Δεν μπορούμε να προβλέψουμε τι ακριβώς θα γίνει σε βάθος δεκαετίας με την ηλεκτροκίνηση ούτε μπορούμε να γνωρίζουμε με βεβαιότητα πόσες και ποιές θα είναι οι αλλαγές που θα φέρει. Αυτό που γνωρίζουμε με βεβαιότητα σήμερα, εδώ, τώρα, στην Ελλάδα του 2021, και στο ταξίδι από την Αθήνα έως την Πάτρα, είναι ότι μέσα σε μία BMW με καύσιμο το πετρέλαιο δεν χρειάζεσαι ούτε 6 l/100 χλμ. και μάλιστα οδηγώντας σβέλτα. Πολλά έχουν ειπωθεί για τους πετρελαιοκινητήρες, πολλά data έχουν ξοδευτεί σε κηδείες και μνημόσυνα του diesel, όμως η απτή πραγματικότητα είναι ότι αυτή η εξαιρετική 3άρα καταφέρνει να δείχνει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει πολλά ακόμα να δώσει. Όχι μόνο σε επίπεδο οικονομίας αλλά και σε χαρακτηριστικά του ίδου του κινητήρα, ιδίως στην περίπτωση αυτή όπου τίποτα περιττό δεν ακούγεται, καμία διαφορετική χροιά στον ήχο και χρειάζεται να ρίξεις μία δεύτερη ματιά στην άδεια κυκλοφορίας ώστε να επιβεβαιώσεις ότι χρησιμοποιεί πετρέλαιο.
Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας είναι όπως αντιλαμβάνεστε το απόλυτο highlight του αυτοκινήτου. Με 190 ίππους και 400 Nm ροπής απλωμένης από πολύ χαμηλά έως αρκετά ψηλά για πετρελαιοκινητήρα, διαθέτει δύο τουρμπίνες με την μικρότερη εξ αυτών να είναι μεταβλητής γεωμετρίας για καλύτερο τράβηγμα. Ο νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρας της BMW συνδυάζεται επίσης με ένα mild υβριδικό σύστημα και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 11 ίππων που παίρνει ρεύμα από μία μπαταρία των 48V. Όπως σε όλα τα mild υβριδικά συστήματα ο ρόλος του είναι κατά βάση επικουρικός στην λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων ενώ γίνεται αντιληπτός μόνο όταν πιέζεις το γκάζι από χαμηλές στροφές, όπου και δίνει ένα έξτρα boost στο αυτοκίνητο.
Η όλη υλοποίηση έχει ως προφανή στόχο και την μείωση των ρύπων αλλά και την κατανάλωση, καθώς παρέχει εκτός των άλλων και λειτουργία coasting που "σβήνει" τον κινητήρα όταν δεν πιέζεται το γκάζι, με αποτέλεσμα να πέφτει και άλλο η κατανάλωση καυσίμου. Σε όλα αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε την απίστευτη δουλειά που έχει κάνει η BMW στο να ελαχιστοποιήσει στο μέγιστο δυνατό τους κραδασμούς, σε τέτοιο βαθμό που μόνο απέξω και υπό προϋποθέσεις αντιλαμβάνεσαι ότι κάτω από το καπό βρίσκεται diesel κινητήρας. Όσο για την κατανάλωση, οι τιμές είναι άκρως εντυπωσιακές, με μέση τιμή της δοκιμής γύρω στα 6,6 l/100km, με τάσεις να πέσει και κάτω από τα 6 λίτρα σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.
Από εκεί και πέρα, όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο αποτελεί την επιτομή και την κορύφωση όλων όσων πρεσβεύει η σειρά 3 εδώ και 4,5 δεκαετίες. Η πρόσφατη γενιά της είναι ίσως η πιο προσεγμένη και πιο βαθιά δουλεμένη από τους μηχανικούς, χάρη στο εξαιρετικής στιβαρότητας πλαίσιο CLAR, την χρήση ελαφρών υλικών ώστε να κρατηθεί το βάρος σχετικά χαμηλά (55 κιλά λιγότερα από την προηγούμενη) αλλά και την μεγάλη προσοχή που έχει δοθεί στο σετάρισμα των αναρτήσεων που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν μία ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη με την σφραγίδα της M Sport. Πολύ ισορροπημένη ως σχέδιο, αρκετά αεροδυναμική και χωρίς τις αισθητικές ακροβασίες της νέας 4άρας, η 3άρα έχει μεγαλώσει σε όλες τις της διαστάσεις, και δη στο μεταξόνιο, κάτι που έχει όπως είναι αναμενόμενο αντίκτυπο και στους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Το σαλόνι είναι ένα τυπικό περιβάλλον για τα δεδομένα των σύγχρονων BMW, με το κύριο ενδιαφέρον να εστιάζεται κυρίως στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής, τα εξαιρετικά υλικά και την άψογη εργονομία. Ως τυπική BMW έχει εξαιρετική θέση οδήγησης, με πολύ καλά ημι-μπάκετ καθίσματα για την έκδοση της δοκιμής και ένα σωστά τοποθετημένο και με χορταστικό πάχος στεφάνης τιμόνι. Στα συν και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει τα πάντα για την άνεση και την υποβοήθηση του οδηγού (με το αντίστοιχο αντίτιμο βεβαίως, όπως σε κάθε BMW), ενώ για άλλη μια φορά τα εύσημα παίρνει το σύστημα iDrive με τις δύο οθόνες 12,3΄΄ για τον πίνακα οργάνων και 10,25΄΄ για το σύστημα infotainmet, το οποίο είναι το πιο ισορροπημένο και πρακτικό στην χρήση από όλα τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού.
Οδηγώντας την 320d βρίσκεσαι μπροστά σε μία ακόμα από τις γνωστές οδηγικές υπερπαραγωγές της BMW, με τον τρόπο που μόνο αυτή μπορεί να κάνει σε ένα premium sedan αυτή της κατηγορίας. Το DNA της 3άρας είναι πανταχού παρόν, σε ένα πακέτο που συνδυάζει ιδανικά την άνεση και την πολυτέλεια με τον οδηγικό τσαμπουκά μίας κλασικής πισωκίνητης BMW. Ακόμα και ως diesel και με «μόλις» 190 άλογα νιώθεις αμέσως ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο προορισμένο να πηγαίνει απίστευτα γρήγορα σε κάθε είδους δρόμο, χωρίς πουθενά και σε καμία περίπτωση να σε κάνει να νιώσεις άβολα.
Υπάρχει διάχυτη μία μασίφ αίσθηση από το πλαίσιο και ένας μοναδικός τρόπος της ανάρτησης να «απλώνει» το πάτημα του αυτοκινήτου σε όλη την άσφαλτο, που σε συνδυασμό με την σταθερή αξία κάθε BMW, το εξαιρετικό τιμόνι δηλαδή, δημιουργούν ένα σύνολο με εμφανές το σπορτίφ στοιχείο. Πέρα από αυτά είναι μία πραγματική απόλαυση να την οδηγείς σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, όπου προσφέρει ένα υψηλότατο επίπεδο άνεσης και πολυτελούς μετακίνησης που ξεπερνά κατά πολύ όσα περιμένεις από ένα sedan αυτής της κατηγορίας.
Ολοκληρώνοντας η 320d είναι αυτή την στιγμή ίσως η πιο ελκυστική πρόταση της γκάμας του μοντέλου για την ελληνική αγορά. Χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος θα υποστηρίξουμε την επιλογή του diesel ως λύση για όσους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους σε μεγάλα ταξίδια, εκεί όπου τα ηλεκτρικά θα αργήσουν να αποτελέσουν μία σταθερή αξία. Θα την επιλέγαμε και κόντρα στην μόδα των SUV μιας και είναι ένα αυτοκίνητο στην καρδιά της οδηγικής κουλτούρας της BMW, για τους οδηγούς που ξέρουν και μπορούν να εκτιμήσουν τα υψηλά στάνταρ της γερμανικής σχολής που πάντα εξέφραζε με τον καλύτερο τρόπο η 3άρα. Η τιμή της δεν είναι χαμηλή, όμως η αξία της για όποιον καταφέρει να βρεθεί πίσω από το τιμόνι της είναι κατά πολύ μεγαλύτερη. Μία πλήρης και γεμάτη αυτοπεποίθηση BMW, ένα απίστευτα ολοκληρωμένο σύνολο που στην αγορά όπως είναι σήμερα και δίχως τα «ναι μεν, αλλά» και τις πολλές υποσχέσεις της ηλεκτροκίνησης, μοιάζει η ιδανική λύση για όσους θέλουν ένα luxury δρομέα μεγάλων αποστάσεων και κορυφαίων οδηγικών εμπειριών.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 3 Sedan 320d mHEV 2021 TIMH €44.595 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm (140)/190/4.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-2.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 240 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 107 g/km
ΥΠΕΡ Οδική συμπεριφορά, Οικονομία σε καύσιμο, Ποιότητα κατασκευής, Εξοπλισμός, Χώροι
ΚΑΤΑ Τιμή