Οι καλοί
Red Bull
Οι πρωταθλητές δεν έκαναν τους ταχύτερους χρόνους, δεν έκαναν καν πραγματικά γρήγορους γύρους με τη C4 γόμα, αλλά έδειξαν τρομερή εικόνα σε ρυθμό αγώνα, σε σταθερότητα και σε συνέπεια σε όλη την πίστα.
Ακούγεται... μπακαλίστικο, αλλά το 'eye test', το τεστ του ματιού, που βλέπουμε το πώς συμπεριφέρεται ένα μονοθέσιο, αποτελεί μία από τις πιο αξιόπιστες ενδείξεις για το ποιόν του, και για την RB20 τα πράγματα μοιάζουν να βρίσκονται σε εξαιρετική κατάσταση.
Κι όλα αυτά, ενώ το σχεδιαστικό concept έχει αλλάξει άρδην, σε μία κατεύθυνση που ακολούθησε πρώτη η Mercedes το 2022, χωρίς επιτυχία. Για τους Αυστριακούς, μοιάζει προς ώρας να δουλεύει.
Ferrari
Το γενικό συμπέρασμα είναι πως η Ferrari αποτελεί την ομάδα που σημείωσε τη μεγαλύτερη πρόοδο μέσα στον χειμώνα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της SF-23 φαίνεται να έχει λυθεί με την SF-24, και αυτό ήταν το πόσο απρόβλεπτο, ευαίσθητο στην παραμικρή αλλαγή ήταν. Για τη Scuderia, η βάση που υπάρχει πια είναι πολύ πιο σταθερή, κι αυτό προσφέρει καλό γυρολόγιο (όπως φάνηκε κυρίως την τρίτη μέρα του τεστ), αφού στάθηκε στην ουσία δεύτερη πίσω από την RBR.
«Θυμάμαι πέρυσι τελείωσα τις δοκιμές και ήταν πολύ, πολύ δύσκολο να καταλάβω ποια κατεύθυνση να εξελιχθώ γιατί το μονοθέσιο ήταν τόσο απρόβλεπτο, ήταν πολύ δύσκολο να καταλάβουμε ποιες ήταν οι κύριες αδυναμίες του,» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Charles Leclerc.
«Φέτος είναι μια πολύ διαφορετική ιστορία. Ξέρουμε ακριβώς πού πρέπει να βελτιωθούμε, πού είναι οι κύριες αδυναμίες αυτού του αυτοκινήτου, και αυτό μας δίνει λίγο περισσότερη ελπίδα για την εξέλιξή του».
Mercedes
Άλλη μία ομάδα που ήθελε να αρχίσει το 2024 με ένα σαφές βήμα μπροστά ήταν η Mercedes, και φαίνεται πως τα κατάφερε. Το πρώτο και κύριο για τη W15 ήταν να εμφανιστεί πιο σταθερή, να προσφέρει μία πιο σταθερή βάση για τα αεροδυναμικά της, για να είναι πολύ ήπιο το πίσω μέρος της, το οποίο κι έπασχε το 2023.
Δεν εστίασαν ούτε κατ' ελάχιστον στα γρήγορα περάσματα με πιο μαλακές γόμες και λίγα καύσιμα, αλλά δεν της χρειάστηκε. Και μόνο που ο Lewis Hamilton είπε με το τέλος του τεστ πως «έχουμε μία καλή πλατφόρμα στην οποία μπορούμε να χτίσουμε,» και ο George Russell ότι «είμαστε σε καλύτερη θέση από ό,τι 12 μήνες πριν,» αρκεί για να υπάρχουν χαμόγελα στο Μπράκλεϊ.
VCARB
Η ομάδα-έκπληξη του τεστ. Πρόκειται για τη δεύτερη ομάδα της Red Bull, και με τους ισχυρότερους τεχνολογικούς δεσμούς που τη συνδέουν με αυτήν, η VCARB ξεκινά το 2024 με βλέπεις για καλή θέση στο midfield, δηλαδή για πιο συχνή παρουσία στους βαθμούς. Ο ίδιος ο Daniel Ricciardo έθεσε αυτόν τον στόχο, ενώ το κλίμα συνολικά στην ομάδα είναι το κλίμα μίας ομάδας που ξέρει ότι έχει κάτι καλό στα χέρια του, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια. Κι αυτό θα «πονοκεφαλιάσει» αρκετούς στον άμεσο ανταγωνισμό της ομάδας της Φαέντσα.
Οι κακοί
Sauber
Η μόνη ομάδα που είχε -σε γενικές γραμμές- κακό τεστ, αλλά όχι τόσο κακό που να εμπίπτει στην επόμενη κατηγορία, ήταν η Sauber. Με ένα μονοθέσιο που κατά δήλωσή της έχει ως κοινό στοιχείο με το περυσινό μόνο το τιμόνι, οι Ελβετοί δεν εμφανίστηκαν καλύτεροι, αλλά μάλλον στα ίδια με το 2023. Η στασιμότητα για μία ομάδα όπως η Sauber, με σαφή ζητήματα απόδοσης και την αβεβαιότητα της εισόδου της Audi να πλανάται στον αέρα, μόνο θετική δεν είναι.
Οι άσχημοι
Alpine
Καμία ομάδα δεν φεύγει από το τεστ πιο προβληματισμένη και μάλλον απογοητευμένη όσο η Alpine. Το ρεπορτάζ αναφέρει πως η A524 είναι πολύ βαριά και ασταθής, ενώ το πρόβλημα με τον αδύναμο κινητήρα της Renault συνεχίζει να την ταλαιπωρεί. Στην πίστα, Gasly και Ocon εστίασαν σε μεγάλα runs, με πιο σκληρά ελαστικά, και η εικόνα ήταν κάθε άλλο παρά ενθαρρυντική. Σύμφωνα με το γερμανικό Auto Motor und Sport, οι Γάλλοι ίσως να είναι και τελευταία ομάδα στο ξεκίνημα της σεζόν. Αυτό δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί πριν αρχίσει το πρωτάθλημα, ωστόσο είναι πασιφανές πως η Alpine είναι με την πλάτη στον τοίχο, όχι απλώς στάσιμη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari: Μικρό καλάθι κρατά ο Leclerc ενόψει 2024
Ο Alonso μοιάζει βέβαιος για το 2024: «Πρωταθλητής ο Verstappen»