Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης φωτό: Γιώργος Κούτος
Διαβάζουμε από την προϊοντική παρουσίαση των BMW Σειράς 4 Coupe, Cabrio και Gran Coupe: «Η βασική οδηγία για την προϊοντική αναβάθμιση της BMW Σειράς 4 ήταν ''διατηρήστε τη δοκιμασμένη συνταγή αλλά ενισχύστε τον ‘χαρακτήρα’ των αυτοκινήτων''. Γι’ αυτό η εξωτερική σχεδίαση αναδεικνύει πρωτίστως τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τη φινέτσα της οικογένειας BMW Σειράς 4». Αυτά ανέφερε ο Domagoj Dukec λίγες εβδομάδες πριν από την εσωτερική του μεταγραφή στο BMW Group αναλαμβάνοντας τα οχήματα BMW i και BMW M. Μέχρι τότε ήταν υπεύθυνος σχεδίασης για τα «γήινα» μοντέλα της BMW και ίσως η μετακίνησή του έδειξε ένα πράγμα: είχε καταφέρει να κάνει τις οικογένειες των μοντέλων της BMW απόλυτα δυναμικές στην όψη. Σε μια συνταγή σπορτίβικη λοιπόν που είχε ήδη από το 2013 πουλήσει περισσότερα από 400.000 αυτοκίνητα (με το Gran Coupe να συγκεντρώνει το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων της BMW Σειράς 4 και τα Coupe και Cabrio να αποτελούν περίπου το 25%) μας ήρθε η νέα γενιά. Στην πρώτη διπλή δοκιμή της στην Ελλάδα έχουμε τα… 2/3 της οικογένειας, ήτοι τις 4 Gran Coupe και 4 Cabrio. Οι αλλαγές στα σημεία και μόνο έκαναν τη νέα Σειρά 4 ακόμα πιο δυναμική. Οι διπλοί εμπρός εξαγωνικοί προβολείς bi-LED με νέα, πιο hi-tech εμφάνιση (θυμίζουν πλέον τη νέα 3άρα και 5άρα) και οι εμπρός προβολείς ομίχλης LED που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό αυξάνουν τη φωτιστική ισχύ το βράδυ, μειώνοντας συνάμα την κατανάλωση ρεύματος (και καυσίμου). Αναζητώντας άλλες διαφορές της νέας BMW Σειράς 4 εντοπίζουμε ότι ο χαμηλά τοποθετημένος, κάτω από τα νεφρά της μάσκας, ενιαίος κεντρικός αεραγωγός όπως και τα πλαίσια των παραθύρων έχουν κορνίζα σε μαύρο, γυαλιστερό υλικό στην Gran Coupe που είναι η έκδοση Sport Line και μεταλλικό φινίρισμα -όπως και τα κάθετα στοιχεία της μάσκας- στην Cabrio ως η πιο premium look Luxury Line. Πίσω διακρίνονται τα νέα φώτα full-LED και η πιο σπορτίβικη ποδιά. Η ψηλή θέση των ανακλαστήρων εδώ χαμηλώνει το αμάξωμα οπτικά, ενώ το σχήμα της λωρίδας που ενώνει τους ανακλαστήρες στις σειρές Sport Line και Luxury Line είναι επίσης νέο και ανάλογο με το εμπρός υλικό: ματ στην Gran Coupe, χρωμίου στην Cabrio.
Στα της ταυτότητας των δύο αυτοκινήτων, η εμφάνιση και οι -κλασικά για BMW- επιμηκυμένες γραμμές συνδυάζουν την εμφάνιση ενός μεγάλου sedan με τη σπορ, coupe δυναμική και συνάμα την πρακτικότητα ενός 5θυρου αμαξώματος. Ναι, πίσω υπάρχει αυτή η τεράστια -και ηλεκτρικά ανοιγόμενη- πόρτα του χώρου αποσκευών μαζί με έναν επίσης τεράστιο -αν και κάπως στενό- χώρο στα 480 λίτρα για τα πράγματα μιας οικογένειας. Βεβαίως όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, μέσα από αυτή την…υβριδική -σχεδιαστικά- υπόσταση της Gran Coupe λείπει ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει τις πολυτελείς λιμουζίνες: η αποκοπή του χώρου αποσκευών από την καμπίνα των επιβατών. Στο πνεύμα όμως της εποχής, που πάντα υπάρχει χώρος για διαφορετικότητα, ας υποθέσουμε ότι η 4 Gran Coupe είναι ένα αυτοκίνητο…Business casual.
H δε 4 Cabrio είναι ένα «άλλο φρούτο». Εχει μέσα από την προηγμένη της κινηματική, μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Κι αυτό είναι μια τάση «κόντρα» στο σημερινό ρεύμα που θέλει ξανά τις υφασμάτινες οροφές να είναι mainstream. Ομως το ύφασμα είναι πιο ταπεινό σε ιδιότητες μόνωσης, εμφάνισης και αντοχής στον χρόνο, οπότε θα συμφωνήσουμε με την επιλογή της BMW που υλοποίησε ένα όχημα-σαν-coupe, το οποίο με το πάτημα ενός κουμπιού «δημιουργεί το περίγραμμα ενός κομψού σπορ οχήματος με φαρδιά πλευρά που ενισχύεται από το μακρύ καπό».
Στο… μικροσκόπιο
Σε ό,τι έχει να κάνει με το εσωτερικό, ευτυχώς η BMW δημιούργησε μια εξαιρετική αναπαράσταση των αλλαγών που έχουν επέλθει σε ένα πληροφοριακό «σλάιντ», ειδάλλως θα παιδευόμασταν πολύ για να ανασύρουμε τα νέα στοιχεία μέσα από ένα «περιβάλλον εργασίας» που πάντα ήταν φορτωμένο με τεχνολογία, ποιότητα και ακριβά υλικά. Νέα γαλβανισμένα στοιχεία λοιπόν, χρήση χρωμίου στα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, μαύρη γυαλιστερή κεντρική κονσόλα και διπλή ραφή στο ταμπλό σε απομίμηση ραφής δέρματος είναι οι αλλαγές. Στη δε Cabrio ο διακόπτης για την αναδίπλωση της σκληρής οροφής και οι ενσωματωμένοι οδηγοί ζωνών των εμπρός καθισμάτων έχουν επίσης γαλβανιζέ φινίρισμα. Επιπλέον, πέρα από τα νέα υλικά και τις δυνατότητες εξατομίκευσης υπάρχει αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά των αυτοκινήτων. Μπροστά στη θέση του οδηγού λοιπόν διαπιστώνουμε την ύπαρξη της -προαιρετικής- full ψηφιακής οθόνης σε αντικατάσταση του πίνακα αναλογικών οργάνων (όπως την έχουμε δει πλέον στις Σειρές 5 και 7) που προσφέρει διαφορετικές επιλογές απεικόνισης για τα διάφορα προγράμματα οδήγησης (Eco Pro, Comfort, Sport, Sport ). Ακόμα, νέο είναι το περιβάλλον γραφικών και μενού στην ψηλά τοποθετημένη κεντρική οθόνη, η οποία όμως δεν είναι αφής. Εδώ σε ένα πλήρως εξελληνισμένο περιβάλλον υπάρχει ένας πακτωλός ενδείξεων και ρυθμίσεων, εύπεπτα όμως δομημένος. Υπάρχει επίσης το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης BMW Professional που περιλαμβάνει και WiFi hotspot για πρόσβαση στο Ιnternet μέσα στο αυτοκίνητο για μέχρι δέκα κινητές συσκευές, παρέχοντας παράλληλα διασύνδεση του αυτοκινήτου με τον «έξω κόσμο» χωρίς την ανάγκη MirrorLink.
Οι χώροι στα δύο αυτοκίνητα διαφέρουν ριζικά. Η Gran Coupe είναι ένα ευρύχωρο για 4 μεγαλόσωμους επιβάτες, αυτοκίνητο με 2,81 μέτρα μεταξόνιο και επάρκεια χώρων για γόνατα, πλάτες και κεφάλια. Η πρόσβαση εμπρός και πίσω είναι παιχνιδάκι με τις φαρδιές πόρτες και το μεγάλο άνοιγμα θυρών. Μια μικρή εξοικείωση χρειάζονται οι πίσω επιβάτες αφού οι πόρτες χωρίς πλαίσιο σημαίνουν α) ότι δεν πρέπει να στηρίζονται στο κρύσταλλο για να μπουν και να βγουν και β) ανοίγοντας την πόρτα μπορεί να έχετε κάποια έντονη επαφή με την ακμή του κρυστάλλου το οποίο -ελλείψει πλαισίου- δεν φαίνεται! Επίσης ένας πέμπτος επιβάτης θα δυσκολευτεί να βολευτεί μιας και το τούνελ μετάδοσης «ζει και βασιλεύει».
Στην Cabrio, η δίθυρη λογική και η χαμηλή, μεταλλική οροφή σημαίνουν ότι παρά την πατέντα άνετης πρόσβασης (με τα ανάλογα εμπρός καθίσματα), το να μπουν και να βγουν οι -αυστηρά δύο- πίσω επιβάτες προϋποθέτει μια κάποια γυμναστική ρουτίνα. Επίσης διακρίνουμε το Air Collar -σαν ιατρικό αξεσουάρ ακούγεται!- που διοχετεύει ζεστό αέρα στον αυχένα των εμπρός επιβατών (μην πάθουμε και καμιά ψύξη!). Η ορατότητα με κλειστή την οροφή είναι απλά τυπική, όπως τυπικός για Cabrio είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος μάλιστα ελέω κινηματικής της οροφής περιλαμβάνει κάποιες πολύ…industrial κατασκευές από τραβέρσες και ελατήρια που κάνουν τον χώρο αποσκευών να θυμίζει…εργοτάξιο. Αλλά με το πάτημα του κουμπιού ανοίγματος της οροφής όλα τα ξεχνάς ακόμη και τον λιλιπούτειο χώρο αποσκευών που απομένει.
Fine-tuning
Στα προηγούμενα μοντέλα της οικογένειας 4 δεν είχαμε καμία σημαντική ένσταση σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά ή τη διαγωγή του αμαξώματος έναντι των επιβατών, με εξαίρεση δυο-τρία σημεία κι αυτά σε βαθμό… πλημμελήματος: τη σκληρότητα των run-flat ελαστικών, την πιο…τεμπέλικη αίσθηση της ανάρτησης στην Gran Coupe και τη μια κάποια μικρή ανάδραση στο σύστημα διεύθυνσης. Ε, λοιπόν οι μηχανικοί της BMW προσέδωσαν πλέον πιο σφιχτή ρύθμιση της στάνταρ ανάρτησης για πιο σπορ συμπεριφορά στην Gran Coupe, ενώ -μάλλον σοφά, λόγω ακαμψίας του αμαξώματος- στην Cabrio δεν έπραξαν το ίδιο. Ταυτόχρονα όμως η άνεση δεν «πήγε περίπατο», ούτε και ο έλεγχος. Ετσι σε κακή άσφαλτο οι τροχοί παραμένουν πιο πειθαρχημένοι ενώ υπό πίεση το αυτοκίνητο κρατά καλά και δεν γέρνει (στην Cabrio θα γείρει κάπως). Παράλληλα έχει βελτιωθεί και το δεύτερο σημείο «τριβής», το σύστημα διεύθυνσης που είναι πλέον πιο γρήγορο και σπορτίβικο με νέα γεωμετρία έχοντας απολέσει αρκετό από τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Το σύνολο δε χαρακτηρίζεται «απόλυτο» αλλά είναι πιο ζωντανό από πριν. Μάλιστα στο Sport σενάριο όπου ανάλογα με την ποιότητα της ασφάλτου η πρόσφυση «σπάει» νωρίς, μπορείτε πλέον να διορθώσετε πιο γρήγορα και άμεσα την όποια τάση υπερστροφής. Επίσης, στα δύο αυτοκίνητά «μας» υπήρχαν μερικά ακόμα ευπρόσδεκτα προαιρετικά «καλούδια»: το άριστο Steptronic κιβώτιο 8 σχέσεων ήταν στη σπορ παραλλαγή του, υπήρχε μεταβαλλόμενη υποβοήθηση τιμονιού, αλλά και σπορ καθίσματα όπως και M τιμόνι, ενώ επιπλέον η 4 Gran Coupe δοκιμής μας φορούσε και Μ ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Ενα στοιχείο ακόμη το οποίο εμείς οι… παλαιότεροι χαιρόμαστε που ακόμη βλέπουμε είναι η ύπαρξη κανονικού και όχι ηλεκτρικού χειρόφρενου, απότοκο μιας εποχής που σιγά σιγά εκλείπει και στην επόμενη 4άρα θα μας έχει αποχαιρετήσει. Ας επιστρέψουμε όμως στο τώρα. Οδηγώντας την 420d Gran Coupe νιώθεις το πολυπρόσωπο του δίλιτρου diesel κινητήρα που έχει ενσωματωθεί ήδη και σε άλλα μοντέλα της φίρμας. Αναλόγως προγράμματος μπορεί να είναι από… νωθρός μέχρι ευρωστότατος με 190 ίππους ισχύος τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και common-rail ψεκασμό με πίεση στα 2.000 bar. Κάτι όμως που μας παραξένεψε είναι ότι ο κινητήρας από τα «μισά γκάζια» και πάνω ακούγεται. Αυτό που δεν ακούγεται είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος και ξέρουμε γιατί, αφού είναι κι αυτό προϊόν της ομάδας του ταλαντούχου, «δικού» μας Ι. Δημητρίου. Η Gran Coupe είναι ένα αυτοκίνητο να χαρείς μεγάλα ταξίδια στην εθνική με τμήματα ορεινών επαρχιακών οδών (σαν να λέμε Αθήνα-Λαμία-Δομοκός). Με σύνεση στο γκάζι δεν θα δείτε ποτέ πάνω από 6,2 L/100km ενώ υπό πλήρη πίεση, άντε να φτάσετε μέχρι τα 8,7 l/100 km.
Περισσότερα είναι τα οδηγικά σενάρια με την 4 Cabrio. Εδώ έχουμε έναν επίσης δίλιτρο turbo κινητήρα αλλά εδώ το καύσιμο είναι βενζίνη και οι ίπποι 252 οι οποίοι παράγονται από ένα υπερσύγχρονο «εργοστάσιο» παραγωγής ισχύος. Με BMW TwinPower Turbo, twin scroll τούρμπο, υψηλής ακρίβειας άμεσο ψεκασμό, Valvetronic για μεταβλητό άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής και Double-Vanos για μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Σαφώς αποδοτικό το σύνολο όμως υπάρχουν κάποιοι εγγενείς «πονοκέφαλοι». Η Cabrio έκδοση ελλείψει σταθερής οροφής αντισταθμίζει την απολεσθείσα ακαμψία με έξτρα ενισχύσεις. Αυτές μαζί με τα μοτέρ κίνησης της μεταλλικής οροφής φτάνουν το βάρος στα 1.735 κιλά, κατά 195 κιλά περισσότερα συγκριτικά με την 430i Gran Coupe και κατά 225 κιλά σε σχέση με την 430i Coupe. Για να γίνουν τα πράγματα ακόμη πιο περίπλοκα, σχεδόν 70 κιλά αυτής της μάζας αφορούν τα μεταλλικά τμήματα της οροφής η οποία όταν διπλωθεί όμορφα κι ωραία στον χώρο αποσκευών απλά αλλοιώνει το ζύγισμα της 4 Cabrio, την κάνει πιο δύσκολη στον έλεγχο αν αποφασίσετε να κινηθείτε στο όριο. Εντούτοις οι 252 ίπποι -ειδικά στο πρόγραμμα Sport - είναι επαρκείς για γρήγορο τέμπο. Το κορυφαίο εδώ είναι η «μελωδικότητα» του κινητήρα ο οποίος στο ίδιο πρόγραμμα έχει μια…μουσικότητα ειδικά αλλάζοντας σχέσεις στο όριο με το 8άρι αυτόματο -και το ανάλογο μικρό κλώτσημα- σαν να παίζεις νότες! Προφανώς τούτη η 4άρα είναι πιο ορεξάτη στο καύσιμο, άρα σε τέμπο βόλτας θα δείτε πέριξ των 8,0 l/100km. Ομως αν χρειάζεται 6,8 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h, χρειάζεται 24 περίπου δευτερόλεπτα για να χαρίσει αυτήν τη μοναδική αίσθηση ενός ανοιχτού cruiser και 28 δευτερόλεπτα για να κλείσει το μεταλλικό του κουκούλι μεταμορφωμένο σε ένα ιδιότυπο κουπέ. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι με ανοιχτή οροφή, ανεβασμένα παράθυρα και την πίσω αεροκουρτίνα, οι δύο εμπρός επιβάτες είναι απαλλαγμένοι από έντονο θόρυβο ή στροβιλισμούς.
Enjoy
Η νέα γενιά της BMW Σειράς 4 είναι πιστή στο ραντεβού της με την ιστορία. Διόρθωσε ό,τι έπρεπε αλλά δεν αλλοίωσε ούτε την ουσία αλλά ούτε και τον χαρακτήρα. Εχουμε εδώ δύο αυτοκίνητα μιας… τριμελούς οικογένειας, το καθένα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, τόσο ίδια κι όμως τόσο διαφορετικά. Πιο σπορ και συνάμα πρακτική η Gran Coupe, πιο ανάλαφρη και συνάμα πιο δυνατή στα όρια ενός GT η Cabrio, θαρρείς και κάνουν τα δύο αυτοκίνητα έναν ιδιότυπο αντιχρονισμό. Πιο πλήρης οδηγικά χωρίς να θυσιάζει πολλά είναι η Gran Coupe, πιο ενθουσιώδης και παρορμητική -με ό,τι συνεπάγεται αυτό- η Cabrio, στοχεύουν και τα δύο αυτοκίνητα σε δύο διαφορετικά κοινά αλλά προσφέρουν ποιότητα, τεχνολογία και αρκετό σπορ χαρακτήρα.
TECH INFO
420d GRAN COUPE 430i CABRIO
- ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, // TURBO 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
- ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ // ΒΕΝΖΙΝΗ
- ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.995 // 1.998
- ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 140(190)/4.000 // 185(252)/5.200
- ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 400/1.750-2.500 // 350/1.450-4.800
- ΚΙΒΩΤΙΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ / ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
- ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ // ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
- ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΔΙΠΛΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ // ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΔΙΠΛΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
- EΛΑΣΤΙΚΑ MICHELIN PILOT SUPERSPORT // MICHELIN PILOT SUPERSPORT
- ΔΙΑΣΤΑΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) 225/45-R18 / 255/40-R18 // 225/45-R18 / 255/40-R18
- ΑΜΑΞΩΜΑ
- ΜXΠXΥ (mm) 4.638x1.825x1.389 // 4.638x1.825x1.384
- ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.810 // 2.810
- ΒΑΡΟΣ (kg) 1.540 // 1.735
- ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 480/1.300 // 370/-
- ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 57 // 60
- ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)* 231 // 250
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ, ΘΕΣΗ «S» (s)
- 0-80 km/h 5,6 4,9
- 0-100 km/h 8,2 6,8
- 0-120 km/h 11,5 9,3
- 0-400 m 15,9 14,9
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ, ΘΕΣΗ «S» (s)
- 50-80 km/h 2,9 2,3
- 70-100 km/h 3,6 2,9
- 80-120 km/h 5,8 4,7
- ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)
- 90-0 km/h 28,1 27,8
- 120-0 km/h 49,1 49,4
- ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
- ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 4,7/6,6 7,5/5,0
- ΜEΙΚΤΗ* 4 5,9
- ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,2 8,2
- ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 114 146
- ΘΟΡΥΒΟΣ, ΘΕΣΗ «D» (dBA)
- 90 km/h 59 62
- 110 km/h 62 65
- 130 km/h 64 66
- * ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
- ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 52.150 61.700
- ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 111,72 270,1
ΥΠΕΡ
- ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
- ΧΩΡΟΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
- ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΑΙΣΘΗΣΗ
ΚΑΤΑ
- ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
- ΑΥΣΤΗΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
420d GRAN COUPE 430i CABRIO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 8 8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8 7
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9 7
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8 7
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9 9
VALUE FOR MONEY 8 8
ΣΥΝΟΛO 86 82