Δεν είναι λίγες οι φορές που μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επισκέπτονται τη χώρα μας για εξέλιξη νέων μοντέλων. Αυτή τη φορά όμως οι Audi και Porsche «χτύπησαν κόκκινο» αφού όπως μας ενημέρωσε συνεργάτης του ελληνικού Car and Driver εθεάθησαν περισσότερα από 8 (!) πρωτότυπα των δύο εταιριών στο λιμάνι του Μπρίντεζι της Ιταλίας με προορισμό την Ηγουμενίτσα, τα περισσότερα εξ αυτών ηλεκτρικά.
Προφανώς, μετά τις εξαντλητικές δοκιμές σε χαμηλές θερμοκρασίες ήρθε η ώρα για δοκιμές εξέλιξης σε συνθήκες καύσωνα. Έτσι, κρίνοντας από τις φωτογραφίες που έχουμε στη διάθεσή μας, στο καράβι του ερχομού βρέθηκαν τα Audi RS6 e-tron, Q6 e-tron, RS Q6 e-tron, το βαρύ πυροβολικό Audi RS4 Avant και βέβαια η... μεγάλη ντίβα, η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan.
Όπως μπορείτε να δείτε και εσείς τα περισσότερα πρωτότυπα είναι καλυμμένα με βαρύ καμουφλάζ ώστε να μην επιτρέψουν στα αδιάκριτα βλέμματα να αντλήσουν πληροφορίες σχετικά με τα επερχόμενα μοντέλα. Μάλιστα κάποια από τα αυτοκίνητα όταν μπήκαν στο πλοίο σκεπάστηκαν με κουκούλα, ώστε να μην μπορέσει κανείς να φωτογραφήσει το εσωτερικό τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με μια σειρά από αισθητήρες και όργανα μέτρησης που παρακολουθούν τα συστήματα του αυτοκινήτου και στη συνέχεια τα δεδομένα περνούν σε υπολογιστή για να αναλυθούν από τον κατασκευαστή. Μέσα από αυτή την ανάλυση εντοπίζονται τα «τρωτά» σημεία και έτσι η ομάδα που έχει αναλάβει την ανάπτυξη επεμβαίνει ώστε όλα να λειτουργούν «ρολόι».
Οι Γερμανοί φροντίζουν στις δοκιμαστικές βόλτες που κάνουν ανά την Ευρώπη να καλύπτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα «απόρρητα» σημεία του αμαξώματος ενώ αυτό ισχύει και για το εσωτερικό όπως μπορείτε να δείτε στη σχετική φωτό που εξασφάλισε ο συνεργάτης μας.
Ξεκινώντας από την ηλεκτρική Macan, πριν από λίγες ημέρες την είδαμε να πραγματοποιεί δοκιμές στους βρεγμένους από τη βροχή δρόμους της Γερμανίας. Το αυτοκίνητο έχει ως βάση την πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που έχει αναπτυχθεί από κοινού με την Audi, κάτι που εξηγεί γιατί έχει μπει στο «παρεάκι» με τα πρωτότυπα από το Ingolstadt.
Η Porsche έχει επιβεβαιώσει ότι στόχος είναι να συνυπάρξει μέχρι το τέλος του 2024 με το ανανεωμένο αισθητικά μοντέλο που τροφοδοτείται με θερμικούς κινητήρες, και έτσι να δώσει στους πελάτες την ευκαιρία να τα συγκρίνουν.
Το EV θα κυκλοφορήσει με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούνται στην Porsche Taycan. Ασφαλώς, δε θα είναι πανομοιότυποι, αλλά έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό, προκειμένου να αυξηθεί η απόδοσή τους και να μειωθεί η απώλεια μεταφοράς ισχύος στους τροχούς. Με αυτές τις αλλαγές, αναμένεται η νέα τετρακίνητη Macan να αποδίδει 611 PS και περισσότερα από 1.000 Nm ροπής!
Από την άλλη και το Audi RS6 e-tron είχαμε την ευκαιρία να το δούμε τους προηγούμενους μήνες σε δοκιμαστικές βόλτες στη βόρεια Ευρώπη, ενώ παράλληλα ανεξάρτητοι σχεδιαστές συνέλλεξαν όλα τα δεδομένα και έκαναν μια προσπάθεια να αποτυπώσουν την εικόνα που θα έχει το «βασικό» A6 e-tron μόλις ξεκινήσει την εμπορική του πορεία.
Από τις φωτογραφίες που έχουμε στη διάθεσή μας εικάζουμε ότι πρόκειται για την έκδοση που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Β. Αμερικής, με τους ανθρώπους της Audi να θέλουν να ελέγξουν τα συστήματα του αυτοκινήτου όταν θα βγει βόλτα στους ζεστούς δρόμους της Φλόριντα και της Καλιφόρνια.
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες για την κορυφαία έκδοση επιδόσεων αναφέρουν ότι είναι αρκετά πιθανό να εφοδιάζεται με περισσότερους από δύο ηλεκτροκινητήρες, ενώ υπήρξαν δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για ισχύ που αγγίζει τους 750 PS αλλά και επιτάχυνση κάτω από 4 sec. για τα 0-100 km/h.
Όσον αφορά τη σειρά Q6 e-tron, η Audi έδωσε πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιότητα ένα πακέτο φωτογραφιών μαζί με στοιχεία από τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κάνουν ντεμπούτο τους επόμενους μήνες. Αμφότερα εφοδιάζονται με δύο ηλεκτροκινητήρες και σύστημα μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh που προσφέρουν αυτονομία έως και 600 km.
Στην απλή «έκδοση» η δύναμη ξεκινά από τους 375 PS και φτάνει τους 396 PS με τη βοήθεια του power boost, ενώ η δεύτερη αποδίδει από 483 έως 510 PS. Τέλος, άγνωστο παραμένει το αν τα πρωτότυπα θα πραγματοποιήσουν δοκιμές μόνο επί ελληνικού εδάφους ή θα συνεχίσουν το ταξίδι τους και σε άλλες γειτονικές χώρες.