Δοκιμάζουμε το Mazda CX-30 στην έκδοση diesel του 1.8 λίτρου


Ένα πανέμορφο, ιαπωνικό SUV με πολλές χάρες σε σχεδιαστικό και οδηγικό επίπεδο αλλά και με μερικά... φάουλ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/10/2020

Η Mazda είναι γνωστή για την ρηξικέλευθη στάση της σε ό,τι αφορά την Αυτοκίνηση. Ας μην ξεφύγουμε όμως από τα στενά όρια τούτης της δοκιμής βάζοντας στα χέρια και τα πόδια μας ένα πανέμορφο SUV, το CX-30. Με αυτό το σχέδιο αμαξώματος, το χρώμα, το φινίρισμα, το CX-30 ανοίγει όλες τις πόρτες και δεν εννοούμε τις πέντε δικές του. Δε χρειάζεται να είσαι λάτρης κάποιας συγκεκριμένης σχολής για να σταθείς μπροστά σε αυτό το SUV και να περιεργαστείς τον εμπνευσμένο τρόπο με τον οποίο οι σχεδιαστές της Mazda έφτιαξαν αυτό το γλυπτό.

Περί γλυπτού μιλάμε, με έναν προτεταμένο εμπρός πρόβολο, σφηνοειδές σχήμα και κουπέ σβήσιμο πίσω, με φωτιστικά σαν τα μάτια των samurai με χρώμιο και λεπτοφυείς καμπύλες να δίνουν ένα στίγμα εξαιρετικό. Σαν μέγεθος, με διαστάσεις 4.395x1.795x1.540 (μήκος, πλάτος, ύψος) και μεταξόνιο στα 2.655 mm είναι στην καρδιά των μικρομεσαίων SUV αλλά τούτο εδώ έχει μια άλλη, πιο σπορτίβικη χάρη.

Η αρμονία είναι αυτή που διέπει και το εσωτερικό. Είναι ένα από τα ελάχιστα σαλόνια αυτοκινήτου που με τη σχεδίαση και την εν γένει υλοποίηση δε πατά σε συγκεκριμένες σχεδιαστικές ή εργονομικές εγκυκλίους. Είναι κλασάτο με έναν δικό του, σχεδόν υποσυνείδητο τρόπο και με τα όμορφα, ποιοτικά μαλακά πλαστικά και τους συνδυασμούς υλικών και επενδύσεων έρχεται να δείξει τι εστί premium.

Ναι, εντάξει η οθόνη δεν είναι αφής, είναι πολύ μακρόστενη και χωμένη στο σαν μονοκοντυλιά ταμπλώ, αλλά έχει ένα υπερπλήρες ελληνικό μενού που με μια μικρή εξοικείωση σε βάζει στη λογική λειτουργίας του. Να εξάρουμε σε αυτό το σημείο και το υπέροχο ηχοσύστημα φροντισμένο από την Bose με αέρινα πρίμα και στακάτο, διαυγές μπάσο από το σπέσιαλ subwoofer που «φωλιάζει» στο χώρο του πορτ μπαγκάζ των 422 λίτρων αντί ρεζέρβας.

Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν σε μια κλασική, ιαπωνική λογική αλλά μια δύο ενστάσεις έχουν να κάνουν στο σαλόνι με τα χρώμια του ταμπλό που αντανακλούν τον ήλιο. Προτείνουμε σε όσους σχεδιαστές διαβάζουν τούτες τις αράδες –λέμε τώρα- να έρθουν στην Ελλάδα για τη δημιουργία Design Studio αφού ο ελληνικός ήλιος είναι αυστηρός κριτής άστοχων επιλογών. Ήσυχο και κορυφαία άνετο, ανταγωνίζεται σε αυτόν τον τομέα αμιγείς premium (βλέπε, γερμανικές) υλοποιήσεις τόσο σε φιλτράρισμα ανωμαλιών όσο και σε καταστολή αεροδυναμικού θορύβου. 

Για τη δε οδική συμπεριφορά είναι μεταξύ των κορυφαίων σε αυτά που προσφέρει σε επίπεδο φιλτραρίσματος των ανωμαλιών του οδοστρώματος αλλά και σε επίπεδο πρόσφυσης. Και αυτά με απλό ημιάκαμπτο άξονα πίσω και Bridgestone Turanza T005A διαστάσεων 215/55-R18. Ο turbo diesel κινητήρας είναι 1,8 λίτρων με απόδοση 116 ίππων και 270 Nm ροπής από τις 1.600 rpm. Είναι λίγο τραχύς στην εκκίνησή του αλλά γρήγορα αλλάζει χροιά και ανεβάζει στροφές με έναν ωραίο, σβέλτο ρυθμό.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MAZDA CX3 6AUTO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ80

 To μεγάλο κρίμα σχετικά με τη μηχανολογία του αυτοκινήτου είναι το αυτόματο κιβώτιό του. Είναι έξι σχέσεων και παρά την ύπαρξη paddles στο τιμόνι, δε βοηθά στην άμεση απόδοση της ευστροφίας και την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα με την κλιμάκωσή του και ιδίως με την 6η. Με 120 km/h και 2.500 rpm στη θέση D, δεν μπορείς να ξεφύγεις ούτε από θόρυβο αν θελήσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα στην Εθνική οδό, ούτε από υψηλή κατανάλωση (όταν αναφέρουμε υψηλή αυτή είναι στα 6,7 l/100km αλλά και πάλι υψηλότερη από άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα με πιο μακριά κλιμάκωση στο αυτόματο).

Συνολικά το CX-30 είναι μια επιλογή πολύ διαφορετική, πολύ ποιοτική και τόσο μα τόσο ερωτεύσιμη που μπορείς να του συγχωρήσεις τα όποια λάθη. Είναι πλούσια εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας και ανέσεις και αναπόφευκτα η τιμή του μπορεί να γίνει αλμυρή. Αν πάλι δε θέλετε την ευκολία ενός αυτόματου κιβωτίου προτιμήστε το μηχανικό με την ακρίβεια χειρισμών που συνάδει με τη φίρμα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA CX3 6AUTO 2020   TIMH €30.415   ΤΕΛΗ €154,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600-2.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,6 sec, τελική 183 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 129 g/km

MAZDA CX3 6AUTO 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ, ΤΙΜΗ