Η ανάγκη, και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, οι νέες πιο αυστηρές νόρμες εκπομπών ρύπων της Ε.Ε. ήταν αυτές που πυροδότησαν την εφευρετικότητα των ανθρώπων της Suzuki και τους έκαναν να δημιουργήσουν την έκδοση LCV του Jimny. Και αυτό συνέβη γιατί η Suzuki αναγκάστηκε να σταματήσει την πώληση του Jimny στην ευρωπαϊκή αγορά, εξαιτίας της αδυναμίας του κινητήρα του να πληροί τα νέα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων, και πλέον το μετέτρεψε σε επαγγελματικό, μία κατηγορία όπου οι κανονισμοί είναι αρκετά πιο χαλαροί.
Η λιτή τετράγωνη και ρετρό σχεδίαση και το τεχνικό κομμάτι διατηρείται στο ακέραιο θυμίζοντας ένα μικρό Land Rover Defender ή ένα “baby G-Wagen”. Τη μοναδική διαφορά την συναντάμε ανοίγοντας την πίσω πόρτα. Τα πίσω καθίσματα απουσιάζουν και στη θέση τους υπάρχει ένας χώρος φόρτωσης που φτάνει έως τα 863 λίτρα με ένα μεταλλικό πλέγμα να τον χωρίζει από την διθέσια –πια- καμπίνα. Η ορατότητα από την ψηλή θέση οδήγησης είναι παραπάνω από καλή, με μόνο μείον το γεγονός ότι το μεταλλικό πλέγμα δεν αφήνει το κάθισμα του οδηγού να πάει πολύ πίσω με αποτέλεσμα οι πολύ ψηλοί οδηγοί (άνω του 1,85 μ.) να νιώθουν λίγο στριμωγμένοι.
Το εσωτερικό με το μικρό ταμπλό που βγαίνει από άλλη εποχή, τις γυμνές αλενόβιδες και το σκληρό πλαστικό του δημιουργεί την εικόνα του στιβαρού και του ότι «δε σπάει, δε χαλάει». Υπάρχουν κάποιες μικρές θέσεις για μικροαντικείμενα, αλλά θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερες τις στενές θήκες στις πόρτες. Το… πορτμπαγκάζ των 863 λίτρων είναι πολύ καλά εκμεταλλεύσιμο και το άνοιγμα πολύ μεγάλο, λόγω και της πόρτας που ανοίγει κλασικά προς τα δεξιά, αν και δεν είναι ό,τι πιο πρακτικό όταν έχεις παρκάρει σε στενό χώρο.
Τα συστήματα ασφαλείας είναι τα ίδια που έχουμε δει και στο επιβατικό μοντέλο και περιλαμβάνουν ραντάρ με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας αλλά και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control). Η οθόνη αφής και το σύστημα πολυμέσων απουσιάζουν και τη θέση τους πήρε ένα πιο «κλασσικό» ραδιόφωνο.
Στο κεντρικό τούνελ, πίσω από τον 5άρη επιλογέα με τις πολύ κοντές σχέσεις, κρύβεται ο επιλογέας εμπλοκής της τετρακίνησης. Με την κίνηση να δίνεται υπό φυσιολογικές συνθήκες μόνο στους πίσω τροχούς, μπορεί να εμπλακεί η τετρακίνηση και με κοντές σχέσεις μετάδοσης (4WD-H και 4WD-L).
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 6
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ6
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 6
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 5
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ69
Το Jimny LCV είναι εντυπωσιακά εύκολο στην οδήγηση και με το μήκος να είναι μόλις 3,65 μέτρα μαζί με τη ρεζέρβα και το τιμόνι να «κόβει» πολύ συγκρίνεται σε ευελιξία μόνο με τα καλύτερα αυτοκίνητα πόλης.
Αν όμως χρειάζεται να ταξιδέψει συχνά στον αυτοκινητόδρομο και είστε φίλος της άνεσης και της ησυχίας στα μεγάλα ταξίδια, τότε μάλλον πρέπει να κοιτάξετε κάποιο άλλο μοντέλο.
Στο Jimny LCV το ζητούμενο δεν είναι άλλο από τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα και το πλαίσιο τύπου σκάλας με τους άκαμπτους άξονες με τρεις συνδέσμους το ξεκαθαρίζουν αμέσως. Οι λακκούβες είναι μια εύκολη υπόθεση για το Jimny, όχι όμως και οι εγκάρσιες ανωμαλίες.
Στο χώμα θα νιώσει σαν στο σπίτι του και δε θα δυσκολευτεί καθόλου στα χωμάτινα εμπόδια. Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι το επαγγελματικό Jimny LCV κοστίζει 20.560 ευρώ (15.582 χωρίς ΦΠΑ) και είναι διαθέσιμο στο επίπεδο εξοπλισμού GL.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI JIMNY LCV AWD 2021 TIMH €20.560 ΤΕΛΗ €75
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.462, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 75(102)6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 130/4.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική 145 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,7 L/100km, 173 g/km
ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ