Συγκριτικό: Η BMW M2 CS απέναντι στην Porsche 718 Cayman GTS 4.0


Η BMW χρησιμοποίησε κάθε εργαλείο που είχε στη διάθεσή της για να μετατρέψει μια M2 σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Αλλά είναι τόσο καλή, όσο η Porsche Cayman;

  • KEIMENO: TONY QUIROGA (CAR AND DRIVER, USA) ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.:JAMES LIPMAN
  • 9/1/2022

Εάν έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ ένα γαλλικό κλειδί αντί σφυριού, θα καταλάβετε τι είναι η BMW M2. Οι μηχανικοί της φίρμας από το Μόναχο πήραν ένα συμπαγές κουπέ το οποίο είχε τα χρονάκια του και που υπό κανονικές συνθήκες κινείται με all-season run flat ελαστικά και το μετέτρεψαν σε ένα υπέροχο αυτοκίνητο. Δεν είναι απλώς ένα εργαλείο, αν και η BMW συνέχισε να βάζει στοιχεία ενός γαλλικού κλειδιού στη M2 CS. Το σύνολο των 1.575 κιλών «καρφώνει» οποιαδήποτε στροφή. Από την επιτάχυνσή της μέχρι στους ήχους που εκπέμπει ο κινητήρας των 450 ίππων της CS έχει όλα τα καλούδια ενός γνήσιου sports car που μας ανάβει και μας πορώνει. Είναι το προϊόν ενός έξυπνου αυτοσχεδιασμού και μιας ευφυούς προσαρμογής. Αλλά καθώς η BMW είναι τόσο ισχυρή, αναρωτηθήκαμε αν μπορεί να κάνει εξίσου καλή δουλειά με ένα… σφυρί.

Από την επιτάχυνσή της μέχρι στους ήχους που εκπέμπει ο κινητήρας των 450 ίππων της CS έχει όλα τα καλούδια ενός γνήσιου sports car που μας ανάβει και μας πορώνει.
Από την επιτάχυνσή της μέχρι στους ήχους που εκπέμπει ο κινητήρας των 450 ίππων της CS έχει όλα τα καλούδια ενός γνήσιου sports car που μας ανάβει και μας πορώνει.

Η GTS με υψηλό αίσθημα καθήκοντος θα σας ανταμείψει με χρόνο 3,4 sec για τα πρώτα 97 km/h, με το μηχανικό κιβώτιο να προσθέτει ακόμα 0,4 sec.
Η GTS με υψηλό αίσθημα καθήκοντος θα σας ανταμείψει με χρόνο 3,4 sec για τα πρώτα 97 km/h, με το μηχανικό κιβώτιο να προσθέτει ακόμα 0,4 sec.

Η Porsche 718 Cayman GTS 4.0 είναι το σφυρί και μπαίνει στο κόλπο με τα σωστά εφόδια. Είναι μια διθέσια μηχανή παραγωγής χαμόγελου 1.435 κιλών με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Η δε έκδοση GTS 4.0 είναι ένα γνήσιο σπορ αυτοκίνητο μέχρι το μεδούλι, διαθέτοντας έναν τετράλιτρο επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα 400 ίππων που τραγουδάει μέχρι τις 7.800 rpm του κόφτη. Σκεφτείτε τη σαν την GT4 του φτωχού, αν ο φτωχός είχε 88.150 $ ή, αν ήθελε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, εξοπλισμένο με το προαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για 94.200 $. Η βασική τιμή της Porsche ξεπερνά την BMW κατά 3.555 $, αλλά η M2 CS μας, φορτωμένη με κεραμικά φρένα και μετάδοση διπλού συμπλέκτη, έχει την υψηλότερη τιμή, στο 96.545 $. Αναμφίβολα αναρωτιέστε γιατί αυτό το τετ-α-τέτ δεν είναι μεταξύ των φθηνότερων εκδόσεων με μηχανικά κιβώτια. Θέλαμε, αλλά η BMW μόλις είχε έστειλε τη M2 CS με τα τρία πεντάλ σε άλλον προορισμό αφήνοντάς μας με την αυτόματη να διαχειριστούμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση του Λος Άντζελες.

Αυτοματίξ

Το να αλλάζεις ταχύτητες μόνος σου είναι πιο συμμετοχικό από το να αφήνεις το αυτοκίνητο να αλλάζει ταχύτητες, ακόμα κι αν ο πρώτος τρόπος είναι βραδύτερος. Αλλά αυτά τα κιβώτια δεν είναι τα τραγικά αυτόματα κιβώτια που είχαν τα αυτοκίνητα του μπαμπά σας. Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη της Porsche και της BMW αλλάζουν ταχύτητες γρηγορότερα από εσάς και έχουν software αρκετά ευφυές για να αλλάζει τις ίδιες ταχύτητες που θα αλλάζατε κι εσείς.

Και για ακόμα πιο στενή επαφή, απλώς γραπώστε τα paddles που βρίσκονται στη στεφάνη του τιμονιού. Και τα δύο μοντέλα έρχονται με launch control, κάτι που κάνει την ευθυγράμμισή τους στη γραμμή εκκίνησης με κάποιον ανταγωνιστή μια διαδικασία λιγότερο αγχωτική. Το σύστημα της Porsche ανεβάζει τις στροφές του ατμοσφαιρικού κινητήρα στις 6.600 rpm πριν ο συμπλέκτης, που κολυμπά μέσα σε υγρό, πάρει και την τελευταία ικμάδα πρόσφυσης από τα Pirelli PZero PZ 4. Κάντε το όπως θέλει ο 17χρονος που κρύβεται μέσα σας. Η GTS με υψηλό αίσθημα καθήκοντος θα σας ανταμείψει με χρόνο 3,4 sec για τα πρώτα 97 km/h, με το μηχανικό κιβώτιο να προσθέτει ακόμα 0,4 sec.

Το launch control της BMW, από την άλλη, δεν είναι τόσο αποτελεσματικό. Προσπαθήστε να εκκινήσετε από τις προεπιλεγμένες από τα σύστημα 3.000 rpm και πλούτος ισχύος από τις χαμηλές rpm του τρίλιτρου twin turbo κινητήρα θα βάλει φωτιά στα Michelin Pilot Sport Cup 2, αμέσως μόλις οι δίσκοι του συμπλέκτη δώσουν το ΟΚ. H BMW επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει εκείνος τις στροφές από τις οποίες θα εκκινήσει το launch control μέσω του cruise control. Η καλύτερη ρύθμιση σε κανονική άσφαλτο είναι να ρίξετε τις στροφές στις 1.900 rpm, προκειμένου να αγκυρώσουν τα ελαστικά πριν έρθει η έκρηξη των turbo.Μετρήσαμε 3,6 sec για τα πρώτα 97 km/h, με το εξάρι μηχανικό να χρειάζεται 3,9 sec.

Χωρίς περι-στροφές

Για να δούμε πόσο καλά το καθένα από αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να ζυγίσει τις στροφές, κατευθυνθήκαμε εκτός Λος Άντζελες, στους άδειους ορεινούς δρόμους του Frazier Park. Μπείτε από την Cayman στην BMW κι αυτή φαίνεται σαν ένα μικρό SUV. Αλλά μόλις προσαρμοστείς με το κάθετο παρμπρίζ και την υψηλή θέση οδήγησης, ο χειρισμός της Μ2 σε θαμπώνει. Αν και η διάμετρος του τιμονιού είναι μεγάλη, η πραγματική αίσθηση έρχεται μέσα από την παχιά στεφάνη. Τα Cup 2 στέλνουν ελάχιστα σημάδια της ασφάλτου και ελάχιστο θόρυβο στην καμπίνα, αλλά στα υπέρ είναι η πληροφόρηση, η ακρίβεια και η πρόσφυση του 1,05 g του skidpad. Εγκλωβισμένο μεταξύ των ελαστικών πίστας και του εκπληκτικού κινητήρα των 450 ίππων, το πίσω μέρος της BMW κουλουριάζεται με μια κάποια δυσφορία, όταν το σανιδώσεις στην έξοδο της στροφής. Αυτή η συμπεριφορά δεν διαρκεί πολύ, αλλά μεταφέρεται μέσω του καθίσματος και στο σώμα σου. Σου δίνει την εντύπωση ότι αυτός ο διαβολάκος προσπαθεί πολύ για εσένα. Από το ημερολόγιο σημειώσεών μας για τη M2 αντιγράφω: «Παιχνιδιάρικο, ζωντανό, και διαβολικά ατελές».

Μέσα στην Cayman, από την άλλη, σε περιμένουν ένα μικρό και με λεπτή στεφάνη τιμόνι και μια θέση οδήγησης σε απευθείας επαφή με τον δρόμο. Το σκηνικό που βλέπεις από το επικλινές παρμπρίζ, τη χαμηλή οροφή και τα προβολικά όργανα φωνάζουν από μακριά ότι ανήκουν σε ένα sportscar, ενώ και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά ταιριάζουν απόλυτα με το look.H GTS έχει καλύτερη σχέση με τους νόμους της Φυσικής από την κατά 140 κιλά βαρύτερη CS. Αλλάζει κατεύθυνση με ευκολία και διαθέτει τιμόνι που ανταποκρίνεται σε κάθε πτυχή των δακτύλων σας.

 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PORSCHE 718 Cayman GTS 4.0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ82

Επιπλέον, η GTS ταιριάζει σχεδόν με τη M2 σε επίδοση στο skid pad, παρ΄ όλο που φοράει πιο «γήινα» ελαστικά. Χωρίς υπερσυμπιεστή να τροφοδοτεί με δύναμη έξι κυλίνδρους, η Cayman δεν πλημμυρίζει το πίσω μέρος της με ισχύ σε έξοδο στροφής όσο η M2, ειδικά όταν ο δρόμος ανεβαίνει σε υψόμετρο πάνω από τα1.500 μέτρα. Ενώ η Porsche στερείται τον καταιγισμό του turbo της BMW, η άψογη ρύθμιση του γκαζιού σού επιτρέπει να δαμάσεις το καθένα από τα άλογα που κουβαλάει. Αυτή η ικανότητα να ρυθμίζεις με ακρίβεια την παροχή ισχύος του κινητήρα επιτρέπει στον οδηγό να οδηγήσει στο όριο χωρίς φόβο υπερβολικής επιβάρυνσης του πλαισίου ή του χειρισμού. Συνεχίζεις να αυξάνεις ταχύτητα και κανένα εξάρτημα της Cayman δεν δείχνει να δυσανασχετεί.

Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ελατήρια που προσφέρουν σκληρή, αλλά ανεκτή ποιότητα κύλισης, με ένα μικρό πλεονέκτημα άνεσης να κερδίζει η Cayman. Και τα δύο θα σταματήσουν αρκετά αποτελεσματικά για να ξεκολλήσουν εκείνες τις τηγανιτές πατάτες που κρύβονται κάτω από τα καθίσματα εδώ και καιρό, αλλά η Porsche υπερισχύει με την απόσταση… μέτρων και τη σταθερότητα του συστήματος πέδησης. Η ηχητική πανδαισία τού επίπεδου εξακύλινδρου είναι, επίσης, κάτι που η M2 δεν μπορεί να δημιουργήσει. Υπάρχει μια ωμότητα στην BMW, αλλά η Porsche σάς φέρνει πιο κοντά στη μηχανολογία, που είναι κυριολεκτικά μόλις δύο ίντσες πίσω σας.

Εντέλει

Η Porsche είναι το καλύτερο αυτοκίνητο σχεδόν σε όλα και η νίκη επιτυγχάνεται επειδή είναι ακριβώς το σωστό εργαλείο για τη δουλειά. Παρ΄ όλα αυτά, η BMW κάνει τα ελαττώματα της κατά κάποιον τρόπο ελκυστικά. Πιο αξιαγάπητη, πιο ανόητη και λίγο λιγότερο πειθαρχημένη από το Cayman, η M2 CS είναι αυτή που θα θυμάστε, αυτή που θα εμπνεύσει ιστορίες γεμάτες χειρονομίες που ξεκινούν με το «Ήμουν, που λέτε ...». Αλλά ενώ μπορεί να είναι δυνατή, και ακόμα και διασκεδαστική, το να κτυπήσεις ένα καρφί με κάτι όπως ένα γαλλικό κλειδί δεν κάνει σωστή δουλειά και, εντέλει, αυτό που πραγματικά χρειάζεστε είναι ένα σφυρί.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW M2 CS 2022   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.979, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 450/6.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 550/2.350

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,6 sec, τελική 280 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 10,4 L/100km, 214 g/km

BMW M2 CS 2022

ΥΠΕΡ ΠΑΡΟΧΗ ΙΣΧΥΟΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ, ΟΜΟΡΦΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ.

ΚΑΤΑ ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ, «ΑΓΧΩΝΕΤΑΙ» ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PORSCHE 718 Cayman GTS 4.0 2022   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3.995, 6 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 400/7.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 430/5.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,4 sec, τελική 288 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9,6 L/100km, 219 g/km

PORSCHE 718 Cayman GTS 4.0 2022

ΥΠΕΡ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΠΙΠΕΔΟΣ ΕΞΑΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΗΘΕΛΕ Ο ΝΕΥΤΩΝΑΣ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ Ο,ΤΙ ΤΟΥ ΔΩΣΕΙΣ, ΠΛΗΡΩΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ.

ΚΑΤΑ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΕΡΕΙΤΑΙ ΤΟ TURBO ΓΚΑΖΙ ΤΗΣ BMW, ΜΟΝΟ ΔΥΟ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ.