Οι αυτόνομες μετακινήσεις καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, με την τεχνολογία που κρύβεται πίσω από αυτές να εξελίσσεται ραγδαία. Ως πρωτοπόρος της κατηγορίας εμφανίζεται η Nvidia, η οποία είναι ήδη μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου της τεχνολογίας και της παραγωγής ημιαγωγών.
Παρόλο που, ίσως για τους περισσότερους, η πρώτη εταιρεία που έρχεται στο μυαλό στο άκουσμα της φράσης «αυτόνομη οδήγηση» είναι η Tesla, η Nvidia μοιάζει να είναι έτοιμη να ανταγωνιστεί ευθέως την αυτοκινητοβιομηχανία του Elon Musk. Ο CEO, Jensen Huang, ανακοίνωσε μια σειρά από νέες συνεργασίες και τεχνολογικές καινοτομίες κατά τη διάρκεια της CES (Consumer Electronics Show) στο Winchester της Νεβάδα, προετοιμάζοντας την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία για όσα έπονται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nvidia ήδη συνεργάζεται εδώ και χρόνια με τη Mercedes-Benz, τη Volvo και την BYD, προμηθεύοντάς τες με λογισμικά αυτόνομης οδήγησης. Ειδικά η επιλογή της τελευταίας να χρησιμοποιήσει προϊόντα των Αμερικανών επιδεικνύει την ποιότητα των παροχών της και την ισχυρή παρουσία της στον χώρο, αφού οι Κινέζοι κατασκευαστές είθισται να εξελίσσουν τα δικά τους συστήματα.
Μεταξύ άλλων, ο Huang έκανε γνωστό ότι η Nvidia θα συνάψει νέες συνεργασίες με την Toyota, την Aurora (εταιρεία αυτόνομων συστημάτων), την Uber και την Continental. Ας εστιάσουμε στην Toyota: Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να αξιοποιήσει την πλατφόρμα DRIVE AGX Orin της Nvidia για τη δημιουργία των επόμενων μοντέλων της, προκειμένου να βελτιώσει λειτουργίες όπως η διατήρηση λωρίδας και το adaptive cruise control, όπως και άλλα αυτόνομα συστήματα που θα καταφτάσουν στα οχήματα της Toyota εντός των επόμενων ετών.
Αυτό που κάνει την Nvidia να ξεχωρίζει είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το λογισμικό της. Η πλατφόρμα της, Cosmos, δημιουργεί τα δικά της, ρεαλιστικά δεδομένα που βασίζονται σε πραγματικές συνθήκες, κάτι που ωφελεί αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν έχουν μεγάλο στόλο οχημάτων και δεν μπορούν να συλλέγουν αληθινά δεδομένα από τον δρόμο.
Το Cosmos χρησιμοποιεί στην πραγματικότητα έναν πολύ μικρό όγκο πραγματικών δεδομένων για να δημιουργήσει αμέτρητα, συνθετικά σενάρια οδήγησης. Τα δεδομένα που προκύπτουν αξιοποιούνται στη συνέχεια για την εκπαίδευση συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Με τον τρόπο αυτό, τα συστήματα έχουν πλέον τη «γνώση» που απαιτείται προκειμένου να δρουν προληπτικά για την αποφυγή ατυχημάτων ή την κίνηση μέσα στην πόλη.
Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες που χρησιμοποιούν το Cosmos να λανσάρουν οχήματα διαφόρων επιπέδων αυτονομίας χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν για χρόνια μέχρι να συλλέξουν τον απαραίτητο όγκο δεδομένων. Η τεχνολογία πλαισιώνεται από πολλαπλούς αισθητήρες διαφορετικών ειδών, όπως και κάμερες, καλύπτοντας μια τεράστια γκάμα οδηγικών συνθηκών.
Την ακριβώς αντίθετη στρατηγική ακολουθεί, για παράδειγμα, η Tesla, η οποία βασίζεται στα εκατομμύρια οχήματα του στόλου της παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας κάμερες αντί για αισθητήρες LiDAR ή ραντάρ. Ειδικοί αναφέρουν ότι η αποκλειστική χρήση των καμερών ενδέχεται να καθιστά το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla λιγότερο ευέλικτο σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, όπως για παράδειγμα στη βροχή ή την ομίχλη.
Ένα ακόμη στοιχείο που έχει τοποθετήσει την Nvidia σε κυριαρχική θέση στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης είναι το γεγονός ότι έχει δημιουργήσει ένα οικοσύστημα προϊόντων που λειτουργούν μεταξύ τους με απόλυτη αρμονία. Η εταιρεία παρέχει προϊόντα για κάθε στάδιο της εξέλιξης αυτόνομων οχημάτων, από την προσομοίωση οδήγησης εκατομμυρίων χιλιομέτρων μέχρι την επεξεργασία πραγματικών δεδομένων στον δρόμο και την παραγωγή οδηγικών σεναρίων.
Φυσικά, το γεγονός ότι, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τα λογισμικά της Nvidia βασίζονται σε κατασκευασμένα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης δεδομένα, ενισχύει την ανάγκη για έλεγχό τους στον πραγματικό κόσμο, ώστε να εξασφαλιστεί η εγκυρότητά τους. Η εταιρεία καλείται να αποδείξει την ικανότητά της να παράγει τα δεδομένα που χρειάζεται και ότι αυτά προσφέρουν εξίσου ασφαλείς λύσεις και δημιουργούν εξίσου αξιόπιστα οδηγικά σενάρια με εκείνα που συλλέγουν με πιο «παραδοσιακό» τρόπο άλλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Tesla.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Rimac μπαίνει στον κόσμο των ρομποταξί - Πότε θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους
VW ID. Code: Δείχνει τον δρόμο για τα μελλοντικά μοντέλα των Γερμανών (photos)
Στον κουβά τα δις της Apple - Εγκαταλείπει το πρότζεκτ για αυτόνομο αυτοκίνητο