Test drive: Suzuki Jimny 1.5 GLX VVT 102 PS


Το είδαμε στα λιμάνια, το είδαμε στους δρόμους, το είδαμε σε social media και με το ανάλογο buzz. Τώρα λοιπόν, εδώ στην Ελλάδα, δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Jimny. Όχι άλλο ένα crossover.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 26/10/2018

Είναι ένα μοναδικό αντικείμενο μελέτης το νέο Jimny. Ένα μικρό, τετραγωνισμένο γνήσιο off-road αυτοκίνητο με πλαίσιο τύπου «σκάλα» με τετρακίνηση και υποπολλαπλασιασμό σχέσεων με τιμόνι με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια (!) και 4 στροφές τιμονιού απ’ άκρη σε άκρη. Στοιχεία που βρίσκεις, πια, όχι σε αυτοκίνητα με trendy χρώματα, αλλά σε υλοποιήσεις που ως «βιόσφαιρα» έχουν οτιδήποτε ΔΕΝ περιλαμβάνει άσφαλτο. Λιτή σχεδίαση, σχεδόν μιλιτέρ, τετραγωνισμένο στα άκρα, θα το έλεγε κανείς ένα “baby G-Wagen”.

Πράγματι, οι ακμές στο νέο Jimny των 3,64 μέτρων μήκους (μαζί με την εξωτερική ρεζέρβα) δίνουν ρεσιτάλ και συνδέουν το παρόν με το παρελθόν της φίρμας και το LJ50 ή το μεταγενέστερο Samurai αλλά όχι με το προηγούμενο Jimny. Είναι η σχεδίασή του που το καθιστά –κατά τη γνώμη μας- ένα νέο all-time-classic. Δεν είναι αεροδυναμικό (δείτε το κάθετο παρμπρίζ και θα καταλάβετε), δεν είναι ό,τι αρτιότερο σε συναρμογή αλλά δείχνει «εργαλείο».

Το ίδιο και στο εσωτερικό με το λιλιπούτειο ταμπλό, τις αλενόβιδες και το σαγρέ σκληρό πλαστικό που βρίσκει κανείς σε…δραπανοκατσάβιδα. Είναι όμως αυτή η προσέγγιση που δημιουργεί την εικόνα του στιβαρού κι αυτό το πετυχαίνει 100%. Οι χώροι, τα καθίσματα εμπρός-πίσω είναι σίγουρα για την κάτω κλίμακα των σωματότυπων. Υπάρχει πάντως μια υποτυπώδης αίσθηση πρακτικότητας με κάποιες θέσεις για μικροαντικείμενα. Ας κάνουμε την πρόταση στη Suzuki για επιμήκυνση του πατώματος τύπου «σκάλα» για ένα μελλοντικό, πεντάθυρο Jimny. Η πλέον εμφανής διασύνδεση του παρελθόντος με το τεχνολογικό παρόν της Suzuki είναι οι διακόπτες αριστερά και δεξιά του τιμονιού για τα συστήματα ασφαλείας.

Υποστηρίζονται από κάμερα στο ύψος του εξωτερικού καθρέφτη και ραντάρ με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας αλλά και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), DSBS, καθώς και η οθόνη αφής με το γνώριμό μας multimedia περιβάλλον. Στο κεντρικό τούνελ, πίσω από τον 5άρη επιλογέα με τις… απελπιστικά κοντές σχέσεις, κρύβεται το «βαρύ πυροβολικό» του Jimny. Ο επιλογέας εμπλοκής της τετρακίνησης. Με την κίνηση να δίνεται υπό φυσιολογικές συνθήκες μόνο στους πίσω τροχούς, δύναται να εμπλακεί τετρακίνηση και με κοντές σχέσεις μετάδοσης (4WD-H και 4WD-L).

Ο 1500άρης 16βάλβιδος κινητήρας βενζίνης 102 ίππων είναι ατμοσφαιρικός και σε ήπιο ρυθμό περιστροφής είναι σχετικά ήσυχος. Αν πιεστεί γίνεται πιο θορυβώδης και ανεβάζει με μια κάποια ραθυμία. Παρ’ όλα αυτά πέτυχε να γράψει 13,0 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση, δείχνοντας μια κάποια ζωντάνια. Στο αστικό και περιαστικό οδικό δίκτυο μπορεί να κινηθεί με κάποια ποιότητα αρκεί να μη θεωρείτε ότι οδηγείτε κάποιο «κανονικό crossover». Οι λακκούβες είναι μια εύκολη υπόθεση όχι όμως και οι εγκάρσιες ανωμαλίες. Αν θελήσετε να κάνετε ένα ταξίδι με περισσότερα από 120 km/h θα εισπράξετε μια πρωτόλεια αίσθηση άνεσης, την ίδια που είχαμε νιώσει και στο Ignis ενώ μετρήσαμε και 70 dB στα 130 km/h. Επίσης ένα φρενάρισμα πανικού με πολλά χιλιόμετρα δείχνει την «ταπεινότητα» του συστήματος πέδησης με απλούς δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Και από την άλλη, η γωνία προσέγγισης 37 μοιρών, η γωνία ράμπας 28 μοιρών και η γωνία διαφυγής 49 μοιρών αλλά και η απόσταση των 21 εκατοστών του πλαισίου από το έδαφος κάνουν το Jimny έναν γνήσιο trekker. Δε δυσκολεύεται να περάσει εμπόδια, να «καταπιεί» λακκούβες, να υπερκεράσει ένα χωμάτινο στίβο με άνεση και μεγάλη σιγουριά, μέχρι και να ντριφτάρει στο χώμα. Mέρος γι αυτή την ικανότητα πρέπει να αποδοθεί και στα ελαστικά Dueler H/T της Bridgestone με διάσταση 195/80-R15.  Εδώ στο χώμα είναι που νιώθει «σα στο σπίτι του» κι αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνεται από το μηχανολογικό του background. Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι η κατανάλωση τις ημέρες δοκιμής διατηρήθηκε στα 7,9 l/100km.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI JIMNY 1.5 GLX VVT 102 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ77

Με τιμή στα 17.670 ευρώ για το πλούσια εξοπλισμένο «μας» μοντέλο, το νέο Jimny είναι ένα ικανότατο εργαλείο «τσέπης» κάτι σαν ελβετικός σουγιάς που μπορεί να σε συντροφεύει για χρόνια. Πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα των δύσκολων αστικών ιστών και των απρόβλεπτων καταστάσεων που έρχονται με τον πρώτη νεροποντή ή τον ξαφνικό χιονιά, το Jimny θα είναι πρώτης τάξης λύση. Περισσότερα για την πρώτη αναλυτική δοκιμή του νέου Suzuki Jimny μπορείτε να διαβάσετε στο Car and Driver Δεκεμβρίου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI JIMNY 1.5 GLX VVT 102 PS 2018   TIMH €16.270   ΤΕΛΗ €284,9

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.462 cc, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 75(102)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 130/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13 sec, τελική 145 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,8 L/100km, 154 g/km

SUZUKI JIMNY 1.5 GLX VVT 102 PS 2018

ΥΠΕΡ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ, DESIGN, ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ

ΚΑΤΑ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ, ΥΨΗΛΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ