Αυτή τη φορά, η προσπάθεια της Audi να διαφοροποιήσει το A4 δεν περιορίστηκε απλώς σε αισθητικές παρεμβάσεις αλλά επεκτάθηκε σε μεγαλύτερης έκτασης αλλαγές. Δεν είναι μόνο τα φώτα (εμπρός και πίσω), η μάσκα, οι θόλοι των τροχών και οι προφυλακτήρων στα οποία επικεντρώθηκε. Οι άνθρωποι της εταιρείας άλλαξαν περισσότερα, προσθέτοντας νέες τεχνολογίες και συστήματα, κάνοντάς το περισσότερο σύγχρονο.
Κατά τη συνήθη πρακτική της γερμανικής εταιρείας, το A4 μοιάζει αρκετά με το Α6 (αλλά και με ελάχιστες αισθητικές παραπομπές και από το A8). Όμως, με τη δημιουργία του A3 sedan έπαψε να είναι το μικρότερο τετράθυρο της εταιρείας και αυτό έδωσε τη δυνατότητα για περαιτέρω αναβάθμισή του (σημ.: A4) και η επανασχεδίασή του ήταν μια καλή ευκαιρία να αναδειχθεί αυτή η προσπάθεια.
Αυξημένες διαστάσεις
Οι σχεδιαστικές αλλαγές, εκτός από την αισθητική επικαιροποίηση, είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το μήκος του αμαξώματος κατά 2,4 cm και κατά 0,5 cm το πλάτος του αμαξώματος, συγκριτικά με πριν (το ύψος παρέμεινε ταυτόσημο). Η διαφορετική σχεδίαση των προφυλακτήρων και των θόλων των τροχών είναι η αιτία γι’ αυτό κι όχι επειδή έχει αλλάξει κάτι ουσιαστικότερο στο αμάξωμα. Πάντως, πλέον το A4 δείχνει πιο ευρύ απ’ ό,τι είναι, τόσο λόγω του μεγαλύτερου ανοίγματος που έχει το εξαγωνικό πλαίσιο στη μάσκα όσο και της σχεδίασης του καπό.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 9
ΣΥΝΟΛΟ82
Εσωτερικά
Η ευρυχωρία του Α4 είναι πολύ καλή, όπως αρμόζει στον χαρακτήρα ενός οχήματος αυτής της κατηγορίας. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μεγάλα και άνετα, ενώ πίσω ο χώρος είναι ικανοποιητικότατος, τόσο σε ό,τι αφορά στο ωφέλιμο μήκος όσο και το ύψος. Βεβαίως, η ύπαρξη σχετικά ογκώδους τούνελ σημαίνει ότι με άνεση θα μεταφερθούν δύο ενήλικοι, καθώς ο τρίτος (μεσαίος) θα έχει περιορισμένο χώρο για τα πόδια του. Αλλαγή υπάρχει και στο σύστημα «MMI» το οποίο, πλέον, είναι αυτό που τοποθετείται και στα μεγαλύτερα μοντέλα της Audi.
Έτσι, έχει αφαιρεθεί ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης και όλες οι ενέργειες για τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων γίνονται μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής 10,1 ιντσών, που είναι τοποθετημένη στην κονσόλα. Πάντως, ο χειρισμός απαιτεί σχετική εξοικείωση και δεν είναι τόσο χρηστικός όσο πριν. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι καλή, όπως αναμένεις σε ένα τέτοιο όχημα. Η θέση οδήγησης, επίσης είναι ικανοποιητική και ο οδηγός μπορεί να βολευτεί εύκολα όπως του ταιριάζει καλύτερα.
Η οδήγηση
Αυτή είναι η προσιτότερη έκδοση του μοντέλου που μπορεί να αγοράσει κάποιος, Βεβαίως, ο κινητήρας του είναι δίλιτρος και –προς το παρόν– δεν υπάρχει σκέψη για την ύπαρξη μικρότερου σε χωρητικότητα, άλλωστε κάτι τέτοιο δεν θα ταίριαζε και στην ταυτότητα του αυτοκινήτου.
Η ροπή του αποδίδεται από τις σχετικά χαμηλές rpm και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων είναι αρκετά γραμμική ως τις μεσαίες rpm. Οδηγώντας το, πρέπει να ακολουθείς έναν σχετικά ήρεμο ρυθμό καθώς οι έντονες και διαρκείς επιταχύνσεις δεν αρμόζουν στον χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης. Ακόμα και στην επιλογή «Sport» λειτουργίας του οι αλλαγές δεν είναι τόσο άμεσες όσο θα ήθελε κάποιος, όσο και να προσπαθεί για «kickdown». Το να πιέζει ο οδηγός τον κινητήρα δεν είναι κάτι από το οποίο θα ανταμειφθεί στο βαθμό που αναμένει. Αντιθέτως, όταν επιλέγει να κινείται με ήρεμο ρυθμό τότε ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου είναι αποδοτικός. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε έφτασε τα 8,4 l/100 km, τιμή η οποία μειώνεται στα 7,7 l/100 km κατά το ταξίδι.
Η ανάρτησή του αποτελείται από διάταξη πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω, είναι άνετη και απορροφά τις ταλαντώσεις πολύ ικανοποιητικά. Η οδική συμπεριφορά του είναι πολύ καλή και αυτό που εκτιμούν οι επιβάτες είναι το σχετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου κατά τη κίνηση. Αυτό είναι και το ουσιαστικό στοιχείο του A4 35 TFSI MHEV των 150 PS. Ένα αυτοκίνητο της πολυτελούς μεσαίας κατηγορίας με υψηλό επίπεδο ασφάλειας και τεχνολογίας το οποίο να συμβάλλει στην άνετη μετακίνηση και στην όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A4 Sedan 2.0 TFSI MHEV 150 PS S-TRONIC 2020 TIMH €34 ΤΕΛΗ €150
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/3.900-6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.350-390
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,4 L/100km, 125 g/km
ΥΠΕΡ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΑΡΓΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΉΤΩΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ INFOTAINMENT.