2022 Range Rover Evoque P300e – Test Drive: Δοκιμάζουμε το plug-in Hybrid SUV με τους 309 PS


Με ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση αμάξωμα, ηλεκτρική αυτονομία 55 km, τετρακίνηση και sport χαρακτήρα το Evoque περνάει στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/1/2022

Όπως ακριβώς το σημειώνει η ίδια η βρετανική εταιρεία στην επίσημη ιστοσελίδα της «Η Land Rover από το 1948 κατασκευάζει αυθεντικά 4x4 που αντιπροσωπεύουν το πραγματικό εύρος των ικανοτήτων σε όλη τη γκάμα των μοντέλων» δίνοντας το ξεκάθαρο στίγμα ενός καθαρόαιμου off road χαρακτήρα.

Μέχρι εδώ όλα είναι λίγο πολύ γνωστά, ωστόσο από τα πρώτο χιλιόμετρα στο τιμόνι του Evoque P300e, αρχίζεις να αναρωτιέσαι τί από τα παραπάνω ισχύει για αυτό το μοντέλο της LR, καθώς ούτε αυτό το διαφορετικό σε αισθητική που περιμένεις από ένα βρετανικό μοντέλο εισπράττεις, ούτε φυσικά τον καθαρόαιμο 4χ4 χαρακτήρα!

Ακολουθώντας της τάση

Προφανώς και ήταν μονόδρομος η στροφή στον εξηλεκτρισμό για την ιστορική βρετανική φίρμας σε έναν κόσμο που αλλάζει δραματικά, αφήνοντας στο νέο Defender να κρατάει ψηλά τη σημαία του αυθεντικού Range Rover.

Με την κλιματική αλλαγή να πιέζει για τον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων η Range Rover δεν θα μπορούσε παρά να εξηλεκτρίσει τη γκάμα της, με το Evoque, αυτό το sport SUV να έχει σημαίνοντα ρόλο.

Βλέπετε είναι το lay out του αμαξώματος, είναι και οι κόμπακτ διαστάσεις του (4.371 x 1.904 x 1.649 mm), που το καθιστούν ίσως το πιο ενδιαφέρον μοντέλο στην γκάμα της βρετανικής φίρμας, πολλώ δε μάλλον, η plug-in έκδοση που φέρει την κωδική ονομασία P300e.

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Evoque P300e είναι η δυνατότητα ηλεκτρικής λειτουργίας 55 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, που εξασφαλίζει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό του σύστημα. Αποτελείται από έναν τούρμπο 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων της οικογένειας Ingenium, ισχύος 204 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα με 109 PS και 260 Nm ροπής.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι στα 309 PS και 540 Nm από τις 2.000-2.500 rpm, ικανή για να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα των 2.157 kg του Evoque P300e. Η ισχύς του θερμικού κινητήρα μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος και τροφοδοτεί με ροπή τον πίσω άξονα, προσομοιώνοντας έτσι, ένα σύστημα τετρακίνησης.

Για την ενέργεια του ηλεκτρικού μοτέρ «φροντίζει» μια μπαταρία Li Ion με χωρητικότητα 15kWh που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει το υβριδικό σύστημα P300e είναι εντυπωσιακές μια και για το τυποποιημένο 0-100 km/h δεν θα χρειαστεί περισσότερο από 6,4 sec. Η τελική ολοκληρώνεται στα 213 Km/h, αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, όσο η άφθονη ροπή και μάλιστα από πολύ χαμηλά.

Αυτό είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά, απογειώνοντας την οδηγική εμπειρία και μαζί, το… αμάξωμα, κάθε φορά που πιέζεις το δεξί πεντάλ!

Στον δρόμο το Evoque διατηρεί όλα τα γνωρίσματα των συμβατικών εκδόσεων ως προς τον sport χαρακτήρα, παρά τα επιπλέον κιλά της μπαταρίας.

Ακριβές το σύστημα διεύθυνσης με την τυποποιημένη «ηλεκτρική» αίσθηση, σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του το υβριδικό Evoque, πολύ αποδοτικά τα φρένα του, ενώ το καλορυθμισμένο πλαίσιο και η «ηλεκτρική» τετρακίνηση επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση σε κακοτράχαλες off road διαδρομές, θυμίζοντας κάπως την ένδοξη καταγωγή του! Εκεί, που ο ανταγωνισμός του, πιθανόν, να έβαζε όπισθεν…

Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων

Ωστόσο, το σημαντικό για κάποιον που θα επιλέξει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και η οικονομία που θα προσφέρει στην κατανάλωση καυσίμου.

Για το πρώτο, τα εργοστασιακά στοιχεία κάνουν λόγο για εκπομπή CO2 στα 44 gr και μια μέση κατανάλωση από 1,4-1,6 lt/100 km, κάτι που βεβαίως είναι λίγο δύσκολο να πετύχεις και προϋποθέτει πάντα γεμάτη τη μπαταρία, αλλά και το ανάλογο, οικονομικό στυλ οδήγησης.

Στη πράξη, υπολογίστε πώς μέσα στην πόλη μπορείτε να κινηθείτε με μια μέση κατανάλωση 4-4,5 lt, αξιοποιώντας στο μέγιστο το υβριδικό σύστημα, ενώ στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο, όπου οι δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας είναι περιορισμένες, η κατανάλωση αυξάνεται (7-7,5 lt) και θα εξαρτηθεί από το στυλ οδήγησης . Πάντως, η μέση συνδυασμένη κατανάλωση που σημειώσαμε μετρώντας με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη (πόλη/αυτοκινητόδρομος/επαρχιακή διαδρομή) ήταν στα 6,2 lt/100 km.

Όσο για την πλήρως ηλεκτρική αυτονομία του σε αστικό περιβάλλον την υπολογίζουμε στα 35-40 km.

Μοντέρνο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Evoque είναι πράγματι εντυπωσιακό και αυτό περισσότερο χάρη στις δύο ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα των οργάνων και του συστήματος infotainment, ακολουθώντας πιστά τα γερμανικά digitalized πρότυπα , όχι όμως και στο φινίρισμα, αλλά και σε κάποια υλικά που έχουν επιλεγεί από το ταμπλό και κάτω, ενώ ακόμη μια παρατήρηση έχει να κάνει με τη αργή απόκριση της touch κεντρικής οθόνης.

Πάντως η θέση οδήγησης είναι καλή, η αίσθηση που προσφέρεται στους επιβάτες είναι ευχάριστη (οι δερμάτινες επενδύσεις του σαλονιού δίνουν διάχυτη την αίσθηση της πολυτέλειας), ενώ και ο χώρος των αποσκευών μπορεί να μειώθηκε στα 472 lt, αλλά είναι επαρκέστατος.

Συνεπώς, η plug-in Hybrid έκδοση του Evoque διατηρεί όλα εκείνα τα γνωρίσματα των συμβατικών εκδόσεων, δηλαδή παραμένει sport και το ίδιο οδηγοκεντρική, με premium τις εντυπωσιακές επιδόσεις, την τετρακίνηση και την, υπό προϋποθέσεις, χαμηλότερη κατανάλωση, που ανάλογα με την περίσταση μπορεί να κυμανθεί από 0 έως και 6,2 lt/km.

Για όλα αυτά θα κληθείτε να καταβάλετε €59.741 (enty level εκδοση), ενώ θα απαλλαγείτε από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και θα κυκλοφορείτε ελεύθερα στον δακτύλιο.

Είναι μια καλή επιλογή, εφόσον θέλετε να διαφοροποιηθείτε από τον γερμανικό ανταγωνισμό, από τον οποίο, ωστόσο υστερεί σε θέματα ποιότητας και εργονομίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RANGE ROVER EVOQUE P300e 2022   TIMH €59.741   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498 cc, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 227(309)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 540/2.000-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,4 sec, τελική 213 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,6 L/100km, 44 g/km

RANGE ROVER EVOQUE P300e 2022

ΥΠΕΡ SPORT ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ OFF-ROAD, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ.

ΚΑΤΑ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ, ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΕΩΤΕΡΙΚΟ, ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΟΘΟΝΗΣ ΑΦΗΣ, ΤΙΜΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ.