Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Audi A4 35 TFSI MHEV S-Tronic 150 PS


Η επανασχεδίαση του Audi A4 συνδυάστηκε με την προσπάθεια εξηλεκτρισμού του μοντέλου με σκοπό να γίνει πιο ελκυστικό αναφορικά με αυτά που προσφέρει και κυρίως με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 11/7/2020

Αυτή τη φορά, η προσπάθεια της Audi να διαφοροποιήσει το A4 δεν περιορίστηκε απλώς σε αισθητικές παρεμβάσεις αλλά επεκτάθηκε σε μεγαλύτερης έκτασης αλλαγές. Δεν είναι μόνο τα φώτα (εμπρός και πίσω), η μάσκα, οι θόλοι των τροχών και οι προφυλακτήρων στα οποία επικεντρώθηκε. Οι άνθρωποι της εταιρείας άλλαξαν περισσότερα, προσθέτοντας νέες τεχνολογίες και συστήματα, κάνοντάς το περισσότερο σύγχρονο.

Κατά τη συνήθη πρακτική της γερμανικής εταιρείας, το A4 μοιάζει αρκετά με το Α6 (αλλά και με ελάχιστες αισθητικές παραπομπές και από το A8). Όμως, με τη δημιουργία του A3 sedan έπαψε να είναι το μικρότερο τετράθυρο της εταιρείας και αυτό έδωσε τη δυνατότητα για περαιτέρω αναβάθμισή του (σημ.: A4) και η επανασχεδίασή του ήταν μια καλή ευκαιρία να αναδειχθεί αυτή η προσπάθεια. 

Αυξημένες διαστάσεις

Οι σχεδιαστικές αλλαγές, εκτός από την αισθητική επικαιροποίηση, είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το μήκος του αμαξώματος κατά 2,4 cm και κατά 0,5 cm το πλάτος του αμαξώματος, συγκριτικά με πριν  (το ύψος παρέμεινε ταυτόσημο). Η διαφορετική σχεδίαση των προφυλακτήρων και των θόλων των τροχών είναι η αιτία γι’ αυτό κι όχι επειδή έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικότερο στο αμάξωμα. Πάντως, πλέον το A4 δείχνει πιο ευρύ απ’ ό,τι είναι, τόσο λόγω του μεγαλύτερου ανοίγματος που έχει το εξαγωνικό πλαίσιο στη μάσκα όσο και της σχεδίασης του καπό.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI A4 Sedan 2.0 TFSI MHEV 150 PS S-TRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ82

Κάτω από αυτό υπήρχε ο δίλιτρος TFSI βενζινοκινητήρας ο οποίος διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα 12 V («MHEV»). Χάρη σε αυτό, η ενέργεια που παράγεται κατά τη  επιβράδυνση αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah, η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος του οχήματος. Το σύστημα συμβάλλει στην επιτάχυνση, όταν χρειαστεί, ενώ μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,3 l/100 km σύμφωνα με την Audi (σημ.: στην τυποποιημένη τιμή της). Μάλιστα, δεν απενεργοποιεί τον κινητήρα μόνο όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται εντός πόλης αλλά και όταν κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα. Έτσι, όταν το όχημα ταξιδεύει με ταχύτητα μεταξύ 55-160 km/h και ο οδηγός πάρει το πόδι του από το δεξί πεντάλ, ο κινητήρας σβήνει και αποσυμπλέκεται η επιλεγμένη σχέση από το κιβώτιο ταχυτήτων, αφήνοντας το όχημα να ταξιδεύει με την ορμή του. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα και κοντά στην καμπίνα των επιβατών για να υπάρχει όσο δυνατόν καλύτερη κατανομή βάρος εμπρός-πίσω. Χάρη στις μικρές βελτιώσεις που οι άνθρωποι της Audi έχουν κάνει και στην ανάρτηση, το επανασχεδιασμένο A4 έχει γίνει καλύτερο και σε αυτόν τον τομέα.

Εσωτερικά

Η ευρυχωρία του Α4 είναι πολύ καλή, όπως αρμόζει στον χαρακτήρα ενός οχήματος αυτής της κατηγορίας. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μεγάλα και άνετα, ενώ πίσω ο χώρος είναι ικανοποιητικότατος, τόσο σε ό,τι αφορά στο ωφέλιμο μήκος όσο και το ύψος. Βεβαίως, η ύπαρξη σχετικά ογκώδους τούνελ σημαίνει ότι με άνεση θα μεταφερθούν δύο ενήλικοι, καθώς ο τρίτος (μεσαίος) θα έχει περιορισμένο χώρο για τα πόδια του. Αλλαγή υπάρχει και στο σύστημα «MMI» το οποίο, πλέον, είναι αυτό που τοποθετείται και στα μεγαλύτερα μοντέλα της Audi.

Έτσι, έχει αφαιρεθεί ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης και όλες οι ενέργειες για τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων γίνονται μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής 10,1 ιντσών, που είναι τοποθετημένη στην κονσόλα. Πάντως, ο χειρισμός απαιτεί σχετική εξοικείωση και δεν είναι τόσο χρηστικός όσο πριν. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι καλή, όπως αναμένεις σε ένα τέτοιο όχημα. Η θέση οδήγησης, επίσης είναι ικανοποιητική και ο οδηγός μπορεί να βολευτεί εύκολα όπως του ταιριάζει καλύτερα.

Η οδήγηση

Αυτή είναι η προσιτότερη έκδοση του μοντέλου που μπορεί να αγοράσει κάποιος, Βεβαίως, ο κινητήρας του είναι δίλιτρος και –προς το παρόν– δεν υπάρχει σκέψη για την ύπαρξη μικρότερου σε χωρητικότητα, άλλωστε κάτι τέτοιο δεν θα ταίριαζε και στην ταυτότητα του αυτοκινήτου. 

Η ροπή του αποδίδεται από τις σχετικά χαμηλές rpm και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων είναι αρκετά γραμμική ως τις μεσαίες rpm. Οδηγώντας το, πρέπει να ακολουθείς έναν σχετικά ήρεμο ρυθμό καθώς οι έντονες και διαρκείς επιταχύνσεις δεν αρμόζουν στον χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Ακόμα και στην επιλογή «Sport» λειτουργίας του οι αλλαγές δεν είναι τόσο άμεσες όσο θα ήθελε κάποιος, όσο και να προσπαθεί για «kickdown». Το να πιέζει ο οδηγός τον κινητήρα δεν είναι κάτι από το οποίο θα ανταμειφθεί στο βαθμό που αναμένει. Αντιθέτως, όταν επιλέγει να κινείται με ήρεμο ρυθμό τότε ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου είναι αποδοτικός. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε έφτασε τα 8,4 l/100 km, τιμή η οποία μειώνεται στα 7,7 l/100 km κατά το ταξίδι.

Η ανάρτησή του αποτελείται από διάταξη πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω, είναι άνετη και απορροφά τις ταλαντώσεις πολύ ικανοποιητικά. Η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή και αυτό που εκτιμούν οι επιβάτες είναι το σχετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου κατά τη κίνηση. Αυτό είναι και το ουσιαστικό στοιχείο του A4 35 TFSI MHEV των 150 PS. Ένα αυτοκίνητο της πολυτελούς μεσαίας κατηγορίας με υψηλό επίπεδο ασφάλειας και τεχνολογίας το οποίο να συμβάλλει στην άνετη μετακίνηση και στην όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A4 Sedan 2.0 TFSI MHEV 150 PS S-TRONIC 2020   TIMH €34   ΤΕΛΗ €150

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/3.900-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.350-390

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,4 L/100km, 125 g/km

AUDI A4 Sedan 2.0 TFSI MHEV 150 PS S-TRONIC 2020

ΥΠΕΡ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΑΡΓΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΉΤΩΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ INFOTAINMENT.