Μεταξύ λοιπόν city cars, hot hatches, SUV και crossovers "στριμώχνεται" και το «500L», με το γράμμα «L» να υπογραμμίζει την έννοια της large (δηλαδή μιας μεγάλης) έκδοσης του 500.
Σε ό,τι αφορά τις εξοπλιστικές εκδόσεις Mirror (η Fiat παίζει τις κολεξιόν μοντέλων στα δάχτυλα), το 500L με αυτό το «πακέτο» διαθέτει σύστημα Infotainment U-Connect με έγχρωμη οθόνη αφής 7", σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόνομου φρεναρίσματος, διζωνικό κλιματισμό, bluetooth, audio streaming και Live Services.
Επιπλέον εφοδιάζεται με ειδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16", επιχρωμιωμένες λαβές θυρών, περίγραμμα προβολέων ομίχλης, πλευρικά διακοσμητικά μαρσπιέ θυρών και καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών σε σκούρα επιχρωμίωση. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι εκτός της έκδοσης της δοκιμής μας (1.6 diesel), η έκδοση Mirror διατίθεται επίσης με έναν κινητήρα βενζίνης (1.4 95 PS), αλλά και ακόμα έναν πετρελαίου (1.3 95 PS).
Από πλευράς τοποθέτησης του αυτοκινήτου, δε θα λέγαμε ότι το 500L παραπέμπει περισσότερο στο 500, αλλά σε ένα MPV της μικρομεσαίας κατηγορίας. Είτε έτσι είτε αλλιώς, το ιταλικό αυτοκίνητο είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες του ιδιοκτήτη του, αλλά και των υπόλοιπων επιβατών. Σε αυτό συντελούν οι χώροι στην καμπίνα οι οποίοι είναι ιδιαίτερα άνετοι, ενώ αυτός για τις αποσκευές ξεκινά από τα 560 και φτάνει έως και τα 1.704 λίτρα, καθιστώντας το ένα "κανονικό" οικογενειακό αυτοκίνητο, υψηλών χωροταξικών απαιτήσεων.
Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του 500L παρέχει στους επιβάτες όλες τις ανέσεις, αλλά και τα μέσα για μια διασκεδαστική και ευχάριστη διαβίωση εκεί. Σε εμάς δημιούργησε θετική εντύπωση η ύπαρξη της ανοιγόμενης ηλιοροφής με διάτρητο σκιάδιο που προσφέρει μια αίσθηση "ανοιχτοσύνης". Εξαιρετικό τόσο στο μάτι όσο και στο χέρι, αν θέλουμε να αναφερθούμε στο επίπεδο της κατασκευής. Όσο για την ποιότητα των υλικών, αυτή δεν εντυπωσιάζει μεν αλλά συνάμα είναι ευχάριστη.
Το FIAT 500L της δοκιμής «φορούσε» τον diesel κινητήρα των 1,6 λίτρων. Η ισχύς του φτάνει τα 120 PS, αλλά πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι η τιμή της ροπής, η οποία φτάνει τα 320 Nm, που αποδίδονται νωρίς, στις 1.500 rpm. Έτσι, ανεξάρτητα με το βαθμό πίεσης του ποδιού του οδηγού στο δεξί πεντάλ, χάρη και στο ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, η πρόταση της FIAT «δηλώνει» πάντα... «παρούσα» και η οποιαδήποτε διαδρομή, είτε στην εθνική είτε στο επαρχιακό δίκτυο, γίνεται με ευκολία και χωρίς κανέναν προβληματισμό του οδηγού.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
FIAT 500L 1.6 MTJ 120 PS Mirror
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ81
Για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h η FIAT ανακοινώνει 10,9 sec, ενώ η τελική να φτάνει τα 189 km/h. Καθόλου άσχημα, αν σκεφθεί κανείς ότι πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Αυτός είναι άλλωστε ο χαρακτήρας της ανάρτησης, που απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, παρότι οι κλίσεις στις στροφές είναι λίγο πιο αυξημένες από αυτό που θα αποζητούσαμε λόγω ιταλικής προέλευσης αλλά και της "500" ονοματοδοσίας.
Για το 500L 1.6 MTJ Mirror η FIAT ζητά από τον ενδιαφερόμενο αγοραστή 19.900 ευρώ. Δεν είναι ότι έχεις να κάνεις με «ευκαιρία» μιας και στην ίδια τιμή υπάρχουν πλέον πολλά crossovers που προσφέρουν αρκετά, σίγουρα όμως είναι μία ολοκληρωμένη και πρωτότυπης σχεδίασης πρόταση που μπορεί να εξυπηρετήσει -κυρίως- οικογενειάρχες που θεωρούν ότι αυτοκίνητα σαν το 500L είναι πιο καλαίσθητα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ FIAT 500L 1.6 MTJ 120 PS Mirror 2018 TIMH € ΤΕΛΗ €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/3.750 ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/1.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 189 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,6 L/100km, 120 g/km
FIAT 500L 1.6 MTJ 120 PS Mirror 2018
ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΤΑ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΤΑΝ ΠΙΕΖΕΤΑΙ, ΚΡΟΤΑΛΙΣΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ