Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα την εκρηκτική BMW M4 Competition με τους 510 ίππους!


Η Μ4 Competition με τις Τσέχικες πινακίδες… προσγειώθηκε στα γραφεία του Car and Driver και κατάφερε να μας «πριζώσει» χωρίς να κρύβει κάτω από το καπό ούτε υβριδική ούτε ηλεκτρική τεχνολογία! 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/6/2021

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό σύνολο, απόσταγμα μιας εμπειρίας που πλέον μετράει 35 χρόνια όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά της Μ3. Οι σκέψεις που σου γεννά αμέτρητες όπως και τα έντονα συναισθήματα. Είναι φτιαγμένη για να σε αναστατώνει είτε απλά την χαζεύεις είτε την οδηγείς. Ψυχή του συνόλου αποτελεί ο κινητήρας που αποδίδει 510 άλογα και 650 Nm ροπής. Τα εντυπωσιακά αυτά νούμερα προέρχονται από έναν εξακύλινδρο σύνολο τεχνολογίας M Twin Power Turbo με κυβισμό μόλις 3 λίτρα.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα καταλαβαίνεις ότι η πολυετής εμπειρία της μάρκας σε δρόμους και πίστες έχει δημιουργήσει έναν κινητήρα εντυπωσιακής απόδοσης σε όλο το φάσμα των στροφών ο οποίος θα ορκιζόσουν ότι έχει πολύ περισσότερα κυβικά. Τα νούμερα συνεπικουρούν σε αυτή την αίσθηση με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε μόλις 3,9 sec. ενώ τα 200 km/h σε 12,5 sec. Ο ρυθμός επιτάχυνσης είναι καταιγιστικός και μπορεί να συγκριθεί μόνο με ενός πολύ καλού supercar. Σε κολλάει στο κάθισμα με το γκάζι βαθιά στην μοκέτα, ενώ το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο φροντίζει για ομαλές και γρήγορες αλλαγές κρατώντας την επιτάχυνση αμείωτη.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW M4 COUPE COMPETITION

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ10

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 10

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ84

Η Μ4 όμως δεν είναι μια κατασκευή μόνο για τις ευθείες. Παρόμοια εξέλιξη συναντάμε και σε τομείς όπως  το πλαίσιο και την ανάρτηση. Για την περίσταση έχει εξελιχθεί ειδικό πακέτο ενισχύσεων για το διαμέρισμα του κινητήρα, το εμπρός υποπλαίσιο έχει αλουμινένιο πίσω πάνελ, προστέθηκαν ενισχύσεις πατώματος και το υποπλαίσιο του πίσω άξονα έχει άκαμπτη σύνδεση στο αμάξωμα.

Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο τέρας ακαμψίας που αντιμετωπίζει με περισσή άνεση κάθε πίεση από τον οδηγό. Προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ (Adaptive) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αλλά και γεωμετρία και ελαστοκινηματική για τον εμπρός και πίσω άξονα αποτελούν επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού.

Στα εξτρά ανήκουν οι τροχοί 19 ιντσών εμπρός και 20 ιντσών αλλά και τα κεραμικά φρένα, που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αλλά και τα υπέροχα bucket καθίσματα.

Για το εσωτερικό όμως, την εξωτερική σχεδίαση αλλά και για την αίσθηση που αφήνει το νέο μέλος της οικογένειας “Μ” θα διαβάσετε αναλυτικότερα στο επόμενο τεύχος του Car and Driver. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW M4 COUPE COMPETITION 2021   TIMH €129.500   ΤΕΛΗ €512,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.993, Turbo, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 375(510)/6.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 650/2.750-5.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,9 sec, τελική 290 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 10,2 L/100km, 233 g/km

BMW M4 COUPE COMPETITION 2021

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ