Ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη μπαταριών στερεού τύπου έκανε η Chery, καθώς η Anhui Anwa New Energy Technology, η οποία έχει δεχτεί επενδυτικά κεφάλαια από την κινεζική μάρκα, παρουσίασε τα πρώτα δείγματα SSB (solid-state batteries) δικής της παραγωγής.
Πρόκειται για την πρώτη γενιά τέτοιων μπαταριών από την εταιρεία, η οποία υπόσχεται πως προσφέρει ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 300 Wh/kg, ενώ η δεύτερη γενιά θα φτάνει τα 400 Wh/kg, με στόχο τα 500 Wh/kg το 2027.
Η Anhui Anwa New Energy Technology ιδρύθηκε το 2020, με την Chery New Energy να κατέχει το 9,89% των μετοχών της. Όχι τυχαία, το Chery Group ανακοίνωσε τον Οκτώβριο του 2024 πως θέλει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή μπαταριών στερεού τύπου στην Κίνα, με «όχημα» τη συγκεκριμένη εταιρεία.
?????? ?????? ????????????? ????????????? ?? ???????? Chery, ??????????? ? ?????
???????????? ??????? ????????? ????? ????????? ??????? 300 ??·?/??.
??? ???????????? ?????? ????? ???????? «??? ??????, ??? ??????» .
??????? 2?? ????????? ? ?????????? ??????? 400 ??·?/?? ????? pic.twitter.com/px0sVOzd3Z
— ?????? CTAP??HK , ????????? , ???? & Crypto (@since1795) July 4, 2025
Το ενδιαφέρον είναι πως τα συγκεκριμένα δείγματα συμμορφώνονται απόλυτα στοτο νέο εθνικό πρότυπο ασφαλείας της Κίνας "Χωρίς Φωτιά, Χωρίς Έκρηξη", το οποίο θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2026, όπως κι οι μπαταρίες που παρουσίασε πρόσφατα η CATL.
Το εργοστάσιο της Anwa ενσωματώνει οκτώ λειτουργίες, όπως η αυτόματη επίστρωση των θετικών και αρνητικών στοιχείων μπαταρίας, η σύνθετη μεμβράνη ηλεκτροδίων και η δυναμική θερμική σφράγιση. Το μήκος της γραμμής παραγωγής είναι πάνω από 35 μέτρα, ενώ η προγραμματισμένη παραγωγική ικανότητα είναι 1,25 GWh με ταχύτητα παραγωγής 20 μέτρων ανά λεπτό.
Με αυτές τις μεθόδους παραγωγής, η Anwa μειώνει την κατανάλωση ενέργειας κατά 20% και την ανάγκη επενδύσεων κατά 30%, ενώ τονίζει πως μέσα στα επόμενα χρόνια, το εργοστάσιό της θα στεγάζει ένα νέο κέντρο έρευνας κι εξέλιξης μπαταριών στερεού τύπου καθώς και μια αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Chery Tiggo 7: Πότε θα έρθει στην Ελλάδα το SUV με τα 1.200 km αυτονομίας
Η Apple ονειρεύεται τιμόνι, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες τραβούν χειρόφρενο