Δοκιμάζουμε το Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid που προσφέρει 46 km ηλεκτρική αυτονομία


Το 8θεσιο Tourneo Custom μπολιάστηκε η plug-in τεχνολογία με μια πολύ έξυπνη τοπολογία που, για πρώτη φορά, υιοθετείται στην κατηγορία αυτήν των μεγάλων οχημάτων. Το δοκιμάζουμε..

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/5/2021

Το Ford Tourneo  είναι εδώ και πολλά χρόνια ένα από τα λάβαρα του επαγγελματία που θέλει να μεταφέρει ικανά και αξιόπιστα ανθρώπους ή πράγματα με μια γερή οδηγική και χρηστική δόη από επιβατικό. Και όπως συμβαίνει με τα τελευταία, έτσι και τα επαγγελματικά εξελίσσονται ραγδαία, προς όφελος του χρήστη και του... πλανήτη. Απόδειξη, το 8θεσιο Tourneo Custom που έρχεται ως ένα πολυτελές commuter και στου οποίου το μεγάλο αναπόφευκτα μονότονο σκαρί, μπολιάστηκε η plug-in τεχνολογία με μια πολύ έξυπνη τοπολογία που, για πρώτη φορά, υιοθετείται στην κατηγορία αυτήν των μεγάλων οχημάτων. Πώς; Με την ύπαρξη βενζινοκινητήρα που υποστηρίζει όχι την κίνηση του οχήματος, αλλά αποκλειστικά τη φόρτιση των μπαταριών του.

Έτσι, οι εμπρός τροχοί του Tourneo Custom Plug-In Hybrid κινούνται αποκλειστικά μέσω ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια που αποθηκεύεται σε μία συμπαγή, αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο της καμπίνας επιβατών. Αυτές φορτίζονται τόσο κατά την πέδηση, μέσω δυναμό, όσο -κυρίως- από οποιαδήποτε παροχή ρεύματος, με τις οικιακές παροχές, αναλόγως των amperes, να χρειάζονται από 3 έως 5,5 ώρες.

Όσο για τον χιλιάρη τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα EcoBoost, αυτός είναι που κάνει τη διαφορά, καθώς λειτουργεί ως range extender φορτίζοντας τις μπαταρίες, σε συνεργασία με το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση. Αυτό το υβριδικό σύστημα, λοιπόν, υπόσχεται μια αυτονομία 46 km με μηδενικές εκπομπές ρύπων ή 500 km με χρήση του κινητήρα-range extender. Τυπικά για ένα πριζωμένο αυτοκίνητο υπάρχουν τέσσερα προγράμματα κίνησης.

Τα EV Auto, για αυτόματη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας ή χρήσης του βενζινοκινητήρα (μην ξεχνάτε, για παραγωγή ρεύματος και όχι για την κίνηση), EV Now, για παύση του βενζινοκινητήρα, EV Later, που δίνει προτεραιότητα στο range extender, αξιοποιώντας παράλληλα την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, και EV Charge, με χρήση του range extender για φόρτιση της μπαταρίας στην περίπτωση που θα χρειαστούμε φορτισμένες τις μπαταρίες. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν και δύο βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, οι Drive και Low μέσω του επιλογέα που προσομοιάζει αυτόν ενός αυτόματου κιβωτίου (ως ηλεκτρικό όχημα, τούτο το Tourneo είναι μονοτάχυτο).

Πρακτικό

Αυτά με τα τεχνικά. Κατά τα λοιπά, έχουμε ένα όμορφο στην όψη αλλά μάλλον άχαρο σχεδιαστικά (λόγω χαρακτήρα) αμάξωμα που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι οκτώ επιβάτες και με αντικριστές τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πλειάδα συστημάτων ασφάλειας, το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford με φωνητικό έλεγχο με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και μόντεμ FordPass Connect που παρέχει Wi-Fi για έως και 10 συσκευές. Ακόμα πιο βολικό είναι το app FordPass για πρόσβαση μέσω του smartphone σε λειτουργίες, όπως η κατάσταση του οχήματος, ο εντοπισμός του αυτοκινήτου και το εξ αποστάσεως κλείδωμα και ξεκλείδωμα.

Το πορτάκι της φόρτισης βρίσκεται στον εμπρός προφυλακτήρα, με το Tourneo Custom Plug-In Hybrid να μπορεί να φορτίζεται από οικιακή ηλεκτρική πρίζα 10-amp σε 5,5 ώρες. Σε πρίζα 16-amp ή 32-amp, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 3 ώρες.
Το πορτάκι της φόρτισης βρίσκεται στον εμπρός προφυλακτήρα, με το Tourneo Custom Plug-In Hybrid να μπορεί να φορτίζεται από οικιακή ηλεκτρική πρίζα 10-amp σε 5,5 ώρες. Σε πρίζα 16-amp ή 32-amp, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 3 ώρες.

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει διπλό δείκτη... καυσίμων (βενζίνης και ρεύματος) και στη θέση του στροφόμετρου, ένα όργανο που θυμίζει στροφόμετρο, αλλά είναι...ενεργειόμετρο. Αυτό που οφείλεις να παραδεχθείς είναι η αξεπέραστη πρακτικότητα στις μικρές λεπτομέρειες της καθημερινής χρήσης, με πολλές θήκες και θέσεις για μικροαντικείμενα (όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, η κατηγορία αυτών των οχημάτων εν προκειμένω χωλαίνει), η αίσθηση επιβατικού που βλέπεις στο ταμπλώ και τα υπέροχα έξι ανεξάρτητα πίσω καθίσματα. Άξιο λόγου είναι, επίσης, το γεγονός ότι υπάρχει επαρκής χώρος και για τις αποσκευές πίσω, στη μικρή έκδοση δοκιμής μας L1, Η1, αλλά και οι δύο -έστω κι αν είναι βαριές- συρόμενες πλαϊνές πόρτες.

Στον δρόμο

Οδηγικά, το ζητούμενο δεν είναι να οδηγείς γρήγορα, αλλά ένας σβέλτος ρυθμός επιτυγχάνεται εύκολα, όπως εύκολα φιλτράρονται και οι όποιες ανωμαλίες της ασφάλτου. Δεν ήταν λίγες οι φορές που οδηγώντας το σχεδόν 5 μέτρων Tourneo νομίζαμε ότι οδηγούσαμε τον... μπαμπά τού Focus και μάλιστα κινούμενοι ηλεκτρικά με τη μοναδική ησυχία που προσφέρει ένα EV αυτοκίνητο. Παράλληλα με την ηλεκτροκίνητη φύση του, δεν νιώθεις ποτέ ότι το αυτοκίνητο ζορίζεται, αν και οι ρυθμοί κίνησης με πλήρες φορτίο είναι απλώς συμπαθητικοί, ενώ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 120 km/h. Νιώθεις απλώς την άνεση της αδιάλειτπης ηλεκτρικής ισχύος που ούτε καν αλλαγές ταχυτήτων δεν χρειάζεται. Το Tourneo Custom είναι ένα καινοτόμο αυτοκίνητο που κουβαλά μπόλικη τεχνολογία, ανθρώπους και άνεση σε ένα μείγμα το οποίο μπορεί να καταδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο θέμα πρίζας. Ένα μεγάλο μειονέκτημα -αντίστοιχο του μεγέθους του- αντιμετωπίζει αυτό το αυτοκίνητο, που δεν είναι άλλο από την υψηλή του τιμή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford TOURNEO CUSTOM Plug-In Hybrid 1.0 ECOBOOST 2021   TIMH €63.078   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 92(125)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 335

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 0 sec, τελική 120 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 2,7 L/100km, 75 g/km

Ford TOURNEO CUSTOM Plug-In Hybrid 1.0 ECOBOOST 2021

ΥΠΕΡ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.