Δοκιμάζουμε: PEUGEOT 508 2.0 BlueHDi GT LINE


Μια ανέλπιστα ελκυστική σιλουέτα, μια αναμφίβολα αποτελεσματική «μηχανή» θέτει υπό αίρεση το γερμανικό κατεστημένο και όσους θέλησαν να συνταχθούν με αυτό προσβλέποντας στον πλήρη αφανισμό των βασικών ανταγωνιστών τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/10/2019

Θαρρείς πως ψήγματα μιας άλλης, σφόδρα επαναστατικής εποχής εξακολουθούν να ρέουν στις φλέβες τους και να ορίζουν ασυνείδητα τις επιλογές τους. Θαρρείς πως τα τελευταία χρόνια οι άνθρωποι της Peugeot, περί αυτών πρόκειται, ζουν τον δικό τους Μάη - τη δική τους Άνοιξη, αμφισβητώντας καθετί δεδομένο και ανερυθρίαστα συμβατικό.

Μπορεί η αρχή να έγινε το 2016 με το καταξιωμένο 3008, η συνέχεια όμως είναι εκείνη που θεμελιώνει την αναγνωρίσιμη πια ροπή προς την καινοτομία και την αναδεικνύει ως έναν εκ των βασικών αξιακών πυλώνων της Peugeot, ξορκίζοντας μάλιστα οτιδήποτε θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο σε αυτό. 

Για πολλοστή φορά, λοιπόν, οι Γάλλοι επιχειρούν να αλλάξουν τον κόσμο ξεκινώντας από τον ίδιο τους τον εαυτό.

Κι αν στις αρχές της δεκαετίας η απόφαση να εγκαταλείψουν το πρότυπο ενός αυτοκινήτου-υβριδίου που επιχειρούσε να συνδυάσει τις πολυχρηστικές ιδιότητες ενός MPV με τον εκδρομικό χαρακτήρα ενός SUV ήταν μάλλον εύκολη έως και επιβεβλημένη, δεν ισχύει το ίδιο σήμερα για την επανείσοδο της Peugeot στην υπό εξαφάνιση κατηγορία των sedan. Μια κατηγορία που παρά τα πρόσκαιρα σημάδια ανάκαμψης έχει συρρικνωθεί επικινδύνως, φτάνοντας στην Ευρώπη την περασμένη χρονιά τις 137.794 μονάδες.

Επαναστάτης με αιτία

H Peugeot δεν χρειαζόταν απλώς έναν πολύ καλό λόγο για να δώσει συνέχεια στη μακρά παράδοση που διαθέτει στο segment D, αλλά και μια εξαιρετική αφορμή. Παρατηρώντας, λοιπόν, τον τρόπο με τον οποίο μια κατά γενική ομολογία αδιάφορη μπερλίνα μεταμορφώθηκε στο ελκυστικότερο, ίσως, sport sedan των ημερών μας, αντιλαμβάνεται κανείς πως η αφορμή αυτή δόθηκε από το σχεδιαστικό της τμήμα και το ανέλπιστα εντυπωσιακό δημιούργημά του. Το νέο 508.

Παρότι μιλάμε για τη δεύτερη γενιά ενός αυτοκινήτου που στο πρόσφατο παρελθόν απέτυχε παταγωδώς να αποκτήσει το δικό του κοινό, σπανίζουν εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έστω και την ελάχιστη ένδειξη συγγένειας μεταξύ των δυο μοντέλων. Με μικρότερο μήκος (4,75 m) και ύψος (1,4 m) σε σχέση πάντα με το αυτοκίνητο που καλείται να αντικαταστήσει, το νέο 508 υποστηρίζει και με το παραπάνω τον νέο του ρόλο στη σημερινή γκάμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 508 2.0 BlueHDi GT LINE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ79

Δεν είναι ωστόσο μόνο οι πολλά υποσχόμενες αναλογίες του αμαξώματος που το καθιστούν τόσο ξεχωριστό. Το προτεταμένο ρύγχος με τη γνώριμη από τα 3008/5008 μάσκα, τα χαρακτηριστικά σε σχεδίαση/διάταξη φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και το εμπνευσμένο από τα 504 και 504 Coupe λογότυπο αναλαμβάνουν τις απαραίτητες συστάσεις, πριν η απουσία πλαισίων από τις πόρτες, το γλυκό σβήσιμο της οροφής στην πέμπτη πόρτα και τα παράλληλης διάταξης πίσω φωτιστικά σώματα γράψουν τον ιδανικό επίλογο.

Στοιχεία που κομίζει οι κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GT, όπως οι ζάντες ελαφρού κράματος των 19 ιντσών, προσδίδουν την απαραίτητη ένταση στο γαλλικό σύνολο το οποίο πολύ δύσκολα περνά απαρατήρητο.

Ένα σκαλί πάνω

Είναι προφανές πλέον ότι οι προτάσεις της Peugeot στοχεύουν στο ανώτερο άκρο των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούνται, έτσι λοιπόν το νέο 508 δεν θα μπορούσε να αφήσει την ευκαιρία να πάει χαμένη και να βρεθεί μετά και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις που δέχθηκε ο θάλαμος των επιβατών, στο κεφαλόσκαλο των premium ανταγωνιστών του.

Το εξαιρετικό σε ποιότητα και φινίρισμα αφρώδες υλικό του ταμπλό -εξαίρεση αποτελεί η επιφάνεια που καλύπτει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων η οποία αποτελείται από σκληρό πλαστικό- δίνει τον τόνο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, χαρίζοντας τη δυνατότητα να παραβλέψεις τις εκπτώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε άλλα τμήματα.

Συγκεκριμένα, οι πλαστικοί διακόπτες της κεντρικής κονσόλας οι οποίοι παραπέμπουν σε πλήκτρα πιάνου δεν πείθουν, δείχνοντας ευάλωτοι στον χρόνο και τη χρήση ενώ στην προσπάθειά του να υπηρετήσει τόσο το πολυτελές όσο και το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου, το φινίρισμα των διακοσμητικών επιφανειών του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας δεν είναι αυτό που θα περίμενες να συναντήσεις.

Σε επίπεδο εργονομίας, οι υποδοχές για μικροαντικείμενα επαρκούν και το αναθεωρημένο i-Cockpit παρότι δεν έχει απαλλαχθεί πλήρως από τις ιδιαιτερότητες που επιβάλλει η ρηξικέλευθη αρχιτεκτονική του βοηθά τον οδηγό να προσαρμοστεί πολύ πιο εύκολα σε ένα νέο, ψηφιακό περιβάλλον.

Πιο συγκεκριμένα, η ενσωμάτωση της κεντρικής οθόνης αφής των 10 ιντσών (έκδοση GT) στην κεντρική κονσόλα απλοποίησε σχεδιαστικά το cockpit, επιβάλλοντας παρόλα αυτά στον οδηγό να χαμηλώσει αρκετά το βλέμμα του ώστε να αποκτήσει πρόσβαση σε κάποιες από τις λειτουργίες/ενδείξεις που φιλοξενούνται εκεί.

Αντιστοίχως, το μικρό σε διάμετρο οβάλ τιμόνι σε συνδυασμό με τη θέση του ψηφιακού πίνακα οργάνων ενισχύουν τη δυσκολία αναζήτησης της ιδανικής θέσης οδήγησης απαιτώντας μια ιδιαίτερη διαχείριση. Στις πιο πίσω θέσεις, η εύκολη -τηρουμένων των αναλογιών- πρόσβαση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και ο επαρκής χώρος εκεί, απαντούν στις όποιες αμφιβολίες θα μπορούσε ενδεχομένως να προκύψει από coupe γραμμή της οροφής. Εξίσου γενναιόδωρος, άλλωστε, είναι και ο χώρος αποσκευών, με το τεράστιο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας να προσφέρει πλήρη πρόσβαση στο πλήρως αξιοποιήσιμο διαμέρισμα των 487 λίτρων.

Ίσες αποστάσεις

Το νέο 508 δημιουργήθηκε πάνω στην πλατφόρμα που έχει γίνει γνωστή με την κωδική ονομασία EMP2 και μέχρι σήμερα φιλοξενεί προτάσεις όπως το 308 και τα 3008/5008. Παρόλα αυτά, οι νέες τεχνικές συγκόλλησης έχουν οδηγήσει στην περαιτέρω ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου και η παρουσία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (Active Suspension Control στη γλώσσα των Γάλλων) στη διασφάλιση της απαιτούμενης ισορροπίας μεταξύ άνεσης και δυναμικής. Όχι τυχαία, λοιπόν, το πρώτο δείγμα γραφής του νέου 508 στην ελληνική άσφαλτο παραπέμπει σε ήδη γνωστές υλοποιήσεις της γαλλικής φίρμας. Η γνώριμη αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης κρύβει το πραγματικό μέγεθος της γαλλικής μπερλίνας και η ακρίβεια με την οποία μεταφέρει τις εντολές σου στην άσφαλτο αντισταθμίζει το περιορισμένο εύρος πληροφοριών που επιστρέφει στα χέρια σου.

Στοιχείο που λείπει τουλάχιστον από τα άμεσα συγκρίσιμα, σε επίπεδο προδιαγραφών, SUV του Γάλλου κατασκευαστή είναι η άριστη διαχείριση του βάρους. Το 508 ελέγχει απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματός του, φροντίζοντας παρόλα αυτά να δείχνει την απαραίτητη ανοχή ώστε να διασφαλίζει την προοδευτικότητα των αντιδράσεών του. 

Μάλιστα, επενδύοντας στους τροχούς των 19 ιντσών και στα εξαιρετικά σε απόδοση ελαστικά Pilot Sport 4, επεκτείνει τα όρια της πρόσφυσης σε τέτοιον βαθμό ώστε να εξαλείφεται ακόμα και σε οριακές συνθήκες το ενδεχόμενο της υποστροφής.   

Με δεδομένη την απόλυτη υπακοή του μπροστινού άξονα στις επιταγές του οδηγού, οι πίσω τροχοί δεν θα μπορούσαν από το να ακολουθήσουν την προδιαγραμμένη τροχιά. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ακόμα και η υποψία αποσταθεροποίησης του πλαισίου, προκαλεί την κατασταλτική παρέμβαση των ηλεκτρονικών, αποτελώντας μια όχι και τόσο διακριτική υπενθύμιση για τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου που η ίδια η Peugeot θέλησε να του προσδώσει. Στο πλαίσιο αυτό, μπορείς να βρεις μια δικαιολογία για τη ράθυμη λειτουργία του δίλιτρου κινητήρα diesel που έκρυβε το λευκό Peugeot κάτω από το καπό του, επιχειρώντας να βρει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στα αμείλικτα νούμερα των επιδόσεων και της αποδοτικότητας. 

Με συνοδοιπόρο, λοιπόν, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της Aisin, ο BlueHDi των 177 PS και των 400 Nm ροπής ολοκλήρωσε τη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100  km/h σε 9,5 s, τιμή που δεν του επιτρέπει να διεκδικήσει κάτι περισσότερο από ένα ανώδυνο πλασάρισμα κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Ο έντονος θόρυβος ακόμα και στο ρελαντί καθώς και η αδυναμία του παραπάνω συνδυασμού να εξασφαλίσει τα αναμενόμενα νούμερα κατανάλωσης καυσίμου -σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα θα βρεθείς κάτω από την περιοχή των 8 l/100 km- ίσως για κάποιους να αποτελέσουν ανασταλτικούς παράγοντες, αν και στην πρώτη περίπτωση, η αποτελεσματική ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών κρατά μακριά από το εσωτερικό το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα.

Στα défauts της γαλλικής μπερλίνας προσθέστε τα δυσπρόσιτα λόγω μεγέθους και θέσης paddles και την αδυναμία των προγραμμάτων οδήγησης -τέσσερα στον αριθμό- να διασφαλίσουν ουσιαστικές «αποστάσεις» μεταξύ των ρυθμίσεων κινητήρα/κιβωτίου και πλαισίου.   

Premium ή μη, το νέο Peugeot 508 διαθέτει την εικόνα, την ποιότητα και τις δυνατότητες για να σταθεί απέναντι σε καταξιωμένες προτάσεις της κατηγορίας του. Διαθέτει και την τιμή που θέλοντας και μη το τοποθετούν απέναντι στις μεγάλες δυνάμεις του segment D, ξεκινώντας στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης GT των 2,0 λίτρων από τα 48.800 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 508 2.0 BlueHDi GT LINE 2019   TIMH €48.800   ΤΕΛΗ €148,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 130(177)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 235 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 124 g/km

PEUGEOT 508 2.0 BlueHDi GT LINE 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΤΙΜΗ