Συγκριτική Δοκιμή: Mercedes-Benz GLC Coupe 300d vs Range Rover Evoque TD4


Όταν αποφασίζεις να συνυπάρξουν ένα εξ ορισμού ικανότατο εκτός δρόμου Range Rover και μία εκ φύσεως πολυτελής Mercedes-Benz, έχεις την ευκαιρία να δεις το επίπεδο στο οποίο έχουν φτάσει τα οχήματα αυτής της κατηγορίας. Όμως, έχεις και ένα πρόβλημα το οποίο δημιουργείται.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/6/2020

Πώς μπορεί κάποιος να προσδιορίσει το Evoque; Πώς και πού μπορεί να το εντάξει; Το όχημα που φάνηκε ικανό να διασώσει τη φήμη της Land Rover (κατ’ επέκταση και της Range Rover), και αυτό που δέσποσε με την αισθητική του στα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας στα χρόνια που ακολούθησαν την παρουσίασή του (σημ. :  από το 2011), άλλαξε γενιά. Φυσικά, δεν μεταβλήθηκε η φυσιογνωμία του, η γενική εικόνα του. Άλλωστε, κάτι τέτοιο θα ήταν άκαιρο εάν συνέβαινε. Άλλαξε, με τρόπο που να ενισχύει αυτά που συνήθως αναφέρουμε ως χαρακτήρα ή προσωπικότητα. Αυτά που ισχυροποιούν το στυλ και την εικόνα του.

Βεβαίως, οι άνθρωποι της Land Rover δεν έμειναν μόνο στο κοσμητικό επίπεδο, στο «φαίνεσθαι». Η προσαρμογή στα δεδομένα της εποχής μας, όπου, η σε επίπεδο καταναγκασμού, αναφορά και προσπάθεια στην (όποια) προστασία του περιβάλλοντος έχει καταντήσει μια τετριμμένη πρακτική, έφερε το Evoque στην ομάδα των οχημάτων που διαθέτουν «ήπιο» σύστημα υβριδικής διάταξης κινητήρα. Επιπλέον, το έκανε να είναι πιο ασφαλές από πριν, καλύτερα εξοπλισμένο και ακόμα πολυτελέστερο. Ταυτόχρονα, οι άνθρωποι της εταιρείας ενίσχυσαν ένα από τα καίρια στοιχεία ύπαρξης ενός Range Rover, αυτό της απόδοσης του συστήματος τετρακίνησης που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Νέο πλαίσιο

Το καινούργιο Evoque βασίστηκε στη νέα πλατφόρμα «PTA» («Premium Transverse Architecture»), η οποία επιτρέπει την ύπαρξη είτε συστήματος Plug-in Hybrid είτε ήπιου συστήματος υβριδικής διάταξης κινητήρα (mHEV). Πέραν αυτών, επέτρεψε την τοποθέτηση των συστημάτων infotainment και υποβοήθησης του οδηγού.

Η αναγκαιότητα ύπαρξης αυτής της πλατφόρμας ήταν δεδομένη και οι άνθρωποι της Land Rover έπρεπε να τη δημιουργήσουν για να είναι ανταγωνιστικοί. Στο μεγαλύτερο ποσοστό της αποτελείται από χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, ενώ αλουμίνιο υπάρχει κυρίως στο χώρο του κινητήρα. Στο κάτω μέρος της έχει διαμορφωθεί ο χώρος για την τοποθέτηση των μπαταριών για τις δύο προαναφερθείσες εκδοχές του μοντέλου.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλατφόρμα «PTA» είναι εντελώς καινούργια στο σύνολό της και μόνο οι… μεντεσέδες στις πόρτες έχουν μείνει ίδιοι με πριν, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Παρότι το μήκος του νέου Evoque είναι σχεδόν ταυτόσημο με πριν, το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 21 mm, παρέχοντας μεγαλύτερη ευρυχωρία, συγκριτικά.

Όπως έχει γίνει γνωστό, το αυτοφερόμενο πλαίσιο του νέου μοντέλου είναι κατά 13% πιο στιβαρό από πριν, κάτι που επέτρεψε την τοποθέτηση νέου υποπλαισίου εμπρός, χάρη στο οποίο έχουν μειωθεί οι κραδασμοί και το επίπεδο παραγόμενου θορύβου που φτάνει ως τον χώρο επιβατών.

Η GLC-Class Coupé

Η επανασχεδίασή της την έκανε περισσότερο ελκυστική χωρίς, ωστόσο, να αλλοιωθεί ο δυναμισμός που πρέπει να έχει ένα εκτός δρόμου όχημα –γιατί η GLC-Class Coupé είναι τέτοιο. Η διαμόρφωση του αμαξώματός της με τρόπο που να προσομοιάζει σε αυτήν ενός coupé συμβάλλει στην ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης εκδοχής της GLC-Class.

Εξωτερικά, η μάσκα, η αναδιαμόρφωση των φώτων εμπρός και πίσω, οι διαφορετικής εμφάνισης προφυλακτήρες και ο διαμορφωμένος αεροδυναμικός διαχύτης στο πίσω μέρος προσδιορίζουν τη νέα μορφή της. Εσωτερικά, οι οθόνες του συστήματος «MBUX» («Mercedes-Benz User Experience») δεσπόζουν στο ταμπλό, η επιφάνεια αφής (touchpad) στη βάση της κεντρική κονσόλας, η δυνατότητα διενέργειας κάποιον λειτουργιών μέσω χειρονομιών ή φωνητικών εντολών είναι τα νέα στοιχεία που διαθέτει πλέον η GLC-Class Coupé.

Όπως και το νέο τιμόνι και το αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού της με συστήματα που υποβοηθούν και διευκολύνουν ακόμα περισσότερο τον οδηγό απ’ ό,τι πριν. Βασιζόμενη στην πλατφόρμα της C-Class, η GLC-Class Coupé είναι ευρύχωρη τόσο εμπρός όσο και πίσω. Εκεί, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αρκετό ωφέλιμο χώρο, αφενός για τα πόδια τους και αφετέρου πάνω από το κεφάλι τους, παρότι το σχήμα του αμαξώματος είναι έντονα κεκλιμένο σε εκείνο το μέρος.

Φυσικά, στις βενζινοκίνητες εκδόσεις διαθέτει το σύστημα «EQ Boost», ονομασία η οποία αντιπροσωπεύει το ήπιο υβριδικό σύστημα που διαθέτει το αυτοκίνητο, δηλαδή τη διάταξη 48 V που αποθηκεύει ενέργεια κατά την πέδηση και την αποδίδει όταν απαιτηθεί, συνεπικουρώντας στην ισχύ και μειώνοντας την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.

Η δέσμευση που φέρνει η επιτυχία

Για το Evoque και για τη Land Rover ο λόγος. Από το 2010, οπότε παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του μέχρι και τώρα, το συγκεκριμένο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας έχει συλλέξει 217 βραβεία παγκοσμίως. Υπό μία έννοια, ήταν αυτό που λειτούργησε ως καταλύτης για την επιτάχυνση (ή ακόμα και τον εξαναγκασμό) των εξ  ορισμού πολυτελών κατασκευαστών αυτοκινήτου να δημιουργήσουν τα δικά τους αντίστοιχα μοντέλα, βλέποντας την επιτυχία που είχε τα πρώτα χρόνια παρουσίασης του στην αγορά. Το καινούργιο Evoque, συνεπώς, είχε ταυτόχρονα την ευκολία να μην χρειάζεται να δοκιμαστεί, αλλά και τη δέσμευση να διατηρήσει την επιτυχία του προκατόχου του. Η επένδυση σε ηλεκτρονικά συστήματα και σύγχρονη τεχνολογία ήταν δεδομένη, προφανώς.

Η τεχνοκρατική εικόνα είναι ισχυρή στο εσωτερικό του οχήματος και, κατά κάποιον τρόπο, ενισχύει τον αέρα πολυτέλειας που αποπνέει ένα αυτοκίνητο που φέρει το σήμα της Range Rover. Οι δύο μεγάλες έγχρωμες οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλώ και την κονσόλα («Touch Pro Duo») και η δυνατότητα να πραγματοποιείται μέσω αυτών η πλειονότητα των επιμέρους λειτουργιών, κάνει το καινούργιο Evoque να είναι κορυφαίο αναφορικά με τη νεωτεριστική εικόνα που παρέχει σε επιβάτες και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του. Το κάθισμα του οδηγού είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένο, η εργονομία καλή και οι θήκες για μικροαντικείμενα ικανοποιητικές.

Η ανάρτηση του νέου μοντέλου έχει επαναρυθμιστεί σε σχέση με πριν, όπως ανακοινώνει η εταιρεία, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Τα αμορτισέρ που διαθέτει είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ώστε να ρυθμίζεται αυτόματα η σκληρότητά τους, ενώ χάρη στο σύστημα «Active Driveline» δεύτερης γενιάς η μετάδοση της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων γίνεται αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης και υφής του εδάφους.

Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης ή κίνησης του οχήματος εντός δρόμου, η ισχύς μεταφέρεται στον εμπρός άξονα για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα χρησιμοποιεί τους αισθητήρες που υπάρχουν στο εμπρός μέρους του οχήματος για να σαρώνει τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο και να αντιλαμβάνεται έγκαιρα τυχόν κακοτεχνία ή αλλαγή της υφής του εδάφους, ρυθμίζοντας κατάλληλα τη σκληρότητα των αμορτισέρ κάθε φορά.

Επίσης, μέσω του συστήματος «Terrain Response II» ο οδηγός δύναται να επιλέξει ένα από τα πέντε προγράμματα λειτουργίας του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων της «ZF» και της αμεσότητας απόδοσης της ροπής και της μεταφοράς της στον κατάλληλο άξονα ή τροχό.

Το νέο Evoque έχει μεγάλη ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου ενώ πλέον μπορεί να διέρχεται από υδάτινο πέρασμα βάθους 60 cm έναντι 50 cm που ήταν πριν. 

Και η GLC-Class Coupé;

Το ιδιότυπου σχήματος SUV της Mercedes-Benz δεν έχει μόνο αισθητικές αλλαγές, δεδομένου ότι στον εξοπλισμό του προστέθηκε και εξοπλισμός ο οποίος αναβαθμίζει τόσο τη γενικότερη πολυτελή εικόνα του όσο και τις ικανότητές του αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του. Όμως, η ουσιαστικότερη προσθήκη είναι ο καινούργιος πετρελαιοκινητήρας ο οποίος πληροί το πρωτόκολλο «WLTP». Η τεχνογνωσία των ανθρώπων της γερμανικής εταιρείας συνέβαλε στη δημιουργία του, όπως και τα αυστηρά όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο νέος diesel διαθέτει συνολικά τρεις καταλύτες, φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων και σύστημα ψεκασμού ουρίας, ώστε να εκπέμπει όσο το δυνατόν λιγότερους ρύπους και διοξείδιο του άνθρακα. Η μέγιστη απόδοσή του φτάνει τους 245 PS και είναι αρκετά ισχυρότερος από αυτόν του Range Rover.

Η μέγιστη ροπή του, επίσης είναι μεγαλύτερη, συγκριτικά, ενώ η απόδοσή της γίνεται από σχετικά χαμηλές rpm. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και το σύστημα «Dynamic Select», η GLC-Class Coupé 300d είναι σε θέση να προσφέρει ικανοποιητική οικονομία καυσίμου με άνετη μετακίνηση ή καλές επιδόσεις, τηρουμένων των αναλογιών.

Η αλήθεια είναι ότι σε αυτή την έκδοσή της, η Mercedes-Benz δύναται να έχει ευδιάκριτα διπλό χαρακτήρα, χωρίς αυτή η δισημία να λειτουργεί αντιθετικά. Τουναντίον, όσο βιώνεις με την GLC-Class Coupé 300d τόσο κατανοείς ότι τα στοιχεία αυτά λειτουργούν συμπληρωματικά και συνθέτουν τον ισχυρό χαρακτήρα της, εν τέλει.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε έφτασε τα 8,1 l/100 km, τιμή η οποία κρίνεται πολύ καλή για τα δεδομένα του οχήματος.

Εκτός δρόμου, επιλέξαμε να κινηθούμε σε αμμώδες έδαφος, η χαλαρή υφή του οποίου θέτει σε δοκιμασία την ικανότητα απόδοσης ενός συστήματος  τετρακίνησης. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο «4MATIC» ανταποκρίθηκε με ικανοποιητικό τρόπο και η πρόσβασή μας εμποδίστηκε μόνον όταν εκουσίως θελήσαμε να ξεπεράσουμε την ικανότητα πρόσφυσης των ελαστικών δρόμου που διέθετε. Εντός δρόμου, η GLC-Class Coupé 300d κινείται με άνεση ανεξαρτήτως ρυθμού. Είτε εντός πόλης  είτε ως ένα Grand Tourer (σημ.: σε αυτή την έκδοσή της μπορεί να προσδιοριστεί τέτοιο για να μακρινές αποστάσεις), μεταφέρει οδηγό και επιβάτες χωρίς πρόβλημα.

Οι εντυπώσεις μας

Ο πετρελαιοκινητήρας του Evoque είναι τεχνολογίας «Ingenium», κάτι που σημαίνει ότι έχει την τεχνολογία για να είναι πιο οικονομικός σε κατανάλωση και περισσότερο ήσυχος κατά τη λειτουργία του. Βεβαίως, είναι πιο αδύναμος, συγκριτικά με αυτόν της Mercedes-Benz, οπότε δεν είναι δυνατόν να αντιπαρατεθούν σε επιδόσεις τα δύο οχήματα.

Πάντως, με δεδομένη τη συγκεκριμένη τιμή μέγιστης ισχύος, το Evoque ικανοποιεί σε επιδόσεις, ιδίως στην επιτάχυνση εν κινήσει. Η ροπή του αρχίζει να αποδίδεται ουσιαστικά περίπου στις 2.000 rpm, ενώ το επίπεδο θορύβου δεν είναι ιδιαίτερα αισθητό. Ωστόσο, ο συνδυασμός του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι πάντα αρμονικός στη λειτουργία του, καθώς κάποιες φορές το δεύτερο δείχνει να «μπερδεύεται» και να μην επιλέγει την κατάλληλη σχέση.

Στο εσωτερικό του, η αναβάθμιση των υλικών και η γενικότερη σχεδίαση και εικόνα του καταδεικνύουν τον πολυτελή χαρακτήρα του που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Range Rover. Όμως, δεν έχει το ίδιο ραφιναρισμένο στυλ που αποπνέεται στην Mercedes-Benz. Ούτε έχει την ίδια ποιότητα κύλισης όπως αυτή που υπάρχει στο γερμανικό μοντέλο. Πάντως, οι θιασώτες της τεχνολογίας θα αισθανθούν καλύτερα εντός του Evoque, με τις οθόνες και την πληθώρα χειρισμού των επιμέρους λειτουργιών μέσω αυτών.

Αναφορικά με την ευρυχωρία, η GLC-Class Coupé εκ των πραγμάτων είναι καλύτερη συγκριτικά, λόγω του μεγαλύτερου μήκους και μεταξονίου της. Πάντως, το Evoque είναι ευρύχωρο, ακόμα και για πέντε ενηλίκους. Επίσης, το βρετανικό μοντέλο προσφέρει καλύτερη άνεση στους επιβάτες, τόσο εντός πόλης όσο και κατά το ταξίδι. Η πιο σφιχτή ανάρτηση της Mercedes-Benz μπορεί να δίνει στον οδηγό πιο σπορτίβ αίσθηση, όμως κρίνουμε ότι δεν χρειαζόταν να είναι τόσο σκληρή για τα δεδομένα ενός SUV οχήματος.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
RANGE ROVER EVOQUE TD4 180 PS AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ79

Επιλογικά, το Range Rover Evoque έχει βελτιωθεί σε ό,τι αφορά στην ποιότητά του, στον εξοπλισμό του και στην τεχνολογία που διαθέτει. Η προσπάθεια των Βρετανών να εναρμονιστούν με την τάση εξηλεκτρισμού των οχημάτων που επικρατεί στην εποχή μας είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ήπιας υβριδικής έκδοσης του μοντέλου.

Οι διακυμάνσεις τις οποίες περνά η εταιρεία το τελευταίο χρονικό διάστημα και η προσπάθεια που κάνει για την προσέλκυση επενδύσεων δεν φαίνεται να επηρεάζουν την εξέλιξη νέων μοντέλων της. Υπό αυτό το πρίσμα, το Evoque παραμένει ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, ένα όχημα που διακρίνεται για το σχήμα του, την εκτός δρόμου ικανότητα κίνησης και την πολυτέλεια και τη φήμη που συνοδεύει την Range Rover.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ GLC Coupe 300d 4MATIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ84

Όμως, η Mercedes-Benz είναι καλύτερη στο σύνολό της, συγκριτικά. Στη συγκεκριμένη έκδοσή της είναι ακριβότερη, αλλά προσφέρει περισσότερα. Παρακάμπτουμε την εκ των πραγμάτων καλύτερη ευρυχωρία και τις επιδόσεις της και στεκόμαστε στη γενικότερη εικόνα της GLC-Class Coupé. Η ποιότητα και η ευκολία με την οποία μετακινείται εντός και εκτός δρόμου είναι χαρακτηριστική.

Βεβαίως, γνωρίζουμε ότι οι ιδιοκτήτες τόσο της Mercedes-Benz όσο και του Range Rover μάλλον δεν θα επιλέξουν να «ζορίσουν» τα μεγάλης αξίας αυτοκίνητά τους σε δύσβατα, δυσπρόσιτα και λασπωμένα μέρη. Η ικανότητα κίνησής τους σε αυτά θα μείνει σε μια θεωρητική συζήτηση, σε «φιλικό κύκλο». Ωστόσο, είναι πραγματικά ουσιαστική.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RANGE ROVER EVOQUE TD4 180 PS AWD 2020   TIMH €55.500   ΤΕΛΗ €268,25

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1999, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132 (180)/4.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 430/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,4 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 9 L/100km, 145 g/km

RANGE ROVER EVOQUE TD4 180 PS AWD 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΤΙΜΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLC Coupe 300d 4MATIC 2020   TIMH €67.500   ΤΕΛΗ €283,05

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1950, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 180(245)/4.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 500/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,8 sec, τελική 233 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,2 L/100km, 153 g/km

MERCEDES-BENZ GLC Coupe 300d 4MATIC 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ, ΚΟΣΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ