2022 Range Rover Velar P400e [Test Drive]: Δοκιμάζουμε το επιβλητικό SUV στα χιόνια


Με περίσσια δύναμη και ένα αξιόπιστο σύστημα τετρακίνησης, το Velar δεν αποτινάσσει από πάνω την off road παράδοση της Land Rover, παρά την ύπαρξη υβριδικού συστήματος.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/1/2022

Στο πλαίσιο της υβριδοποίησης της γκάμας των αυτοκινήτων της Range Rover το Velar αναβαθμίστηκε με ένα σύστημα το οποίο προσφέρει επιδόσεις ανάλογες ενός V8 κινητήρα του πρόσφατου παρελθόντος και κατανάλωση αντίστοιχη ενός δίλιτρου ντήζελ!

Και αυτό από μόνον του είναι ένα σημαντικό στοιχείο για το υποψήφιο αγοραστή ενός θηριώδους SUV, όπως και τα off road γονίδια στο pedigree του,  μαζί με την αριστοκρατική αύρα που διαχέει ένα βρετανικό premium αυτοκίνητο.

Το Velar, που το όνομά του προέρχεται από τη Λατινική λέξη Velare (σημαίνει «καλύπτω» ή «πέπλο») και η Range Rover στα τέλη της 10ετίας του 1960 το έδινε στα προ-παραγωγής οχήματά της, αισθητικά δεν αφήνει καμία υπόνοια για την καταγωγή του.

Η χαρακτηριστική μάσκα και τα μικρά φωτιστικά σώματα Led, συνδυαστικά με τον μεγάλο προφυλακτήρα δίνουν μια εντυπωσιακή εμφάνιση, ενώ την αίσθηση της στιβαρότητας προσφέρουν τα μικρά πλαϊνά παράθυρα και η σχεδίαση του πίσω μέρους.

Η σιλουέτα του Velar φέρνει περισσότερο σε ένα μεγάλο crossover και αυτό λόγω του μεγάλου μήκους του αμαξώματος που πλησιάζει τα 4,8μ. και του σχετικά χαμηλού ύψους (1,678 mm). Το μόνο σίγουρο, με το Velar δεν περνάς πουθενά απαρατήρητος. Και να το ήθελες…

British, Luxury, Spacious

Είναι προφανές ό,τι από το εσωτερικό δεν λείπουν οι χώροι και πώς θα μπορούσε άλλωστε σε ένα αυτοκίνητο με μεταξόνιο 2,874 mm. Ούτε βέβαια και η πολυτέλεια, με την Range Rover, τουλάχιστον στον τομέα της αντιληπτής ποιότητας κατασκευής να κερδίζει τις εντυπώσεις. Είναι τα καλής ποιότητας πλαστικά, είναι τα δέρματα, είναι ο ψηφιοποιημένος πίνακας των οργάνων και η touch screen του συστήματος infotainment (σ.σ. εμφανίζει μια κάποια καθυστέρηση στην επεξεργασία των εντολών που δέχεται), είναι και οι χρωματικοί συνδυασμοί (έστω και σκουρόχρωμοι), αλλά και πανοραμική ηλιοροφή του αυτοκινήτου της δοκιμής, που προσφέρουν την εικόνα ενός πολυτελούς και updated  αυτοκινήτου σε ότι αφορά τις τεχνολογίες.

Άψογη θέσης οδήγησης και ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, υψηλές ανέσεις, πολύ καλής πιστότητας ηχοσύστημα, άφθονες δυνατότητες εξατομίκευσης εξοπλισμού τα "συν" στο εσωτερικό, ενώ κάποια «θεματάκια» θα αντιμετωπίσουν με την εργονομία του, όσοι δεν έχουν εμπειρία από αυτοκίνητα της LR.

Συνολικά οι επιβάτες έχουν την αίσθηση πώς βρίσκονται σε ένα luxury, καλοφτιαγμένο τζιποειδές.

Θα πείτε, όλα αυτά είναι γνωστά (σ.σ. δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε), μόνο που στην έκδοση P400e PHEV τη διαφορά κάνει ένα υβριδικό σύστημα που αφενός μειώνει υπό προϋποθέσεις το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Velar, αφετέρου δεν αλλοιώνει την οδηγική αίσθηση που αναμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Φυσικά, η προϋπόθεση δεν είναι άλλη, από το να είναι η μπαταρία του φορτισμένη, μια και μιλάμε για μια plug-in hybrid έκδοση.

Το υβριδικό σύστημα του Velar P400e

Το σύστημα περιλαμβάνει ένα θερμικό turbo βενζινοκινητήρα 2 λίτρων που αποδίδει 300 ίππους, ο οποίος και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι το υβριδικό αυτό σύστημα να έχει συνδυαστική ισχύ 404 ίππους, όπως στο πάλαι ποτέ οι V8 κινητήρες της εταιρείας, αλλά η συνδυαστική κατανάλωση να είναι στα επίπεδα ενός ντήζελ!

Ειδικότερα, το Velar P400e των 2,2 τόνων (!) επιταχύνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 5,4 sec, η τελική του φθάνει τα 209 km/h, ενώ η μέση κατανάλωση που πήραμε (έχοντας την μπαταρία φορτισμένη) είναι στα 9,2 lt/100 km. Στην πόλη, η κατανάλωση πέφτει πολύ και φυσικά έχει να κάνει με το κατά πόσο ενεργοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου μέγιστης χωρητικότητας 13,7 kWh που βρίσκεται στο δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ (625 lt από τα 748 lt της έκδοσης χωρίς τη μπαταρία). Για να φορτίσει έως το 80%, σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία χρειάζονται 30 min σε DC ταχυφορτιστή ή 100 min σε AC των 7kW (wallbox).

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, η μπαταρία προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 53 km και όπως γνωρίζετε, αυτή είναι μια «ιδανική» περίπτωση, καθώς θα πρέπει να υπολογίζετε πώς στην «πραγματική ζωή» θα έχετε μια απώλεια 15-20% που θα εξαρτηθεί από διάφορους παράγοντες.

Αρωγός στην (τηρουμένων των αναλογιών) χαμηλή κατανάλωση καυσίμου του Velar 400e είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου που αξιοποιεί στο έπακρο την τεράστια ροπή των 640 Nm (σταθερή από 1.500-4.400 rpm) στην περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί γρήγορα, αλλά και στην αμιγώς ηλεκτρική ή hybrid λειτουργία. Η μεικτή κατανάλωση που μετρήσαμε στην πόλη κυμάνθηκε στα 6 έως 7 lt/100 km, με τη μπαταρία φορτισμένη, ενώ εάν δεν ισχύει αυτή η συνθήκη αλλάζουν πολύ τα δεδομένα.

Δυνατότητες off-road

Το Velar P400e δεν έχει απωλέσει κάτι από τις ικανότητές του σε εκτός δρόμου διαδρομές, μια και ενσωματώνει το σύστημα τετρακίνησης Terrain Response με συνδυασμούς που μπορούν να καλύψουν όλα τα πιθανά σενάρια διαδρομών off road, στο οποίο αρωγός είναι και η απόσταση των 25,2 cm από το έδαφος του αμαξώματος, όπως φυσικά και η ύπαρξη των θηριωδών τροχών των 21 ιντσών.

Στις χιονισμένες διαδρομές που το δοκιμάσαμε, παρά το βάρος του, απέδειξε τις ικανότητές του και την αξιοπιστία του συστήματος τετρακίνησης, κυρίως με την άμεση ανάκτηση της πρόσφυσης. Φυσικά πρόκειται για ένα όχημα που θα λυπηθείς να το βάλεις σε μια κακοτράχαλη, δύσκολη διαδρομή, αλλά εάν υπάρχει λόγος να συμβεί κάτι τέτοιο, να είστε σίγουροι ότι θα τα καταφέρει μια χαρά.

Στον αυτοκινητόδρομο το Velar εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και το αρχοντικό του πάτημα, με την αερανάρτηση να «σιδερώνει» τα πάντα. Στις στροφές μπορεί να είναι λίγο αργό στο «ριμπάουτ» λόγω του βάρους του και της απόστασης από το έδαφος, εν τούτοις δύσκολα θα παρεκκλίνει της πορείας του, κάτι που οφείλει και στην παρουσία των ηλεκτρονικών.

Συμπερασματικά, το Velar χαρακτηρίζεται από τη γνωστή ρήση «ότι πληρώνεις παίρνεις» και με μια τιμή που ξεκινά από τα 82.523 ευρώ δεν θα μπορούσε να προσφέρει κάτι λιγότερο. Μπόνους στην υβριδική έκδοση ο εξαιρετικός συνδυασμός επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης και κατά την άποψή μας, μια πολύ καλή επιλογή η έκδοση P400e σε όποιον διαθέτει τα χρήματα και επιθυμεί ένα δυνατό, πολυτελές SUV, έχει τη δυνατότητα (και τη διάθεση) φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Σημειώστε πώς η μέση κατανάλωση που δίνει η Range Rover είναι 2,3 lt/100km που όσο και εάν φανεί περίεργο, στην πόλη, υπο προϋποθέσεις, μπορείς να το πετύχεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RANGE ROVER VELAR P400e 2022   TIMH €82.523   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.997 cc, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 297(404)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 640/1.500-4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,4 sec, τελική 209 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 2,3 L/100km, 52 g/km

RANGE ROVER VELAR P400e 2022

ΥΠΕΡ ΕΝΑ ΑΡΧΙΝΤΙΚΟ ΜΕΓΑΛΟ SUV ΠΟΥ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ V8 ME THN ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΟΣ 2ΛΙΤΡΟΥ DIESEL.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΟΘΟΝΗΣ, ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΛΟΓΩ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ.