Η οδήγηση του καινούργιου Golf GTE σού αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα, τελικά. Το εντυπωσιακό σε ό,τι αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του όχημα έχει διπλή αλλά όχι διχασμένη, προσωπικότητα. Το θέμα δεν είναι μόνο τι μπορεί να προσφέρει το αυτοκίνητο. Το ουσιαστικότερο είναι ότι πρέπει να έχει αποφασίσει τι ζητάς από αυτό.
Η όγδοη γενιά του Golf αποτελεί ταυτόχρονα τη δεύτερη για την έκδοση GTE (η πρώτη παρουσιάστηκε το 2014). Συγκριτικά, στο καινούργιο μοντέλο, η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς είναι 245 PS (αυξημένη κατά 39 PS), η μέγιστη ροπή 400 Nm (μεγαλύτερη κατά 50 Nm) και η μέγιστη θεωρητική αυτονομία κίνησης του οχήματος ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο φτάνει τα 80 km, βάσει όσων ανακοινώνει η Volkswagen (έναντι 50 km πριν).
Οι μπαταρίες του έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 13,0 kW/h (αντί 8,7 kW/h) και μπορούν να φορτίσουν από το 0%-100% αυτής σε πέντε ώρες με φορτιστή 2,3 kW σε παροχή οικιακού ρεύματος και σε 3 ώρες και 40 λεπτά σε wallbox 360 Volt με καλώδιο 3,6 kW.
To Plug-in Hybrid σύστημα
Η υβριδική διάταξη του Golf VIII GTE αποτελείται από τον 1.4 TSI βενζινοκινητήρα των 150 PS/5.000-6.000 rpm και μέγιστης ροπής 250 Nm/1.500-3.500 rpm (είναι αυτός με τον κωδικό «EA211») και από τον ηλεκτροκινητήρα των 109 PS και μέγιστης ροπής 330 Nm.
H συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 245 PS και η συνδυαζόμενη ροπή τα 400 Nm. Σε ό,τι αφορά στην τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου, είναι 1,1/l 100 km, ενώ η αντίστοιχη για την ενέργεια (όταν κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο) είναι 14,6 kWh/100 km (τιμές κατά «WLTP»).
Ο χαρακτήρας του
Τα στελέχη της Volkswagen κατατάσσουν το Golf VIII GTE στις σπορ εκδόσεις των μοντέλων τους. Μπορεί να προτάσσουν μια εικόνα οικολογίας και προστασίας του περιβάλλοντος, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό. Το θεωρούν ως μια εναλλακτική εκδοχή τού Golf VIII GTI. Ισχύει αυτό στην πράξη; Για να απαντήσουμε θα πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής: Το Golf VIII GTE προσπαθεί να συγκεράσει στοιχεία από δύο κατηγορίες οχημάτων που υπό κανονικές συνθήκες ένταξής τους σε αυτές δεν είναι εύκολο να βρεθεί κοινός τόπος.
Είτε θα το οδηγείς με ήρεμο και απλό τρόπο, είτε θα πιέζεις σε κάθε ευκαιρία που θα σου παρουσιάζεται κατά την κίνησή σου. Στην πρώτη περίπτωση καταφέρνεις να επιτυγχάνεις οικονομία καυσίμου, ενώ (σε πραγματικές συνθήκες) θα μπορείς να κινηθείς μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για μια απόσταση μεταξύ 28-35 km.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ83
Με το Golf VIII GTE μπορείς να κινηθείς με πολύ γρήγορο ρυθμό αλλά όχι με τον ίδιο που το κάνεις με το Golf VIII GTI. Το επιπλέον βάρος και η ρύθμιση της ανάρτησής του το κάνουν να υστερεί σε αμεσότητα και σβελτάδα, συγκριτικά. Αφενός το αυξημένο βάρος του (είναι κατά 161 kg μεγαλύτερο από αυτό του Golf VIII GTI με το αυτόματο κιβώτιο DSG) και αφετέρου ο εκ κατασκευής πιο «μαλακός» χαρακτήρας του, κάνουν το GTE να υστερεί σε σπορ αίσθηση μεταξύ τους.
Βεβαίως, χρειάζεται να διευκρινίσουμε ότι το αυτοκίνητο μπορεί διατηρεί τον σπορτίφ χαρακτήρα του για όσο διάστημα υπάρχει ενέργεια στις μπαταρίες. Εάν αυτές αδειάσουν, τότε η συνδρομή από τον ηλεκτροκινητήρα είναι μικρή έως μηδενική και το όχημα κινείται μόνο με τον θερμικό κινητήρα, μέχρι να επαναφορτιστούν αυτές, είτε μέσω της ανάκτησης ενέργειας (μερικώς) είτε μέσω του φορτιστή (πλήρως). Η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 8,0 l/100 km, ενώ η μέση κατανάλωση ενέργειας 18,7 kWh/100 km.
Τι είναι, τελικά;
Επιλογικά, το καινούργιο Volkswagen Golf VIII GTE είναι ένα όχημα που ξεχωρίζει με την τεχνολογία του, τον εξοπλισμό του και τη σύγχρονη εικόνα του, στοιχεία που το κάνουν να πλησιάζει προς τη πολυτελή μικρομεσαία κατηγορία οχημάτων, αντί απλώς της μικρομεσαίας. Η τιμή του είναι μεγάλη «για ένα Golf», ωστόσο είναι μια πολύ καλή λύση για εταιρικό αυτοκίνητο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Golf GTE 245 PS, DSG 2021 TIMH €48.501 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.395 cc, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 245 ΡΟΠΗ Nm/rpm 400
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,7 sec, τελική 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,1 L/100km, 25 g/km
ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΤΟΥ GTI ΣΕ ΣΠΟΡ ΑΙΣΘΗΣΗ.