Το μαγγάνιο αλλάζει τις μπαταρίες στα EVs - Πάνω η αυτονομία, κάτω το κόστος


Σε συνεργασία με την LG, η General Motors σχεδιάζει μπαταρίες με λίθιο και μαγγάνιο, ικανές να προσφέρουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, άρα και βελτιωμένη αυτονομία.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 20/5/2025

Η General Motors έχει ήδη αρκετή εμπειρία γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα. Τα τελευταία χρόνια, ο αμερικανικός κατασκευαστής έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογική καινοτομία. Αυτό περιλαμβάνει μια συνεργασία με την LG Energy.

Οι δύο εταιρείες στοχεύουν τώρα από κοινού σε μια σημαντική καινοτομία: την εισαγωγή μπαταριών LMR (πλούσιων σε λίθιο-μαγγάνιο), που θα εξοπλίσουν κατά προτεραιότητα τα ηλεκτρικά pick-up και SUV του ομίλου.

Αυτό που ξεχωρίζει τις συγκεκριμένες μπαταρίες είναι η χημική τους σύνθεση, η οποία βασίζεται σε υψηλότερο ποσοστό μαγγανίου. Πρόκειται για ένα πολύ φθηνότερο υλικό από το νικέλιο ή το κοβάλτιο που συνήθως συναντάται στις παραδοσιακές μπαταρίες. Αυτή η αλλαγή μειώνει το κόστος, ενώ περιορίζει την εξάρτηση από υλικά, τα οποία συχνά υπόκεινται σε σημαντικές διακυμάνσεις τιμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη General Motors, οι μπαταρίες LMR προσφέρουν 33% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τις καλύτερες επιδόσεις των κυψελών LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου).

Αυτή η βελτίωση θα επιτρέψει στα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με αυτή την τεχνολογία να επωφεληθούν από την αυξημένη αυτονομία, ενώ παράλληλα θα είναι φθηνότερα ως προς την απόκτησή τους. Η παραγωγή αυτών των νέων μπαταριών αναμένεται να ξεκινήσει το 2028.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

CATL: Παρουσίασε την πρώτη μπαταρία αυτοκινήτων που δεν παίρνει φωτιά! (video)

Toyota: Το ηλεκτρικό C-HR έρχεται με 343 PS και εγγύηση μπαταρίας για 1.000.000 km (photos-video)

Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να έχουν μπαταρία 12 Volt