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες.
Το τιμόνι βέβαια εξακολουθεί να είναι σαν… κουλούρι μπρέτσελ και θέλει εξοικείωση όταν στρίβεις απ’ άκρη σε άκρη όμως η θέση οδήγησης είναι σωστή σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση του 6άρη μηχανικού επιλογέα, ενώ και τα καθίσματα τα ίδια μπορούν να είναι ανατομικά (η Opel εντός του ομίλου Stellantis, με την πολύχρονη εμπειρία της σε αυτόν τον τομέα έχει φροντίσει γι αυτό) επαυξάνοντας την γαλατική άνεση που το 308 προσφέρει.
Μιλάμε για άνεση κανονική που ισοπεδώνει λακκούβες και άλλα εδώδιμα των ελληνικών δρόμων (και με την αρωγή των Michelin Primacy 4 διαστάσεων 225/45-R17) αλλά που εξ αυτής και της ανάλογης ρύθμισης των αναρτήσεων διαφαίνεται μια πιο ασαφής και λίγο πλαδαρή κίνηση/μετακίνηση του αμαξώματος υπό πίεση χάνοντας κάτι από την πληθωρική αμεσότητα του 208 λόγου χάριν.
Από την άλλη το 308 εξοπλίζεται σχεδόν όπως τα… Rafale όταν έρθει η ώρα της ασφάλειας και της θωράκισης της ζωής οδηγού και επιβατών, με όλα τα συστήματα προστασίας που συναντά κανείς στην κατηγορία του αλλά και σε μεγαλύτερες και ακριβότερες. Για μια ακόμη φορά ο πολυνίκης κινητήρας 1.2 PureTech με τους τρεις κυλίνδρους του και τα 1.199 cc αναλαμβάνει να δώσει ζωή σε ένα μοντέλο της Peugeot προσφέροντας 130 ίππους στις 3.000 rpm και μέγιστη ροπή 230 Nm μόλις από τις 1.750 rpm. Ακούγεται βέβαια ανεβαίνοντας προς τις μεσαίες στροφές περισσότερο από ό,τι θα θέλαμε όπως και ελαφρώς η μετάδοση κατά την εκκίνηση.
Όμως συνολικά, αν δεν το πιέσεις στο όριο είναι εξαιρετικά ήσυχο χάρη και στην προσεγμένη αεροδυναμική του αμαξώματος αλλά και τις ποδιές που προστατεύουν τα μηχανικά μέρη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις είναι συμπαθητικές (τελική 210 km/h και 0-100 km/h σε 9,6 sec) με δύο μόνο προγράμματα παραμετροποίησης (Eco και κανονικό) αλλά δεν υπάρχει, παραδόξως, κάποια μορφή εξυβριδισμού (τώρα που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές βασίζονται σε ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες προκειμένου να μειώσουν ρύπους και κατανάλωση). Σε ό,τι αφορά τους πρώτους, με 126 g/km το αυτοκίνητο δεν μπαίνει Δακτύλιο αλλά τουλάχιστον η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί στα λογικά επίπεδα της σφαίρας των 7,2 L/100 km.
Συμπερασματικά
Η πρώτη μας επαφή με το 308 μας άφησε, γενικά, θετικές εντυπώσεις. Είναι μια γαλλική hatchback λιμουζίνα με μετα-μοντέρνο περιβάλλον καμπίνας, πολύ καλή ποιότητα υλικών, state-of-the-art εξοπλισμό ασφάλειας και ανέσεων (hi-end Focal, γαλλικά ηχεία, τι άλλο να πεις!) και έναν συγκροτημένο χαρακτήρα οδικής συμπεριφοράς που τιμά την προέλευση, το όνομα και την κουλτούρα της Peugeot.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.900€ για το 1.2 PureTech 110, τα 22.300€ για το 1.2 PureTech 130, ανεβαίνοντας στα 24.800€ για το 1.2 PureTech 130 EAT8 ενώ οι εκδόσεις diesel είναι οι 1.5 BlueHDi 130 με 23.300 € και 1.5 BlueHDi 130 EAT8 με 25.700€. Τέλος το 308 Hybrid 180 e-EAT8 ξεκινά από τα 39.500€. Η έκδοση δοκιμής μας ξεκινά από τα 22.300 ευρώ, τιμή πολύ καλή για όσα προσφέρει το αυτοκίνητο, ειδικά σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας αλλά και ανέσεων. Σε μια εποχή που τα μικρομεσαία ασφυκτιούν ανάμεσα στα SUV και crossovers, το 308 αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 308 1.2 PureTech 130 S&S BVM6 2022 TIMH €22.300 ΤΕΛΗ €80,64
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,8 sec, τελική 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 126 g/km
ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΑΚΙΑ, ΕΛΛΕΙΨΗ MILD HYBRID ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ CO2.