«Το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον», συνήθιζαν να λένε οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και προς επίρρωση της μοιρολατρικής ανάγνωσης των πραγμάτων, είναι μάλλον γραφτό για τους θαυματοποιούς του Βαρέζε να δημιουργούν κάτω από το τρεμάμενο φως πυρακτωμένων λαμπτήρων κατασκευές που μιλούν απευθείας στην καρδιά μας.
Βλέπετε, δεν χρειάζεται να ανήκεις στη μεγάλη οικογένεια των Alfisti για να γίνεις ένα με τα πηδάλια ετούτης της Giulia. Για να φορέσεις τον μεταλλικό της μανδύα, λες και πρόκειται για ένα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου κοστούμι, και να ξεχυθείς στους δρόμους σαν δεκαοκτάχρονος που μόλις έχει πιάσει στα χέρια του το ροζ τρίπτυχο της ελευθερίας.
Για τη σύγχρονη Giulia έχουν γραφτεί πολλά και ειπωθεί ακόμα περισσότερα στους κύκλους των λιγότερο ή περισσότερο ειδικών. Όλοι, ή τέλος πάντων σχεδόν όλοι, συμφωνούν ότι πρόκειται για μια ξεχωριστή κατασκευή με περισσότερα προτερήματα απ’ ό,τι αδυναμίες.
Άλλωστε, οποιαδήποτε θεωρητική συζήτηση γύρω από την ιταλική μπερλίνα χάνει τη σημασία της τη στιγμή που θα σφιχταγκαλιαστείς με το αριστερό της μπάκετ, ψηλαφώντας πάνω στο παγωμένο αλουμίνιο των χορταστικών σε μέγεθος paddles τα 110 χρόνια ζωής της μιλανέζικης φίρμας.
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Αφορμή για την επιστροφή της Alfa Romeo Giulia στα πρωτοσέλιδα του Ειδικού Τύπου αποτέλεσε η επικαιροποίηση των εξοπλιστικών, κατά κύριο λόγο, προδιαγραφών της. Η οθόνη αφής των 8,8 ιντσών με τα νέα γραφικά στοιχεία είναι ένα μικρό δείγμα της προσπάθειας που κατέβαλαν οι Ιταλοί, ώστε να προσαρμόσουν στο σήμερα χαρακτηριστικά που αποτέλεσαν αντικείμενο κριτικής.
Οφείλει κανείς να γνωρίζει, πάντως, ότι οι περισσότερες από τις εξοπλιστικές προσθήκες αφορούν στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου και όχι στον, ούτως ή άλλως, μακροσκελή κατάλογο του βασικού.
Σε ό,τι αφορά στη «δική μας» Alfa Romeo Giulia, τα διακριτικά Velocce φωτογραφίζουν τον δίλιτρο -προφανώς υπερτροφοδοτούμενο- κινητήρα βενζίνης απόδοσης 280 PS, το «Q4» την παρουσία τετρακίνησης και το μπλε Misano των επιφανειών του αμαξώματος μια όχι και τόσο αθώα προσπάθεια αποπροσανατολισμού.
Με την αξία του αυτοκινήτου δοκιμής να σκαρφαλώνει σε νέα ιστορικά υψηλά (βλέπε 65.500 ευρώ), είναι ηλίου φαεινότερο ότι τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη του. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, άλλωστε, είναι εκείνη που χαρακτηρίζει και την περίτεχνη χορογραφία του πλαισίου η οποία επαναλαμβάνεται με ψυχαναγκαστική ακρίβεια κάθε φορά που αποφασίζεις να προκαλέσεις την… οργή του.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ84
Το αέρινο, παρά τους τροχούς των 19 ιντσών, «πάτημα», το διαυγέστατο, ακόμα και στα δύσκολα, σύστημα διεύθυνσης, το αμεσότατο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων και τα σχεδόν ανεξάντλητα όρια πλευρικής πρόσφυσης κάνουν το έργο σου πιο εύκολο.
Αν το παρακάνεις, επιχειρώντας να αποδείξεις ποιος έχει το πάνω χέρι, η υποστροφή θα αποτελέσει το πρώτο δείγμα αμηχανίας του πλαισίου, ακολουθούμενο από την υποψία υπερστροφής, η οποία, έστω και άθελά της, επαναφέρει το ρύγχος της ιταλικής μπερλίνας στην ιδανική τροχιά. Παρουσία τετρακίνησης δε, η επιστροφή σου στο -τέρμα- γκάζι μπορεί να πραγματοποιηθεί -πολύ- νωρίτερα, επιταχύνοντας κυριολεκτικώς τις διαδικασίες.
Αν και δεν πρόκειται για την κορυφαία έκδοση της επικαιροποιημένης Alfa Romeo Giulia, η τετρακίνητη Veloce θα μπορούσε κάλλιστα να σηκώσει έναν σαφώς ισχυρότερο κινητήρα και το ειδικό βάρος του τετράφυλλου τριφυλλιού στις μεταλλικές επιφάνειές της.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ ALFA ROMEO GIULIA VELOCE TI Q4 2020 TIMH €57 ΤΕΛΗ €288,6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1995, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 206(280)/5.250 ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/2.250
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,2 sec, τελική 240 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9,8 L/100km, 156 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ