To έχουμε αναφέρει πολλές φορές. Μία μετάβαση της αυτοκίνησης, από τα υγρά καύσιμα στον ηλεκτρισμό, δεν είναι εύκολη. Πέρα από τις παιδικές ασθένειες, πέρα από τις νέες τεχνολογίες που θα χρειαστούν τον χρόνο τους, υπάρχει και η αλλαγή στη φιλοσοφία χρήσης, που μπορεί να τρομάζει τον καθένα. Και δικαίως, αφού παράλληλα με τα οφέλη έρχονται και περιορισμοί, που μέχρι πρότινος δεν γνωρίζαμε. Ευτυχώς, μοντέλα όπως το e-Niro, κάνουν την επιλογή ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πιο εύκολη και περισσότερο ασφαλή για τον μέσο χρήστη.
Διαθέτοντας ένα κομψό, crossover παρουσιαστικό και διαστάσεις μικρομεσαίου, το e-Niro είναι τόσο όσο. Χορταίνει το μάτι, δεν δυσκολεύεται να κινηθεί στον αστικό ιστό και παράλληλα προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, ικανό να μετακινήσει με σχετική άνεση έως πέντε ενηλίκους και 451 λίτρα αποσκευών. Και για να εστιάσουμε στα της μετακίνησης, προσπαθεί αρκετά ώστε αυτή να γίνεται με στυλ και όχι άχρωμα.
Κατ’ αρχάς, η Kia έχει φροντίσει ώστε να προικίσει το εν λόγω αυτοκίνητο με μία μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων για την ασφάλεια και την ψυχαγωγία των επιβατών. Το ταμπλώ του, παρόμοιο με αυτό του μικρότερου e-Soul, χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων μία οθόνη 7 ιντσών για πίνακα οργάνων, μία μεγαλύτερη οθόνη 10,25 ιντσών με εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης και διάφορα άλλα καλούδια για το infotainment, καθώς, επίσης, έναν περιστροφικό διακόπτη για το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα καθίσματα είναι άνετα, τα υλικά κατασκευής κρίνονται καλά, ενώ οι πλούσιοι χώροι για μικροαντικείμενα θα διευκολύνουν περαιτέρω την καθημερινότητα του χρήστη.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα οδήγησης: Eco , Eco, Comfort και Sport. Τα πρώτα στοχεύουν στην αύξηση της αυτονομίας, που είναι πραγματικά καλή για ένα ηλεκτρικό όχημα. Τα 400 χιλιόμετρα είναι απόλυτα ρεαλιστικά, αφού το αυτοκίνητο διαχειρίζεται πολύ καλά την ηλεκτρική ενέργεια του συσσωρευτή των 64 kWh.
Επιπλέον πόντους κερδίζει και από την ανάκτηση ενέργειας τριών σταδίων, που επιλέγει κανείς μέσω paddles που βρίσκονται πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού κατά το παράδειγμα αντίστοιχων υλοποιήσεων με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Πρακτικά, στο τρίτο και ισχυρότερο επίπεδο, η λειτουργία του κινητήρα ως δυναμό είναι τέτοια που σπάνια χρειάζεται να πατήσεις το φρένο, υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Στο πρόγραμμα sport, πάλι, η ροή της ενέργειας γίνεται μόνο προς τη μία κατεύθυνση. Το… γκάζι του ηλεκτροκινητήρα ζωντανεύει και ολόκληρο το αυτοκίνητο δείχνει να ελαφρώνει. Εάν θελήσει να κινηθεί κανείς γρήγορα, δεν έχει να κάνει τίποτα περισσότερο. Και δεν είναι καθόλου άσχημο, από ένα οικογενειακό crossover των 1,8 τόνων να απολαμβάνεις επιταχύνσεις 0-100 κάτω από τα 8 sec…
Γενικά έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο ώριμο, για τα δεδομένα της αγοράς. Φορτίζει σε ανταγωνιστικούς χρόνους, ενώ προσφέρει καλή αυτονομία, μία ευχάριστη και χαλαρωτική εμπειρία μετακίνησης, ησυχία και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.
Το μόνο θέμα έχει να κάνει με το κόστος κτήσης, καθώς με τα σχεδόν 47.000 ευρώ που απαιτούνται, αρκετοί ίσως να αναζητήσουν οικονομικότερες, συμβατικές εναλλακτικές. Εάν, πάλι, είσαστε αποφασισμένοι να κάνετε τη μετάβαση προς τη ηλεκτροκίνηση, με το e-Niro δύσκολα θα μετανιώσετε για την επιλογή σας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ KIA NIRO e-Niro 2021 TIMH €46.990 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/- ΡΟΠΗ Nm/rpm 395/-
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,8 sec, τελική 167 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,9 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΤΑ ΚΟΣΤΟΣ ΚΤΗΣΗΣ