Test Drive: Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ΕΑΤ6


Ένα MPV, που έγινε Crossover με ολίγη από SUV και μια επίγευση από ΜPV. Ή αν σας μπερδεύει η fusion «μαγειρική» του marketing, κρατήστε αυτό: Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/5/2018

Για την Peugeot, η «αναθεωρητική» στάση που κράτησε τόσο με το 2008 όσο και -κυρίως- με το 3008 υπήρξε μία από τις πιο έξυπνες βιομηχανικές κινήσεις των τελευταίων ετών. Βλέποντας ότι το παιχνίδι των πολυμορφικών είχε χαθεί οριστικά, άφησαν την αμυντική διάταξη και πέρασαν στην επίθεση και «γύρισαν» το παιχνίδι, σχεδιάζοντας και δημιουργώντας γρήγορα και αποτελεσματικά.

Στο ίδιο πνεύμα κινείται και το μεγαλύτερο μοντέλο της σειράς, το 5008, το οποίο από ένα πρακτικό μεν αλλά αδιάφορο δε πολυμορφικό, αποκτά την ταμπέλα του SUV, ντύνεται με ένα πολύ όμορφο και σικάτο αμάξωμα, και πλέον βλέπει τα τεκταινόμενα στην αγορά με ένα εντελώς άλλο αέρα. Στην πράξη, αυτό που έχει επιτύχει η Peugeot με το νέο 5008 είναι να καταφέρει να συνδυάσει τις δύο σχολές με έναν μοναδικό -θα λέγαμε- τρόπο. Μπορεί το υπερυψωμένο αμάξωμα και οι τετραγωνισμένες γραμμές να το εντάσσουν χωρίς δεύτερη κουβέντα στην συνομοταξία των SUV, όμως στο εσωτερικό τα πράγματα θυμίζουν πολύ το πολυμορφικό του παρελθόν.

Κάτι που σε καμιά περίπτωση δεν μας βρίσκει αντίθετους, μιας και στο σαλόνι του 5008 θα χωρέσουν άνετα επτά άτομα (χάρη και στο μεταξόνιο των 2,83 μέτρων) ενώ έχουν στην διάθεσή τους ένα πρακτικό και ιδιαίτερα ευχάριστο χώρο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Τα μεσαία καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν σε μία διαδρομή 15 εκατοστών κατά τον εγκάρσιο άξονα, ενώ ο χώρος αποσκευών σε πενταθέσια διάταξη φθάνει στα 952 λίτρα, που μπορούν να γίνουν έως και πάνω από 2.150 (!) με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Σε όλα αυτά να προσθέσουμε το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, τις πολλές παροχές σε θήκες και πρακτικές λύσεις, καθώς και τα απαραίτητα γκατζετάκια που εντυπωσιάζουν όπως τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων i-Cockpit και το σύστημα infotainment με την οθόνη των 8 ιντσών (για το οποίο, μαζί με το υπερβολικά μικρό τιμόνι, έχουμε και τις μοναδικές μας ενστάσεις).

 

Κινητήρας και οδική συμπεριφορά

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων με το αυτόματο κιβώτιο EAT6, αν και στα χαρτιά μοιάζει «λίγος» για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, στην πράξη αποδεικνύεται επαρκέστατος. Αρκεί βεβαίως να τον συντηρείς κάπου μεταξύ 2.000 και 4.000 rpm, καθώς το κιβώτιο με την μακριά κλιμάκωση (είδαμε 180 km/h με 3.000 rpm!) έχει στραμμένη την προσοχή του στον μειωμένο θόρυβο και -κυρίως- στην οικονομία καυσίμου. Κάτι που το επιτυγχάνει, καθώς ακόμα και πλήρως φορτωμένο, δύσκολα θα ξεφύγει από τα 8,0 l/100km στον αυτοκινητόδρομο, ενώ σε πιο «προσεγμένη» οδήγηση, φλερτάρει και με τα 6,5 λίτρα!

Στον δρόμο, το μεγάλων διαστάσεων 5008 είναι μία αληθινά ευχάριστη έκπληξη. Με προνομιακό πεδίο δράσης -όπως είναι φυσικό- το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και κορυφαία κύλιση, στοιχεία που του δίνουν τον χαρακτηρισμό ενός μεγάλου tourer για όλη την οικογένεια. Και αν αυτή η διάσταση είναι λίγο-πολύ αναμενόμενη, αυτό που δεν περιμένεις είναι το ότι αυτό το μεγάλο σε όγκο 5008 θα μπορούσε να στρίβει με τέτοια σιγουριά και αυτοπεποίθηση σε μία πιο απαιτητική διαδρομή, με την ανάρτηση να διατηρεί το αμάξωμα μακριά από δραματικές κλίσεις, το τιμόνι να έχει εξαιρετική -για την κατηγορία του- αίσθηση, και το αυτοκίνητο να κρύβει το μέγεθός του, στρίβοντας με έναν τρόπο που θυμίζει την γαλλική σχολή στα καλύτερά της.

Για κίνηση και πέραν της ασφάλτου, η Peugeot παρέχει το γνωστό σύστημα Advance Grip Control, αν και όπως συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα αυτού του είδους, τα (ελαφριάς off-road χρήσης) ελαστικά της Continental και η προνοητικότητα του οδηγού βάζουν τα όρια για το που θα φτάσει (συν μια έξτρα δυσκολία εδώ που προκύπτει από τον μεγάλο όγκο).

 

Eν κατακλείδι

Eν κατακλείδι, είτε ως SUV το δεις, είτε ως ψηλό πολυμορφικό, είτε όπως σε βολεύει τον καθένα χωριστά, η ουσία είναι μία: Πρόκειται για μία πολύ έξυπνη ιδέα, άψογα εκτελεσμένη σε ένα πλήρες και ουσιαστικό αυτοκίνητο. Πατώντας πάνω στο επιτυχημένη μαρκετινίστικο «σενάριο» του 3008, το 5008 καταφέρνει να κρατήσει τα SUV προσχήματα, όντας την ίδια στιγμή ένα άκρως πρακτικό αυτοκίνητο, της λογικής «όλα σε ένα». Δεν θα το κρύψουμε, η προκατάληψη για ένα «ξεχειλωμένο» 3008 ήταν αυτή που κυριάρχησε από την πρώτη στιγμή που το είδαμε. Και το 5008 κατάφερε όχι μόνο να φέρει το παιχνίδι στο δικό του «γήπεδο» αλλά και να μας πείσει για αυτό που μένει στο τέλος της ημέρας. Ότι δηλαδή πρόκειται για ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Και αυτό αρκεί, πέρα και πάνω από κάθε ταμπέλα.

YΠΕΡ

  • ΧΩΡΟΙ

    ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

KATA

  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

    ΣΥΣΤΗΜΑ INFOTAINMENT

 

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                        4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                          DIESEL

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                1.560

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                        88(120)/3.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)    300/1.750

ΚΙΝΗΣΗ     ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                                      4.740x1.844x1.646

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                             2.840

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                        1.455

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                      952/2.150

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                                56

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                                     11,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                                184

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                          5,1/4,2

ΜEΙΚΤΗ*                                                           4,6

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                        7,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                           118

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)      32.400

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)                        115,64

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ   8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ    7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ           8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ        8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ     8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ           9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ     8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ  9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY    8

ΣΥΝΟΛΟ 81

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ