Δοκιμάζουμε την εντυπωσιακή BMW 420i Convertible 184 PS Steptronic


H BMW επαναφέρει την ελκυστική εικόνα ενός ανοιχτού, πολυτελούς τετραθέσιου οχήματος με μαλακή οροφή. Μένει να αποδεχτούμε τη νέα αισθητική που υιοθετήθηκε και στη Σειρά 4 Convertible.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 11/9/2021

Το ζητούμενο στην καινούρια BMW Σειρά 4 Convertible (ή Cabriolet ή Cabrio, αν προτιμάτε) είναι το στυλ. Τι εννοούμε; Ένα κλασικό στη φιλοσοφία προσέγγισης και δημιουργίας του ανοιχτό όχημα, το οποίο έχει διαθέσιμο χώρο για τέσσερις επιβάτες, πρέπει να δίνει προτεραιότητα στον παράγοντα «φαίνεσθαι εν αυτώ». Η εικόνα είναι αυτή που μετράει, καταρχάς. Τα υπόλοιπα (δηλαδή επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, δυναμικά χαρακτηριστικά), περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Αυτό προσπάθησαν να κάνουν οι άνθρωποι της BMW με τη νέα Σειρά 4 Convertible. Να ακολουθήσουν την τεχνοτροπία που εφάρμοσαν οι Βρετανοί και τελειοποίησαν οι Ιταλοί. Και το έκαναν με τον δικό τους τρόπο και βάζοντας τη δική τους σφραγίδα. Αφενός, διατήρησαν τη φήμη της εταιρείας ως κατασκευαστής οχημάτων για τον οδηγό και αφετέρου σχεδίασαν ένα αμάξωμα που να έχει τη δική του ταυτότητα, αυτή που έχουν επιλέξει πλέον για τα οχήματά τους.

Αισθητικά, το αποτέλεσμα δεν το χαρακτηρίζεις «κομψό» ή «ελκυστικό». Είναι ένα τευτονικό δημιούργημα, συνεπώς η διαχρονικότητά του επέρχεται από τη διαρκή επανάληψη μιας συγκεκριμένης φόρμας, η οποία αλλάζει λίγο κάθε φορά, αλλά παραμένει.

Μαλακή οροφή, πλέον

Η επιλογή της υφασμάτινης οροφής αντί της μεταλλικής που υπήρχε στις προηγούμενες δύο γενιές του μοντέλου (ως Σειρά 3 και Σειρά 4, κατά σειρά παλαιότητας) επανέφερε τον κλασικό χαρακτήρα που έχει ένα όχημα της κατηγορίας. Αυτό μείωσε το βάρος της κατά περίπου 40% σε σχέση με πριν, όπως ανακοινώνει η BMW, και έκανε τον μηχανισμό λειτουργίας της λιγότερο περίπλοκο, συγκριτικά. 

Βεβαίως, η διαδικασία λειτουργίας της οροφής παραμένει ένα σχετικά εντυπωσιακό θέαμα, με την αλληλουχία των κινήσεων να παραπέμπει σε… χορευτικό. Πάντως, εκτός από το οπτικό υπάρχει και το πρακτικό μέρος. Η οροφή ανοίγει ή κλείνει σε μικρό χρονικό διάστημα, μόλις 18 δευτερόλεπτα.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW Σειρά 4 Cabrio 420i 184 PS Steptronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Μάλιστα, η διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί και ενόσω το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, με ταχύτητα μέχρι 50 km/h. Ο χειρισμός της οροφής γίνεται μέσω ενός διακόπτη, ο οποίος βρίσκεται στη βάση της κονσόλας, πίσω από το μοχλό του αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων με το οποίο εφοδιάζεται η 420i Cabriolet.

Κατά κανόνα, η μαλακή οροφή δεν προσφέρει την καλύτερη (μικρότερη) αεροδυναμική αντίσταση και την ησυχία στο εσωτερικό του οχήματος, όπως συμβαίνει με ένα coupé-cabriolet όχημα. Ωστόσο, οι άνθρωποι της BMW έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης. Ως επιβάτης της 420i Cabriolet το καταλαβαίνεις γρήγορα, καθώς το επίπεδο θορύβου εντός της είναι σχετικά χαμηλό για όχημα αυτής της κατηγορίας, τόσο σε ό,τι αφορά στην κίνηση εντός πόλης όσο και κατά το ταξίδι.

Επίσης, έχει προσεχθεί ιδιαίτερα και η θερμομόνωση. Ακόμα και τις πολύ θερμές ώρες των ημερών καλοκαιρίας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί εμποδίζουν την αυξημένη εξωτερική θερμοκρασία να επηρεάζει σε τους επιβάτες. 

Στο εσωτερικό

Η 420i Cabriolet είναι ένα τυπικό δημιούργημα της BMW αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής της και την πολυτελή εικόνα για την κατηγορία της. Ωστόσο, σε αυτήν, η ευχαρίστηση του οδηγού παύει να είναι ο κυρίαρχος παράγοντας για τον οποίο κατασκευάζεται και δίνεται μεγαλύτερη προσοχή στην ευαρέσκεια και των συνεπιβατών.

Άλλωστε, σε ένα ανοιχτό αυτοκίνητο αυτοί είναι που χαίρονται περισσότερο από ό,τι εάν μεταφέρονται σε ένα όχημα με σταθερή οροφή. Ευτυχώς, η 420i Cabriolet έχει ικανοποιητικό χώρο για τέσσερις ενήλικες, κάτι που δεν συμβαίνει πάντα. Βεβαίως, όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα δεν έχουν στη διάθεσή τους το ίδιο ωφέλιμο πλάτος όπως ισχύει για τους εμπρός.

Η αναγκαιότητα για την ενίσχυση του πλαισίου τού αυτοκινήτου αλλά και ο ηλεκτρομηχανικός κινηματικός μηχανισμός για την οροφή αναγκαστικά περιορίζουν το εσωτερικό πλάτος στο πίσω μέρος. Όμως, αυτό αποδεικνύεται ικανό για να μεταφέρονται στο πίσω κάθισμα δύο σχετικά υψηλόσωμοι επιβάτες με σχετική άνεση. 

Σε ό,τι αφορά στο ωφέλιμο ύψος, επίσης είναι ικανοποιητικό με κλειστή την οροφή. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι το έδρανο του πίσω καθίσματος είναι βρίσκεται σχετικά χαμηλά. Κατά τα λοιπά, το ταμπλό και γενικότερη διαμόρφωση του εσωτερικού της Σειράς 4 Cabriolet δεν διαφέρει από αυτό της Coupé ή της Gran Coupé εκδοχής του μοντέλου. Η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, όπως και το επίπεδο εξοπλισμού είναι σε υψηλό επίπεδο.

Η οδήγηση

Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 PS η οποία είναι ικανοποιητική. Ένα cabrio αυτοκίνητο, συνήθως, χρησιμοποιείται ως όχημα για μια ήρεμη βόλτα, φυσικά με ανοιχτή την οροφή του εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, η 420i Cabriolet έχει τη δυνατότητα παρέχει στον οδηγό τη κατάλληλη δύναμη ώστε αυτός να κινηθεί με πιο γρήγορο ρυθμό όποτε το επιθυμεί.

Βεβαίως, το αυξημένο βάρος της συγκριτικά με αυτό των 420i Coupé και 420i Gran Coupé γίνεται αντιληπτό από αυτόν. Επίσης, όσο και εάν έχει ενισχυθεί το πλαίσιο της ανοιχτής έκδοσης της Σειράς 4 δεν παύουν να υπάρχουν κάποιες στρεβλώσεις, οι οποίες πάντως είναι μικρές για όχημα αυτής της κατηγορίας οχημάτων.

Η οδική συμπεριφορά είναι καλή υπό την έννοια ότι η 420i Cabriolet κατευθύνεται άμεσα προς την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση και η καλή αίσθηση του τιμονιού συμβάλλουν στη γενικότερη σπορτίφ εικόνα που είναι το ζητούμενο σε μια BMW.

Το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων αλλάζει τις σχέσεις γρήγορα όταν ο οδηγός πρέπει να επιταχύνει και με ανεπαίσθητο τρόπο όταν κινείται με ήρεμο ρυθμό. Μάλιστα, υπάρχουν και μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι για να αλλάζει ο ίδιος τις σχέσεις όποτε το επιθυμεί.

Με κατεβασμένη την οροφή και τα παράθυρα, ο αέρας που εισέρχεται στο εσωτερικό αρχίζει να γίνεται εντονότερος όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 75-80 km/h. Όταν τα παράθυρα είναι ανεβασμένα (και η οροφή ανοιχτή) τότε οι επιβάτες μπορούν να ταξιδεύουν χωρίς να ενοχλούνται πολύ από αυτόν.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, με ήρεμο ρυθμό και με επιλεγμένο το πρόγραμμα «Eco Pro», η τιμή της μπορεί να μειωθεί ακόμα και κάτω από τα 9,0 l/100 km. Φυσικά, αυτή αυξάνεται όταν ο οδηγός προτιμά κάποιο από τα υπόλοιπα δύο προγράμματα («Comfort», «Sport»). Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 9,8 l/100 km.   

Η 420i Cabriolet είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οχήματα της κατηγορίας της. Έχει το στυλ, το κύρος, την τεχνολογία που απαιτούνται για να διακρίνεται, ενώ είναι πιο πρακτική για τους επιβάτες απ’ όσο ισχύει συνήθως. Το κόστος για τη απόκτησή της είναι σημαντικό, ωστόσο όσοι την επιλέξουν θα χαρούν ένα αυτοκίνητο που θα τους δώσει περισσότερα απ’ όσα αναμένουν αρχικά. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 4 Cabrio 420i 184 PS Steptronic 2021   TIMH €67.300   ΤΕΛΗ €106,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 135 (184)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.350-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 236 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,7 L/100km, 152 g/km

BMW Σειρά 4 Cabrio 420i 184 PS Steptronic 2021

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ, ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΟΡΟΦΗΣ.

ΚΑΤΑ ΧΑΜΗΛΟ ΣΕ ΥΨΟΣ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ ΜΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΈΝΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΧΩΡΟ, Η ΜΑΣΚΑ...