Δοκιμάζουμε την κορυφαία και πολυτελέστατη Mercedes-Benz S-Class 350d 286 PS Long


Είναι η S-Class το κορυφαίο αυτοκίνητο στον πλανήτη; Οι απαντήσεις στο κείμενο που ακολουθεί...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΩΓΡΑΦΙΕΣ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 24/6/2021

Η S-Class είναι το πιο διάσημο αυτοκίνητο όχι για το κατορθώματά του σε πίστες ή ειδικές διαδρομές (αν και δεν είναι λίγες οι μεγάλες "Merc" που διέπρεψαν σε αγώνες), αλλά γιατί είναι το αυτοκίνητο που έχει μεταφέρει όλη τη σύγχρονη ιστορία της στο σαλόνι της. 

Σε διασκέψεις, συμφωνίες, συνόδους κορυφής και τώρα, με 31.458 λέξεις η Mercedes μας προσκαλεί να ανακαλύψουμε τον μαγικό κόσμο της Sonder Klasse με ένα press kit βγαλμένο από το ΜΙΤ. Και οδηγώντας την, αναρωτιόμαστε, ποια κατορθώματα μηχανικών, σχεδιαστών, αεροδυναμιστών κρύβονται επιμελώς εδώ, σε αυτή την υπέρκομψη σιλουέτα;

Και ναι, η εταιρεία με το αστέρι έχει μπει για τα καλά στη νέα ηλεκτρική εποχή, με αυτοκίνητα όπως η EQA, αλλά η Ιστορία της φίρμας έχει πολλά κεφάλαια τεχνολογικής επάρκειας πασπαλισμένη με πολυτέλεια και απαράμιλλο κύρος. Αυτό είναι η νέα S-Class, το πιο πρόσφατο κεφάλαιο σε αυτήν τη βαριά Ιστορία και η οποία με το που κατέφθασε στη χώρα μας, ήρθε στα γραφεία του Car and Driver για την πρώτη εν Ελλάδι δοκιμή της.

Και η αλήθεια είναι ότι βλέποντάς την έτσι, στο μαύρο χρώμα της με τις απαστράπτουσες μεταλλικές λεπτομέρειες με το μακρύ μεταξόνιο και το τελεία-και-παύλα κορυφαίο της φινίρισμα, καταλαβαίνεις ποιος είναι ο ηγέτης στην κατηγορία. Μια καλλίγραμμη, διόλου βαριά στην όψη σιλουέτα που κινείται με χάρη, χωρίς να επιδιώκει να δείξει κάτι πομπώδες, υπερβολικό και –πολλές φορές– ματαιόδοξο.

Και όπως διαβάζουμε, η Mercedes-Benz έχει σκηνογραφήσει την καμπίνα με «στοιχεία αρχιτεκτονικής εσωτερικού χώρου και σχεδίασης θαλαμηγού». Εμείς, αφού πλησιάσαμε και oι χειρολαβές αυτόματα βγήκαν μέσα από τις αλουμινένιες πόρτες της, είδαμε τη γέφυρα του USS Enterprise, του εμβληματικού χολλυγουντιανού διαστημοπλοίου να ξεδιπλώνεται εμπρός μας, με οθόνες (και που να δείτε τη νέα EQS!), Ηead-up display που απεικονίζει πληθώρα πληροφοριών, ραντάρ που σκανάρουν τον δρόμο, το περιβάλλον, μέχρι και πλοήγηση 3D χωρίς τη χρήση ειδικών γυαλιών! Θέλετε κι άλλο;

Όπως κάθε καλό κινητό (κι ακόμα παραπέρα), αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος, προσώπου και φωνής δημιουργούν προφίλ για όλες τις ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο που αφορούν κάθε φορά στον οδηγό, αλλά και για συναλλαγές με τον έξω κόσμο. Συνολικά μέχρι 7 διαφορετικά προφίλ με περίπου 800 παραμετροποιήσεις είναι εφικτά. Κι όμως, μία είναι η λέξη που δεσπόζει εδώ. Αρμονία.

Μια λέξη τόσο αλχημιστική, όταν πρέπει να παντρέψεις την παράδοση, τα πραγματικά πολυτελή υλικά με τα οποία πάντα ανέτρεφε η Mercedes τις κορυφαίες της λιμουζίνες μαζί με ό,τι πιο προηγμένο έχει επινοήσει η σύγχρονη τεχνολογία σε επίπεδο διασυνδεσιμότητας, ασφάλειας και ανέσεων. Ψηφιακή και φυσική πολυτέλεια. Δέρμα νάπα, αλουμίνιο, πορώδες ξύλο και Τεχνητή Νοημοσύνη μαζί.

Μαθαίνουμε, για παράδειγμα, ότι στη νέα S-Class ο φωνητικός οδηγός μπορεί να ελέγχεται και από τους πίσω επιβάτες, ενώ το σύστημα υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει με δύο laser κάμερες τις κινήσεις των επιβατών (η Mercedes υπόσχεται ότι όλη αυτή πληροφορία μένει μέσα στην καμπίνα και δεν... φεύγει εκτός καμπίνας) και προβλέπει επιθυμίες και προθέσεις των επιβατών αναλύοντας τις κινήσεις τους.

Η δε φωνητική βοηθός «εκπαιδεύεται» για να είναι πιο αποτελεσματική στις απαντήσεις που μας δίνει ή στις προσταγές μας, καθώς δημιουργεί «πρότυπα αναγκών» των επιβατών. Κι επειδή η λιμουζίνα τούτη θέλει να σε κάνει να νιώσεις «σαν στο σπίτι σου», με τη λειτουργία Smart Home του MBUX, η S-Class μετατρέπεται –εκτός από διαστημόπλοιο και κινητό γραφείο- και σε κέντρο ελέγχου του σπιτιού, καθώς ολοένα περισσότεροι άνθρωποι αποκτούν «έξυπνα σπίτια».

Όσο για τα λοιπά; Καθίσματα με 19 μοτέρ και 10 προγράμματα μασάζ που είναι καπιτονέ πολυθρόνες, και όχι καθίσματα, όπως τα γνωρίζουμε, πίσω καθίσματα, οθόνες και Bluetooth ακουστικά με μαύρη λάκα και, όπως πάντα, η φροντίδα της hi-end εταιρείας Burmester.

The new old

θα περίμενε κανείς ότι στο εμπρός καπό κρύβεται κάποιος κινητήρας δίνης που επιτρέπει ταχύτητες σε «γουάρπ» για ένα διαγαλαξιακό weekend. Υπάρχουν μηχανικοί ανά τον κόσμο που το δουλεύουν, αλλά σήμερα, στον πλανήτη Γη κι εδώ στη βασική S350d κρύβεται ο δοκιμασμένος, τρίλιτρος σε διάταξη V, diesel κινητήρας της φίρμας (μην ντρέπεστε, παραδεχτείτε το αμφισβητίες, είναι μοτέρ με καντάρια τεχνολογίας και άλλα τόσα καντάρια απόδοσης), με τον αγαπημένο αριθμό κυλίνδρων της Sonder Klasse: Έξι!

Η ηχομόνωση, μάλιστα, είναι τόσο μα τόσο φροντισμένη, που αν δεν το ξέρεις, νομίζεις ότι κινείσαι... με βενζίνη (για να μην πούμε με ηλεκτρισμό). Μόνο στο start/stop νιώθεις έναν κραδασμό παράδοξο για την ανατροφή του αυτοκινήτου. H ενεργητική τετραδιεύθυνση κάνει αυτό το ανοικονόμητο όχημα να στρίβει σαν A-Class και, βέβαια, η δομή τής πλατφόρμας είναι τέτοια που ούτε λόγος για «τσικ», στρεβλώσεις ή τριγμούς δεν γίνεται. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και, ναι, υπάρχει περιοριστής ταχύτητας στα 250 km/h.

Κι έτσι, σε μία από εκείνες τις σπάνιες φορές στη δουλειά μας, πρέπει να αξιολογήσεις την εμπειρία όχι μόνο από τη θέση του οδηγού, αλλά και από τη θέση του πίσω, επίτιμου επιβάτη. Εκείνου που έχει, επίσης, όλες τις ανέσεις στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο της δοκιμής μας. Κι εδώ τα πράγματα είναι λίγο πολύ αναμενόμενα. Διακριτική πολυτέλεια χωρίς εξάρσεις και φαντασμαγορική πολυτέλεια της υπερβολής. Η άνεση, είτε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα, είναι πέρα από κάθε κριτική.

Φτάνοντας στο τι θα θέλαμε ακόμα περισσότερο (από απλή περιέργεια) να δούμε, τι γίνεται στην περίπτωση μιας έκδοσης Maybach ή στην έκδοση με τα καθίσματα με υποπόδια, έτσι για να δούμε αυτό το κάτι παραπάνω. Εδώ, όμως, αρκεί να αναφέρουμε ότι παρά τους «λίγους» ίππους της, η S350d έχει 600 Nm ροπής, ικανά να υποβάλλουν σε stress test τα πίσω Pirelli P Zero τής έκδοσης AMG Line, η οποία έχει και σπέσιαλ setup μαζί με τη στάνταρ αερανάρτηση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ S-Class 350d 286 PS Long 9G-Tronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 10

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 10

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 10

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ88

Υπάρχουν δε, πάντα, τα προγράμματα παραμετροποίησης που συναντάμε σε οποιαδήποτε Mercedes (Eco, Comfort, Sport, Sport , Individual). Τα χιλιόμετρα που μπορεί να μαζέψει η νέα S-Class είναι πολλά και το κάνει γρήγορα και αδυσώπητα. Ο άτυχος, ξεχασμένος, σερνάμενος στην αριστερή λωρίδα οδηγός θα δει μια πλατιά μάσκα με σφηνοειδή φώτα (σε κάθε προβολέα, το DIGITAL LIGHT διαθέτει μονάδα φωτισμού με τρία LED με φως που διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικροκαθρέφτες) και μια διακριτική αυστηρότητα να του γεμίζει τον μεσαίο καθρέφτη, τη στιγμή που εσύ, οδηγώντας, αναρωτιέσαι πότε αυτή η μέχρι πριν λίγα δευτερόλεπτα κουκκίδα στον ορίζοντα είναι τόσο κοντά εμπρός σου, που υποχρεώνει τη Mercedes να επέμβει με τα LED τού φωτισμού της καμπίνας να πάλλονται προειδοποιητικά και τα συστήματα προστασίας να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα (όλα).

Και ναι, η S-Class είναι ικανή να κινείται και αυτόνομα σε επίπεδο 4 (ένα επίπεδο πριν την ολοκλήρωση της φαντασίωσης κάθε μηχανικού), μέσω του συστήματος DRIVE PILOT, που έχει την πλήρη εποπτεία του περιβάλλοντος και τη σύνθεση οδηγικών σεναρίων. Η αερανάρτηση προφανώς και δημιουργεί ένα μαγικό χαλί άνεσης με ελαστικά εμπρός 255/40-R20, και 285/35-R20 (!), κάνει κι άλλα, όμως. Στο πρόγραμμα COMFORT, το αμάξωμα χαμηλώνει κατά 10 mm σε υψηλές ταχύτητες πάνω από 120 km/h και άλλα 10 mm σε πάνω από 160 km/h για μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και αύξηση της σταθερότητας.

Στη λειτουργία SPORT, το αμάξωμα είναι πάντα 10 mm χαμηλότερο και στο SPORT (θου, Κύριε!) 17 mm. Με ταχύτητα έως 60 km/h, το αμάξωμα μπορεί να ανυψωθεί κατά 30 mm με το πάτημα ενός κουμπιού για περισσότερη άνεση. Για ακόμα περισσότερη άνεση υπάρχει και η προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL.

Όσο για τη διαβίωση εντός, με πολύ προσεγμένη ηχομόνωση, αεροδυναμική και την ηχητική πανδαισία σίγουρα μπορείς να πετύχεις την απόλυτη επιβατική νιρβάνα. Όμως (ναι,) έχει κι άλλο. Το πακέτο Energizing δημιουργεί ένα ολιστικό πακέτο ευεξίας που φροντίζει το σώμα με κλιματιζόμενα καθίσματα, μασάζ και αντι-στρες τεχνικές.

History car

Η νέα S-Class, όπως, άλλωστε, και οι προηγούμενες δεν είναι ένα αυτοκίνητο με την ευρεία έννοια του όρου. Είναι ένα όχημα υψηλού status που οδηγείται –κυρίως- από σωφέρ, δημιουργώντας ένα ανεπανάληπτο ντεκόρ καλαισθησίας, ποιότητας και τεχνολογικής ανωτερότητας, χωρίς υπερβολές. Όσοι την αποκτήσουν, το κάνουν συνειδητά και θα τους συντροφεύσει για πολλά χρόνια (άλλωστε, τώρα είναι και future proof, καθώς αναβαθμίζεται το ψηφιακό της alter ego). Είτε για τη δημιουργία ενός mobile office είτε για μεγάλα ταξίδια, η νέα S-Class συνεχίζει να γράφει αυτοκινητική –και όχι μόνον- ιστορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ S-Class 350d 286 PS Long 9G-Tronic 2021   TIMH €140.850   ΤΕΛΗ €316,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.925 cc, Turbo, 6 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 210 (286)/3.400-4.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 600/1.200-3.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,4 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 186 g/km

MERCEDES-BENZ S-Class 350d 286 PS Long 9G-Tronic 2021

ΥΠΕΡ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΑΠΛΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ.