Σύμφωνα με τα στοιχεία στην Ελλάδα μέχρι πριν λίγο καιρό το Qashqai μετρούσε 38.000 πωληθέντα αυτοκίνητα από το 2007 που παρουσιάστηκε η πρώτη του γενιά. Η τρίτη γενιά λοιπόν θα έπρεπε να καταδείξει το γιατί το Qashqai έγινε best-seller, αναβαθμίζοντας (και σε ορισμένους τομείς, αλλάζοντας εκ βάθρων) την αισθητική, τις τεχνολογίες κίνησης, την ποιότητα και τη διασυνδεσιμότητα, διατηρώντας συνάμα αλλά και επαυξάνοντας τα κορυφαία, για την κατηγορία, οδηγικά γονίδια και χαρακτηριστικά. Ας ξετυλίξουμε λοιπόν το κουβάρι με την πρώτη δοκιμή του νέου Qasqhai στη χώρα μας.
Όχι μια ακόμα παραλλαγή
Η σχεδίαση ξεκίνησε επάνω στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-C της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi και η εικόνα της ώριμης εξέλιξης με στοιχεία μιας νέας δυναμικής σχεδίασης είναι το διαβατήριο για την αναβάθμιση που τόσο διαφημίζει η Nissan. Κι αυτό σε ένα μεγαλύτερο συνολικά αμάξωμα με αυξημένο κατά 35 mm μήκος στα 4.425 mm. Κι εδώ έχουμε την απόλυτη ενσωμάτωση του σχεδιαστικού DNA της Nissan με λεπτά, τύπου μπούμερανγκ φωτιστικά LED εμπρός, μαζί με τη μάσκα V-Motion της φίρμας με πολυτελές φινίρισμα. Άλλο σχεδιαστικό τρικ που επιτείνει τη αθλητική/φουτουριστική υπόσταση του νέου Qashqai είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πίσω κολόνες είναι στην κυριολεξία επενδυμένες με κρύσταλλο (!) μέχρι την πόρτα του χώρου αποσκευών. Την hitech εικόνα ολοκληρώνουν τα επίσης κομψά πίσω φωτιστικά.
Premium όπως θα έπρεπε
Έχοντας την ευκαιρία πολύ πρόσφατα να οδηγήσουμε το απερχόμενο Qashqai η διαφορά στη σχεδίαση, την αίσθηση χώρων και την αντιληπτή ποιότητα είναι εμφανέστατη. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, ο χώρος για τα γόνατα για τους πίσω επιβάτες έχει αυξηθεί κατά 28mm όπως και οι περισσότερες εσωτερικές διαστάσεις, (ο χώρος των αποσκευών για παράδειγμα έχει αυξηθεί κι αυτός σε σχέση με το απερχόμενο Qashqai) ενώ μεγαλύτερη είναι και η απόσταση μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Βασικός εξοπλισμός χωρίς όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες στην κατηγορία δε λογίζεται όποτε και το Qasqhai εμπίπτει σε αυτόν τον κανόνα. Ακόμη, η βασική έκδοση περιλαμβάνει Οθόνη TFT 7” στον πίνακα οργάνων (όχι όμως και αντίστοιχη για τα πολυμέσα), αλλά και μια πληρέστατη ομπρέλα 14 συστημάτων με τη γνωστή μας πια ονομασία Nissan Safety Shield. Επιπλέον δε, το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Elite που είχαμε ως αυτοκίνητο δοκιμής περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 17”, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών με εξελληνισμένο μενού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και αισθητήρα βροχής.
Κινητήρας
Το νέο Qasqhai δε θα μπορούσε να αντισταθεί στο κύμα «εξυβριδισμού» οπότε τα μοτέρ βενζίνης όπως εδώ, στο αυτοκίνητο δοκιμής μας με τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων απόδοσης 140 ίππων, διαθέτουν 12βολτο σύστημα με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία [ALiS (Advanced Lithium-ion battery System)] το οποίο μάλιστα ζυγίζει συνολικά μόλις 22 κιλά για υποβοήθηση απόδοσης της ροπής (Torque Assist το βάφτισε η Nissan) και ομαλή εκκίνησή μετά από στάση. Κατά την επιβράδυνση από την άλλη η ενέργεια πέδησης αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου για να βοηθάται ανά πάσα στιγμή το έργο του κινητήρα βενζίνης με επιπλέον ροπή 6 Nm στα 240 Nm του turbo κινητήρα για μέχρι 20 δευτερόλεπτα. O βενζινοκινητήρας έχει μια ομαλή αίσθηση λειτουργίας τόσο σε χροιά όσο και σε απόδοση και το δικό τους ρόλο σε αυτό παίζουν οι πάνω από πενήντα βελτιώσεις στα εξαρτήματα του κινητήρα. Η συμμόρφωση με τα σύγχρονα περιβαλλοντικά πρότυπα έχει οδηγήσει σε ανάλογη χαρτογράφηση του κινητήρα που έχει «φιμώσει» τις επιδόσεις (π.χ. από 10,5 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση για το απερχόμενο Qashqai, φτάσαμε «αισίως» στα 12,2 sec).
Πιο λιμουζίνα από ποτέ
Εκκινώντας η αίσθηση της συγκρατημένης απόδοσης γίνεται εμφανής. Επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία προγράμματα παραμετροποίησης της απόδοσης του συνόλου (Sport, Standard και Eco) όλα έχουν διακριτή παρουσία και απόδοση. Το προηγούμενο Qasqhai ήταν ήδη όμορφο στην οδήγησή του ακόμη κι από τη βασική έκδοση χάρη στη σωστή γεωμετρία, και τα ηλεκτρονικά συστήματα Active Trace Control και Active Ride Control που έδιναν τρομερό έλεγχο και κατευθυντικότητα ενός σπορτίφ hatchback (πραγματικός άθλος δηλαδή).
Με δεδομένο ότι το Qasqhai τρίτης γενιάς είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά (οι μπροστινές και οι πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό, είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ακριβό υλικό το οποίο προσφέρει εξοικονόμηση βάρους 21 κιλών) και 41% πιο άκαμπτο από το απερχόμενο μοντέλο μπορείτε να φανταστείτε τι έχουμε εδώ. Ένα αυτοκίνητο σβέλτο στις κινήσεις του (στροφή, ελιγμοί κ.λπ.), με εξαιρετικό πάτημα και άνεση, πολύ καλό επίπεδο ηχομόνωσης και άριστο φιλτράρισμα για τις περισσότερες ασφάλτινες κακοτεχνίες. Η κορυφαία αίσθηση της ποιοτικής κύλισης μάλιστα είναι εξίσου αντιληπτή τόσο στην Εθνική οδό με ανάλογες (και διαρκείς) ταχύτητες όσο και σε επαρχιακό δίκτυο όπου δεν υπάρχουν τάσεις πλεύσης ή αναίτιες ταλαντώσεις κατά το διαμήκη άξονα σε αλλαγές ρυθμού κίνησης. Αλλά και στο χώμα τα πηγαίνει περίφημα, χωρίς κοπανήματα από πέτρες τόσο χάρη στα χορταστικά ελαστικά που φορά όσο και με τα 18 εκατοστά απόστασης του πατώματος από το έδαφος. Η μικροϋβριδική τεχνολογία δεν γίνεται αντιληπτή στην απόδοσή της στα της ισχύος αλλά γίνεται σαφώς αντιληπτή στο σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινότητας. Σε ό,τι αφορά τη συνδρομή της στα της κατανάλωσης δεν έχουμε παράπονο καθώς το 7,9 L/100 km είναι ένας απόλυτα εφικτός αστικός στόχος, ενώ στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο μπορείτε να δείτε και ένα με δύο λίτρα μικρότερη κατανάλωση για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής.
Το νέο Qashqai στη βασική του αυτή έκδοση δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. Είναι ποιοτικότερο, πιο ευρύχωρο και καλύτερα εξοπλισμένο από ό,τι το προηγούμενο, έχει ανώτερη κύλιση και premium επιμέρους στοιχεία. Mε τιμή 24.490 και επάρκεια στο τι προσφέρει θα αποτελέσει σύντομα μια ακόμα σελίδα στην best-selling ιστορία του μοντέλου, στην ελληνική αγορά με όνομα πασίγνωστο πλέον και εγγύηση την αξιοπιστία της Nissan.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI 1.3T Hybrid 140PS Premium 2021 TIMH €24.490 ΤΕΛΗ €102,2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.650-4.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,2 sec, τελική 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 146 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΑΝΕΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.
ΚΑΤΑ ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΧΑΜΗΛΑ, ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.