2021 Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid 380 PS - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το εκπληκτικών δυνατοτήτων 4x4 της νέας εποχής


Το Jeep Wrangler 4xe μας εντυπωσίασε. Πρώτη φορά ένα τόσο καθαρόαιμο offroad συνδυάζεται με ένα τόσο άρτιο υβριδικό σύστημα κίνησης και σε αφήνει με ανοιχτό το στόμα, τόσο στην πόλη όσο και σε κάποια κορυφογραμμή!

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 26/12/2021
Τα αυτοκίνητα πλέον δεν σχεδιάζονται με τον βαθμό ελευθερίας του παρελθόντος. Πίσω στο 1987, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Wrangler, οι σχεδιαστές είχαν εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες. Μπορούσαν να βάλουν στην παραγωγή ένα μοντέλο με ελάχιστους περιορισμούς και, συνεπώς, να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους.
 
Έτσι βγήκαν στην παραγωγή μοντέλα-θρύλοι, χάρη στη μεγάλη έμπνευση των σχεδιαστών τους. Κάποια συνεχίζονται να κατασκευάζονται ακόμα, αλλά οι τωρινές γενιές δεν έχουν μεγάλη σχέση με το πρωτότυπο. To Wrangler είναι ένα από τα ελάχιστα που ακόμα και στην τέταρτη γενιά του (με την κωδική ονομασία JL) παραμένει τόσο κοντά στο πρωτότυπο σχεδιαστικά αλλά και ως φιλοσοφία.
 
Εν έτει 2021, κάνει την τεράστια…ντρίπλα και κρύβει κάτω από τις λαμαρίνες του ένα κορυφαίο υβριδικό σύστημα κίνησης που του δίνει το εισιτήριο ώστε να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Εμάς, πάντως, μας κέρδισε, απροσδόκητα, πολύ!
 
 
Καθαρόαιμο
Με το που το αντικρίζεις, καταλαβαίνεις ότι δεν αστειεύεται. Έχει μια «militaire» αύρα που ενισχύεται όσο το περιεργάζεσαι. Σου εμπνέει ένα έντονο δυναμισμό και σε πείθει ότι μαζί του μπορείς να φτάσεις στα πιο δύσβατα μέρη. Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 242 mm, τονισμένα φτερά που αγκαλιάζουν μεγάλους τροχούς, αλλά και άβαφα πλαστικά στα καίρια σημεία ώστε να μη γρατζουνιστεί το αμάξωμα στις εκτός δρόμου διαδρομές.
 
 
Η τετράγωνη σχεδίαση παραπέμπει στα κλασικά Jeep που έχουν τις ρίζες τους στο CJ, το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Jeep. Από εκεί κρατούν τις ρίζες τους και οι εξωτερικά τοποθετημένοι μεντεσέδες των θυρών. Οι τελευταίες είναι εύκολα αφαιρούμενες, όπως και ο ουρανός του αυτοκινήτου για εκείνους που αποζητούν την περιπέτεια. Στο ίδιο κλίμα, το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ αναδιπλώνεται προς το καπό! Τρελές ελευθερίες, με βάση τα σημερινά δεδομένα!
 
 
Ο παρατηρητικός θα προσέξει πως στη βάση του παρμπρίζ, από την πλευρά του οδηγού υπάρχει ένα μαύρο καπάκι. Πίσω του κρύβεται η υποδοχή της πρίζας για τη φόρτιση των μπαταριών και αυτό είναι το πιο μοντέρνο σημείο εξωτερικά, μαζί, βέβαια, με τα φωτιστικά τεχνολογίας LED! Σε αντίθεση, ακριβώς στην απέναντι πλευρά βρίσκεται η κεραία του ραδιοφώνου, η οποία είναι μεταλλική και με ύψος περίπου ένα μέτρο μάς γυρίζει πίσω πολλές δεκαετίες.
 
Στην πίσω πόρτα βρίσκεται κρεμασμένη και η ρεζέρβα, στοιχείο που, επίσης, μας θυμίζει τα οχήματα εκτός δρόμου όπως τα γνωρίσαμε στο παρελθόν, μιας και πλέον τα περισσότερα μοντέλα είτε δεν έχουν καθόλου ρεζέρβα είτε την έχουν κρυμμένη κάτω από τον χώρο αποσκευών.
 
 
Η παράδοση συνεχίζεται
Πολλές εταιρείες συνδέουν την εξωτερική σχεδίαση με το παρελθόν, αλλά στο εσωτερικό υποχωρούν χρησιμοποιώντας περισσότερο μοντέρνες αλλά και συμβατικές λύσεις. Αυτό, όμως, δεν συμβαίνει στην περίπτωση του Wrangler.
 
Ανοίγεις τη λεπτοκαμωμένη πόρτα, που κρατιέται με ιμάντα, πατάς στο πλαϊνό σκαλί και κυριολεκτικά σκαρφαλώνεις στο εσωτερικό. Αν χρειαστείς βοήθεια στην είσοδο ή στις εκτός δρόμου διαδρομές, υπάρχει μια χειρολαβή στην οροφή από ιμάντα και μια πλαστική στο A-Pilar για να πιαστείς.
 
 
Το περιβάλλον είναι μοναδικό. Το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ βρίσκεται κοντά και, αν απλώσεις το χέρι σου, το αγγίζεις, ενώ το πάχος του ταμπλώ είναι όσο μία παλάμη! Ωστόσο, όλο το ταμπλώ είναι ντυμένο με δέρμα κερδίζοντας τις εντυπώσεις στο μάτι. Το εσωτερικό πλάτος είναι μεγάλο, αλλά υπάρχει μια αίσθηση «πολεμίστρας» που οφείλεται κυρίως στις μικρές γυάλινες επιφάνειες.
 
Η γενική εικόνα είναι λιτή, αλλά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας, ενώ και ο εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος. Από τη μακροσκελή λίστα θα ξεχωρίζαμε το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,4 ιντσών, σύστημα KEYLESS GO, το δερμάτινο σαλόνι (με επιπλέον χρέωση 1.250€), αλλά και το τρομερό ηχοσύστημα της Alpine με 9 ηχεία, subwoofer και στακάτο ήχο.
 
 
Μας άρεσε, επίσης, και το γεγονός ότι υπήρχε επιλογή μεταξύ συμβατικού και adaptive cruise control. Στην Ελλάδα, όπου διαρκώς κάποιος πετάγεται μπροστά σου, υπάρχουν φορές που δεν θες να σε φρενάρει το αυτοκίνητο, όπως κάνει το adaptive cruise control. Από την άλλη, υπάρχουν στιγμές που θες να «ακουμπήσεις» στην τεχνολογία αφήνοντας τα συστήματα να έχουν τον πρώτο λόγο.
 
 
Μας άρεσε πολύ και το πολυλειτουργικό τιμόνι που παραδοσιακά κρύβει στη δεξιά πλευρά τον ρυθμιστή έντασης του ήχου. Μια λύση που απορούμε γιατί δεν ακολουθούν και άλλοι κατασκευαστές, μιας και αποδεικνύεται εύχρηστη αλλά και ασφαλής, αφού δεν χρειάζεται να αποσπάσεις την προσοχή σου από τον δρόμο. Τέλος, ο πίνακας οργάνων έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει πλήθος πληροφοριών στον οδηγό στα αγγλικά μέσα από την έγχρωμη οθόνη των 7,0 ιντσών, ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις θεωρούμε πως οι ενδείξεις είναι πολλές και μικρές σε μέγεθος.
 
Καρδιά από το μέλλον
Μπορεί η σχεδίαση να έχει πολύ μεγάλη συγγένεια με το παρελθόν, κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν ισχύει για τα μηχανικά μέρη του Jeep Wrangler 4xe. Για την ακρίβεια, συγκαταλέγονται στα κορυφαία των ημερών μας, με τεχνολογία που θα ζήλευαν τα περισσότερα μοντέλα που θα σταθούν δίπλα σας στο φανάρι! Πρόκειται για το πλέον ισχυρό, αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον Wrangler που παρουσίασε ποτέ η Jeep στην Ευρώπη.
 
 
Καρδιά του υβριδικού συστήματος είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια συστοιχία μπαταριών 400 Volt. Τα ηλεκτρικά μοτέρ συνεργάζονται με έναν αποδοτικό δίλιτρο, τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα ισχύος 200 kW (272 PS) και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Torque Flite της εταιρείας. Ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα, ενώ ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στο συγκρότημα του αυτόματου κιβωτίου και παρέχει ισχύ στο σύστημα, ενώ ανακτά και ενέργεια κατά την επιβράδυνση.
 
 
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αποτελούνται από 96 κελιά, βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα και κατασκευάζονται από τη Samsung, είναι δε τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχουν συνολική χωρητικότητα 17,3 kWh, ενώ φορτίζονται σε λιγότερο από 3 ώρες, αναλόγως της ισχύος παροχής ρεύματος. Αυτές δίνουν τη δυνατότητα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, που μπορεί να ξεπεράσει τα 53 km.
 
 
Τα νούμερα απόδοσης και επιδόσεων του συνόλου είναι εντυπωσιακά. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει στα 380 άλογα και η ροπή στα 637 Nm. Παρά τα 2.276 κιλά βάρους, τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 6,4 sec, ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 3,5 L/100 km, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Τέλος, έχουν μειωθεί οι ρύποι κατά 70%, οπότε δεν επιβαρύνεται ο κάτοχος με τέλη κυκλοφορίας (!). Για εκείνους που μεγάλωσαν με Wrangler παλαιότερων γενεών, τα παραπάνω δείχνουν επιστημονική φαντασία, μιας και η πρόοδος στα νούμερα είναι τεράστια.
 

Εντός και εκτός

Ο εξηλεκτρισμός δεν συνεπάγεται εκπτώσεις στην off-road κίνηση και αυτό φαίνεται ήδη από τα χαρτιά. Στο εμπρός φτερό, άλλωστε, υπάρχει το σήμα Trail-Rated, που πιστοποιεί πως αυτό το μοντέλο πέρασε με επιτυχία δοκιμές πρόσφυσης σε διάφορα εδάφη (χώμα, χιόνι, νερό, με μεγάλες ή μικρές κλίσεις). Εκτός από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τα ελαστικά Bridgestone Dueler H/T 255/70-R18 και τους κοντούς προβόλους, πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η ανάρτηση αλλά και η μετάδοση.

 
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
JEEP WRANGLER 4xe Plug-in Hybrid 380 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 10

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ88

Έτσι, υπάρχουν άκαμπτοι άξονες εμπρός και πίσω με πέντε συνδέσμους, υπάρχουν κοντές σχέσεις μετάδοσης, ενώ χάρη στην προστατευμένη θήκη μπαταριών, μπορείτε να κάνετε προσπέλαση νερού ύψους έως 762 mm! Τέλος, το αμάξωμα είναι τύπου σκάλας όπως οφείλει να είναι σε ένα καθαρόαιμο offroad και με γωνίες εισόδου, ράμπας, διαφυγής 35,8 μοίρες/30,8 μοίρες/20,2 μοίρες, αντίστοιχα.
 
Με όλα τα παραπάνω εφόδια είναι προφανές ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι εξαιρετικές. Το υβριδικό σύστημα τις κολακεύει ακόμα περισσότερο, μιας και προσφέρει πολλή ροπή άμεσα, αγόγγυστα και από πολύ χαμηλές στροφές, ενώ προφανώς οι επιλογές μετάδοσης με τον σχετικό επιλογέα (2 High, 4 High Auto, 4 High Part time, και 4 Low) επαυξάνουν τις ικανότητές του σε κάθε είδους ανάγλυφο. Εμάς μας απέδειξε την άνεση που προσφέρει σε δοκιμές σε χώμα και πετρώδες έδαφος με αρκετές «φυτευτές, αλλά και αμμώδες ανάγλυφο.
 
 
Στον δρόμο, όμως, εντυπωσιάζεσαι ακόμα περισσότερο, με δεδομένο τον χαρακτήρα του οχήματος. Αρχικά, σε κερδίζει η μεταξένια αλλά και αθόρυβη λειτουργία των μηχανικών μερών. Ξεχάστε κραδασμούς, τραχύτητα και θόρυβο. Εντυπωσιακό επίτευγμα σε ένα αυτοκίνητο με τόσα κινούμενα μέρη στη μετάδοση. Έχεις, λοιπόν, τη «μεταξένια» αίσθηση ενός ηλεκτροκίνητου, ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας είναι σε λειτουργία.
 
 
Δεν είναι, όμως, μόνον η ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση, παρά τους άκαμπτους άξονες, δεν «φλυαρεί» άσκοπα στις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης πλησιάζει πολύ στην αίσθηση ενός συμβατικού SUV χωρίς περιττούς τζόγους. Το πλαίσιο είναι εντυπωσιακά άκαμπτο, ενώ απουσιάζουν και οι τριγμοί στο εσωτερικό, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά αφαιρούμενα κομμάτια. Σε εμπνέει να κινηθείς σε ανώτερο ρυθμό σε σύγκριση με το παρελθόν μεταδίδοντας μεγάλο αίσθημα ασφάλειας που, βέβαια, εντείνεται από την πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.
 
 
Σημειώστε πως το νέο Jeep Wrangler 4xe διαθέτει (στον βασικό εξοπλισμό ή κατ’ επιλογή) πάνω από 65 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας, υποστηρίζοντας τόσο την καθημερινή οδήγηση, όσο και τις περιπέτειες εκτός δρόμου.
 
 
Το Wrangler έχει γίνει πολύ φιλικό στην καθημερινή χρήση και ταυτόχρονα πολύ οικονομικό. Εμείς μπορέσαμε να διανύσουμε αμιγώς ηλεκτρικά τα 53 km που υπόσχεται η Jeep, ενώ σε μια μεικτή χρήση η μέση κατανάλωση ήταν στα 9,6 l/100 km. Από εκεί και πέρα, αν τα 53 km ηλεκτρικής χρήσης καλύπτουν τις καθημερινές σας ανάγκες, είναι προφανές ότι η μέση κατανάλωση μειώνεται δραστικά. Ο οδηγός έχει να διαλέξει μεταξύ τριών προφίλ οδήγησης: Hybrid, όπου γίνεται χρήση και των δύο κινητήρων, Electric, για αμιγώς ηλεκτρική χρήση, και Ε-Save, που επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας με αποκλειστική χρήση του θερμικού κινητήρα.
 
 
Τέλος, με τόση δύναμη είναι, επίσης, λογικό οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις να είναι εκρηκτικές σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού. Στον ανοικτό δρόμο μπορεί να ταξιδέψει άνετα με ταχύτητες κοντά στα 130 km/h. Από εκεί και πέρα, αυξάνονται οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ σε κάθε περίπτωση απουσιάζει ο θόρυβος από το σύνολο «κινητήρας-μετάδοση»!
 
Καλύτερο από όσο φαντάζεσαι!
Το Jeep Wrangler 4xe μάς εντυπωσίασε! Καταφέρνει να κρατά τις αξίες του μοντέλου αναλλοίωτες και με την κορυφαία τεχνολογία που κρύβει κάτω από τις λαμαρίνες παίρνει το εισιτήριο για την επόμενη δεκαετία. Αποδεικνύεται φιλικό προς το περιβάλλον και την τσέπη του ιδιοκτήτη διατηρώντας τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, την brutal αισθητική, ενώ αποδεικνύεται πολύ καλό και στην εντός δρόμου χρήση. Μη σας ξεγελά, λοιπόν, η ρετρό εικόνα, το Wrangler 4xe θα σας «ξελασπώσει» σε κάθε τερέν, με μοναδική μαεστρία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP WRANGLER 4xe Plug-in Hybrid 380 PS 2021   TIMH €76.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995 cc, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 280 (381)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 637

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,4 sec, τελική 177 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,5 L/100km, 79 g/km

JEEP WRANGLER 4xe Plug-in Hybrid 380 PS 2021

ΥΠΕΡ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΙ ΘΟΡΥΒΟΙ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ, ΤΙΜΗ.