Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Jimny


Διατηρώντας στο ακέραιο τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του, το νέο Jimny, έχει επιδεχθεί μια σειρά βελτιώσεων στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού ώστε να συνεχίσει απερίσπαστο την πορεία του. 

  • 20/9/2018

Η Suzuki συνεχίζει την πορεία της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καταφέρνοντας να παρουσιάζει προϊόντα καινοτομικά, όσο και διαφορετικά από το σύνολο των ανταγωνιστών της. Αν κοιτάξει κανείς σήμερα τη γκάμα της θα δει αυτοκίνητα όπως το Ignis και το Vitara, που τόσο από πλευράς αμαξωμάτων όσο και σε συνδυασμούς κινητήρων, κιβωτίων, αλλά και συστημάτων μετάδοσης δύσκολα βρίσκεις στον ανταγωνισμό.

Στα ανωτέρω έρχεται να προστεθεί το νέο Jimny ένα μοντέλο-σταθμός για τη Suzuki, καθώς κατάφερε με ένα λιλιπούτειο όχημα να αποδείξει ότι το μέγεθος δεν… μετράει σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις εκτός δρόμου. Αυτός είναι ο λόγος που αγαπήθηκε στην Ελλάδα όσο ελάχιστα οχήματα. Σημειώστε ότι τα πρώτα αυτοκίνητα που έρχονται στην χώρα μας έχουν ήδη πουληθεί…

Off Road Animal

Δανειζόμαστε το moto που στο πρόσφατα παρελθόν είχε χρησιμοποιήσει η ελληνική Suzuki για να δείξει τον χαρακτήρα των Ιαπωνικών μοντέλων, καθώς είναι αυτός που χαρακτηρίζει πλήρως το νέο Jimny. Ένα αυτοκίνητο που κουβαλάει στο DNA του γονίδια σε ό,τι αφορά τις ικανότητές του εκτός δρόμου από τον «προπάτορα», το LJ10 που παρουσιάστηκε το 1970 και έμεινε στην αγορά μέχρι το 1980, για να ακολουθήσει η 2η γενιά (1981-1998) και η 3η και πιο δημοφιλής με 20ετή ιστρορία (1998-2008). 

Και μιας και κάναμε μια ιστορική αναφορά αξίζει να αναφέρουμε ότι στη 48χρονη ιστορία του το Jimny έχει διατεθεί σε 194 χώρες, αριθμός περισσότερο εντυπωσιακός από τα 2,85 εκατομμύρια μονάδες πωλήσεων που έχει σημειώσει, κάτι που βεβαίως αποδεικνύει και την εξαιρετική δημοφιλία του.

Το νέο Jimny σχεδιαστικά συνδυάζει αρκετά στοιχεία από το παρελθόν, όπως το τετραγωνισμένο αμάξωμα, τα κυκλικά φωτιστικά σώματα εμπρός και την παραλληλόγραμμη μάσκα με τις πέντε κάθετες γρίλιες. Στο πλαίσιο του εκσυχρονισμού θα είναι διαθέσιμο σε πέντε διαφορετικά χρώματα, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα τριών διαφορετικών διχρωμιών.

Το εσωτερικό του είναι διαμορφωμένο με τρόπο που να ταιριάζει στον χαρακτήρα του Jimny. Το ταμπλό αποτελείται από αδρές, εγκάρσιες γραμμές και καμπύλες επιφάνειες, ενώ υπάρχει και έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών του συστήματος infotainment. Τα πλαστικά είναι σκληρά, ωστόσο η συναρμογή του (άψογη) προδίδει την ιαπωνική κατασκευή του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, οι ειδικοί στο είδος σχεδιαστές της Suzuki κατάφεραν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο το διαθέσιμο όγκο. Κατάλληλο για τέσσερις ενήλικες όπως και η προηγούμενη γενιά με τη διαφορά ότι οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν καλύτερα και θα ταξιδέψουν πιο άνετα, ενώ και η πρόσβασή τους στις πίσω θέσεις είναι βελτιωμένη. Η γενικότερη αίσθηση του διακόσμου έχει αυτόν τον χαρακτήρα που αναζητά κανείς από ένα τζιποειδές, με αρκετά νεανικά στοιχεία. Για να μεταφερθούν αποσκευές, θα πρέπει να μην υπάρχουν επιβάτες πίσω και να ανακληθούν τα δύο πίσω καθίσματα όπου η πλάτη τους είναι επενδυμένη με ειδικό σκληρό πλαστικό και να αξιοποιηθούν τα 377 λίτρα ( 53). Αλλιώς, διατίθεται χώρος 85 λίτρων…

Το καινούργιο Jimny βασίζεται σε ένα νέο (όπως ανακοινώνει η Suzuki) πλαίσιο τύπου "σκάλα" για να είναι πιο δύσκαμπτο και όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ. Το μήκος του οχήματος είναι 3.480 mm (3.645 mm μαζί με την εξωτερικά τοποθετημένη ρεζέρβα), το πλάτος φτάνει 1.600 mm και το ύψος του είναι 1.725 mm. Σε σχέση με το προηγούμενο, το αμάξωμά του είναι κατά 50 mm μικρότερο σε μήκος αλλά κατά 45 mm πιο φαρδύ και κατά 20 mm πιο ψηλό. Το μεταξόνιό του είναι ίδιο με τη 3η γενιά (2.250 mm) ενώ το βάρος του -στην εκδοχή με το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων- είναι τουλάχιστον 1.090 kg, αυξημένο κατά 30 kg σε σχέση με πριν. Το νέο Jimny θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Σε αυτή την εκδοχή του, το βάρος του οχήματος είναι τουλάχιστον 1.100 kg.

Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει κοντή κλιμάκωση και τελική σχέση μετάδοσης ενώ διαθέτει και κιβώτιο μεταφοράς με δύο επιλογές: High (1,000:1) και Low (2,002:1). Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα και η τετρακίνηση γίνεται κατ’ επιλογή. Το σύστημα τετρακίνησης ονομάζεται «AllGrip Pro» και διαθέτει κεντρικό διαφορικό που δεν ελέγχεται ηλεκτρονικά (όπως συμβαίνει στην απλή εκδοχή του συστήματος), ενώ προβλέπονται «Brake LSD» και «Traction Control» για να μην «επιβαρύνονται» τα διαφορικά όταν έχουν επιλεγεί τα «κοντά».

Η φιλοσοφία των αναρτήσεων δεν έχει αλλάξει καθώς εμπρός και πίσω υπάρχει άκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας και αντιστρεπτική ράβδος. Το ωφέλιμο ύψος του οχήματος από το έδαφος είναι 210 mm, η γωνία προσέγγισης είναι 37°, η γωνία ράμπας 28° και η γωνία διαφυγής 49°.

Το νέο Jimny είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά με τον ένα και μοναδικό ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων (τετρακύλινδρος) της Suzuki (πληροφορίες θέλουν να προέρχεται από το προηγούμενο Ignis) απόδοσης 102 PS/6.000 rpm και μέγιστης ροπής 130 Nm/4.000 rpm. Εξαιρετική είναι η πιθανότητα, αργότερα, να τοποθετηθεί και ο τρικύλινδρος 1.0 BoosterJet των 112 PS/5.500 rpm και μέγιστης ροπής 170 Nm/2.000-3.500 rpm.

Ο εξοπλισμός είναι αναβαθμισμένος και περιλαμβάνει το σύστημα Suzuki Safety Support το οποίο υποβοηθά τον οδηγό τόσο κατά την κίνηση εντός πόλης όσο και στο ταξίδι, Hill Start Assist για καλύτερη εκκίνηση στις ανωφέρειες, αλλά και Hill Descent Control για πιο ασφαλή κατάβαση στις off road διαδρομές.

 

Οι εντυπώσεις μας από το νέο Jimny

Καταρχάς να αναφέρουμε ότι αυτή η διαφορετικότητα της σχεδίασης του αμαξώματος μας άρεσε, όπως και ο διάκοσμος με highlights τη χειρολαβή στην πλευρά του συνοδηγού και τις βίδες τύπου allen… Είναι ακριβώς όπως θα το περίμενε ένας fun του είδους. Οδηγικά δεν μας προκάλεσε καμία έκπληξη το Jimny καθώς είναι όπως ακριβώς το περιμέναμε: Μέτριο on road, μάχιμο off road…

Πάμε άσφαλτο: Πλαίσιο τύπου σκάλας, κοντό τετραγωνισμένο αμάξωμα με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και κινητήρας με ροπή μόλις 130 Nm (κάτι ασυνήθιστο για την εποχή μας), κιβώτιο με σφικτή κλιμάκωση, ένας συνδυασμός που από μόνος του δείχνει τις αδυναμίες. Το νέο Jimny δεν έχει βελτιωθεί ως προς τα ασφάλτινα οδηγικά του χαρακτηριστικά, παρά μόνο στον θόρυβο στην καμπίνα. Στον αυτοκινητόδρομο θα ταξιδέψει σε ταχύτητες έως 120 km/h σχετικά άνετα, έχοντας όμως… θεματάκια με τους πλευρικούς ανέμους και την αίσθηση του τιμονιού, στοιχεία που γίνονται πιο έντονα όταν καταφέρεις αυξήσεις ταχύτητα και να ανέβεις στα 140 km/h (το στροφόμετρο θα δείξει 4.000 rpm). Την έλλειψη δύναμης του κινητήρα θα τη διαπιστώσεις σε μια προσπέραση… Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, μετρήσαμε στο αυτοκινητόδρομο 8,5 l/100km. Από την άλλη είναι και η ανάρτηση, που αφενός δεν μπορεί να φιλτράρει τις ανωμαλίες, ούτε και να αποτρέψει τις κλίσεις του αμαξώματος, κάνοντας το νέο Jimny να ασφυκτιά στην άσφαλτο.

Πάμε χώμα: Αν είχε φωνή το Jimny θα σου έλεγε "στρίψε δεξιά στον χωματόδρομο". Το… ακούσαμε και το κάναμε βγαίνοντας στο ιδιόκτητο δάσος Constantia Fort (έξω από την Φρανκφούρτη) όπoυ και έγινε το off road test και το νέο Jimny βρέθηκε στο φυσικό του χώρο. Το τιμόνι αρχίζει να προσφέρει πληροφόρηση, η ανάρτηση να δουλεύει και να αποσβένει λακκούβες και ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές να αποδίδει καλύτερα. Στοιχεία που προσφέρουν αυτοπεποίθηση στον οδηγό, για να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητές του. Θα ήταν υπερβολή να σας πούμε ότι σε όποια δυσκολία και να το υποβάλλαμε την πέρασε με χαρακτηριστική ευκολία και είμαστε σίγουροι ότι το ιαπωνικό τζιπ είναι φτιαγμένο για πολύ πιο δύσκολα από ό,τι μας έδειξε η Suzuki…

Ναι το νέο Jimny, παραμένει ένα σκληροτράχηλο off road που όμοιό του δεν υπάρχει στην αγορά και αυτός είναι ο ένας και μοναδικός λόγος για να το αγοράσετε, γνωρίζοντας ότι είστε διατεθειμένοι να υπομείνετε τις αδυναμίες του στην άσφαλτο. Θεωρούμε ότι είναι ένας από τους «Τελευταίους Μοϊκανούς» της αυτοκίνησης, καθώς αυτοκίνητα με την αρχέγονη κατασκευαστική φιλοσοφία δύσκολα θα ξαναβγούν στην αγορά. Ναι, το νέο Jimny είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει μια θέση στο γκαράζ των αυτοκινήτων που αξίζει να έχεις για πάντα.

Κλείνοντας με τις τιμές πώλησης να σας πούμε ότι ξεκινούν από τα 16.270 ευρώ για την έκδοση GL και τα 17.670 για την πιο πλούσια GLX.