Η δηµοφιλία των SUV συνεχίζεται ακάθεκτη στην παγκόσµια αγορά εξ ου και η πανσπερµία νέων µοντέλων ακόµη και από κατασκευαστές που απείχαν µετά… βδελυγµίας. Η Volvo δεν είναι ένας από αυτούς, καθώς διαθέτει ανταγωνιστικά SUV σε όλες τις κατηγορίες πονοκεφαλιάζοντας Γερµανούς και… αλλήλους, καταφέρνοντας παράλληλα κάτι µοναδικό: να διατηρήσει την παράδοση. Όπου Σουηδική παράδοση ίσον Station Wagon αυτοκίνητα µε χαρακτήρα. Είτε πρόκειται για τις απλές εκδόσεις που φέρουν το πρόθεµα «V» είτε για τις πιο εξειδικευµένες Cross Country η ουσία είναι πώς σε αυτά τα µοντέλα η Volvo κληροδοτεί την πολύχρονη εµπειρία της.
Ακριβώς έτσι είναι κατασκευασµένο και το άρτι αφιχθέν V60 που γιατί να το κρύψουµε άλλωστε (και να θέλαµε δεν γίνεται…) αποτελεί µικρογραφία του V90. Βασίζεται, όπως και τα µεγαλύτερα S90/V90 στην αρχιτεκτονική της πλατφόρµας SPA, που ως γνωστόν εδράζονται οι µεγαλύτερες σειρές «90», αλλά και το µικρότερο XC40, προσφέροντας πολλές δυνατότητες συνδυασµών κινητήρων-συστηµάτων κίνησης αλλά και κορυφαία δυσκαµψία πάνω στην οποία οι Σουηδοί βασίζουν τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας.
Σουηδική πολυτέλεια
Το νέο V60 αισθητικά δεν έχει καµία σχέση µε το απελθόν µοντέλο, ξεχωρίζοντας για την αρµονία των γραµµών του, αλλά και την «εταιρική» του ταυτότητα όπως αυτή ορίζεται από το σχήµα των φωτιστικών σωµάτων εµπρός και πίσω, τη µάσκα, αλλά και τις χαρακτηριστικές γραµµές. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριµη µε την οθόνη των ψηφιακών οργάνων των 12,3 ιντσών, την κεντρική (αφής) των 9 ιντσών του συστήµατος Sensus (ιδιαίτερα φιλικό στον χρήστη), αλλά και όλη αυτή την αίσθηση διακριτικής πολυτέλειας που προσδίδει η Volvo στα αυτοκίνητά της: δέρµα που συνδυάζεται µε καλής ποιότητας µαλακά πλαστικά, παχιές µοκέτες, επιχρωµιωµένα µεταλλικά πάνελ και βεβαίως όλα αυτά µε στοιχεία minimal design.
Απέριττη πολυτέλεια, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρµογής, αλλά και µοντέρνο design στο εσωτερικό της Volvo σε επίπεδα ενός premium brand όπως αρέσκεται να τοποθετείται η Volvo. Το αµάξωµα έχει µεγαλώσει κατά 13 cm φθάνοντας τα 4,76 cm, ενώ σηµαντική επιµήκυνση έχει υποστεί και το µεταξόνιο που είναι το µεγαλύτερο στην κατηγορία: 10 cm ανερχόµενo στα 2.872 m! Είναι προφανές ότι δεν τίθεται κανένα θέµα για τη µεταφορά 4 ενήλικων επιβατών (σηµειώστε ότι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι στα 895 mm) που θα ταξιδέψουν µε τις ανέσεις που προσφέρει η business class του Airbus 380!
Όσο τραβηγµένο και να ακούγεται κάτι τέτοιο έτσι ακριβώς είναι: Αποστειρωµένο περιβάλλον από εξωτερικούς θορύβους χάρη στην εξαιρετική ηχοµόνωση της καµπίνας, αλλά και κορυφαίο φιλτράρισµα του ανάγλυφου των ελληνικών δρόµων, τη στιγµή που η εργονοµία, η άνεση και η στήριξη που προσφέρουν τα καθίσµατα είναι επιπέδου luxury car. Μαζί µε τις ανέσεις το V60 προσφέρει άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις για όλους τις επιβάτες, ένα υψηλής πιστότητας ηχοσύστηµα (προαιρετικά), άφθονες θήκες διευθέτησης µικροαντικειµένων και φυσικά ένα πορτµπαγκάζ που φθάνει τα 529 λίτρα (στα 1.441 λίτρα µε τα πίσω καθίσµατα πεσµένα).
"V" For Driving And Travel
Το διακριτικό D4 στο πίσω µέρος προδίδει την ύπαρξη του πετρελαιοκινητήρα των 2 λίτρων (4 κύλινδρος, Twin Turbo) που αποδίδει 190 PS και την εξαιρετική ροπή των 400 Nm από τις 1.750-2.500 rpm. Κορυφαία specs στην κατηγορία και όχι µόνον, µε αποτέλεσµα και αντίστοιχες επιδόσεις. Μόλις 7,9 sec για τα 0-100 km/h και τελική στα 220 km/h επιδόσεις που «δείχνουν» ότι οι κινητήρας δεν επηρεάζεται από το αυξηµένο βάρος των 1.739 κιλών του αµαξώµατος…
Πιο αντιληπτή η άνεση µε την οποία κινεί ο D4 το V60 είναι οι εν κινήσει επιταχύνσεις (π.χ. στη διαδικασία µιας γρήγορης προσπέρασης), κάτι βεβαίως που οφείλει και στην «διαχείριση» από το αυτόµατο κιβώτιο των 8 σχέσεων. ?στόσο σε πιο απαιτητικές καταστάσεις, η µέτρια απόκρισή του στο kick-down καταδεικνύει την έλλειψη paddles στο τιµόνι…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ81
Το V60 D4 να ξεκαθαρίσουµε πώς δεν είναι sport προς αποφυγήν κάθε παρερµηνείας, αλλά ένα πολιτισµένο station wagon που µπορεί να σε µεταφέρει ταχύτατα και µε ασφάλεια από το σηµεία Α στο Β. Είναι η γενικότερη αίσθηση, είναι και η οµπρέλα των συστηµάτων ασφαλείας και υποστήριξης οδήγησης που ενσωµατώνει, όπως το Pilot Assist που προσοµοιώνει διαδικασία ηµι-αυτόνοµης οδήγησης.
Η έλλειψη sport χαρακτήρα γίνεται αντιληπτή όταν ο οδηγός ανεβάσει ρυθµό και «ψάξει» τα όρια του αυτοκινήτου. Τότε εκτός από το «αργό» στην αλλαγή σχέσεων κιβώτιο θα διαπιστώσει το επίσης αργό τιµόνι, αλλά και την µέτρια «ενδοτικότητα» της ανάρτησης χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι το V60 δεν «στρίβει». Ίσα-ίσα που µε ένα τέµπο 8/10 θα ικανοποιήσει τον έµπειρο οδηγό µε το «κράτηµα» που προσφέρει, το σίγουρο πάτηµα, αλλά και γενικότερα τις ουδέτερες αντιδράσεις του.
Συµπερασµατικά, το V60 είναι ένα ταξιδιάρικο µεσαίο station wagon που προσφέρει χώρους και ανέσεις που κάνει µάλλον περιττή την απόκτηση του µεγαλύτερου V90, καθώς δεν υπολείπεται ούτε σε πολυτέλεια ούτε σε χαρακτήρα… Άλλωστε µιλάµε για έναν µικρότερο κλώνο του. Στην ερώτηση εάν θα το αγόραζα, οµολογώ ότι έχοντας την οδηγική εµπειρία της Cross Country έκδοσης του V90, θα προτιµούσα την αντίστοιχη του V60 καθώς ταιριάζει περισσότερο µε τον χαρακτήρα που επιζητά κανείς από ένα station wagon της σύγχρονης εποχής.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO V60 D4 2019 TIMH €51.324 ΤΕΛΗ €116,6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.969, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 141(190)/4.250 ΡΟΠΗ Nm/rpm 1.750/2.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 L/100km, 119 g/km
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ,ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
ΚΑΤΑ ΜΕΤΡΙΟ ΣΕ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙ, ΑΡΓΟ ΣΤΟ KICK-DOWN ΚΙΒΩΤΙΟ, ΕΛΛΕΙΨΗ PADDLES.