Ακούγεται πολύ καλό, μένει να δούμε κατά πόσο θα αποδειχτεί αληθινό – με τις πιθανότητες για κάτι τέτοιο να μην είναι μικρές, καθώς σε αυτή την υπόθεση δίνει το παρών η Siemens. Έχουμε, λοιπόν, την καινοτόμο προσέγγιση της τεχνολογίας θερμικής ηλεκτρόλυσης πλάσματος (TPE) της HiiROC, η οποία, σε αντίθεση με τις συμβατικές μεθόδους, χρησιμοποιεί πατενταρισμένους «πυρσούς» πλάσματος για τη διάσπαση αερίων υδρογονανθράκων σε υδρογόνο και στερεό άνθρακα, χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Αυτή η διαδικασία πραγματοποιείται σε υψηλότερες πιέσεις και επίπεδα απόδοσης, παρέχοντας συνεχή ροή αντί για παραγωγή συγκεκριμένων ποσοτήτων κάθε φορά, κάτι που είναι περισσότερο σύνηθες στην παραδοσιακή ηλεκτρόλυση. Πρόκειται για μία μέθοδο η οποία, σύμφωνα με τη HiiROC, όχι μόνο μειώνει κατά τέσσερις-πέντε φορές την κατανάλωση ενέργειας σε σύγκριση με την τυπική ηλεκτρόλυση ύδατος κατά την οποία καταναλώνονται 50 kWh για την παραγωγή 1,0 kg υδρογόνου, το οποίο, στη συνέχεια, θα αποδώσει 33 kWh. Σημειώστε ότι η TPE προσφέρει, επίσης, καθαρό μαύρο άνθρακα, αποτελώντας με αυτόν τον τρόπο μια εναλλακτική που μπορεί να αντικαταστήσει πιο ρυπογόνες μεθόδους παραγωγής σε διάφορους κλάδους.
Αυτή η τεχνολογία αποτελεί τη βάση της συνεργασίας της HiiROC με τη Siemens που ως στόχο της έχει την παραγωγή υδρογόνου επιτόπου, στον χώρο όπου αυτό θα καταναλώνεται, αντί της παραγωγής σε μια κεντρική τοποθεσία από όπου απαιτείται στη συνέχεια η μεταφορά του στους τελικούς χρήστες. Αυτή η προσέγγιση εκμηδενίζει τα έξοδα μεταφοράς και αποθήκευσης, μειώνει τις απώλειες ενέργειας, ενώ προσφέρει και αυξημένη ασφάλεια. Με την παραγωγή υδρογόνου επιτόπου, οι βιομηχανίες μπορούν να προσαρμόσουν την παραγωγή στις συγκεκριμένες ανάγκες τους, διασφαλίζοντας έναν πιο αποτελεσματικό και προσαρμόσιμο ενεργειακό εφοδιασμό.
Ενώ, σίγουρα, η προσέγγιση αυτή θα διευκολύνει και την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών (σταθμοί ανεφοδιασμού) για την κίνηση των οχημάτων υδρογόνου, καθώς με τη δημιουργία περισσότερων εγκαταστάσεων παραγωγής θα μειωθούν σημαντικά οι ανάγκες μεταφοράς του, αφού οι όποιες υποδομές θα έχουν πιο τοπικό χαρακτήρα.
Και ενώ η HiiROC θα προσφέρει τη συγκεκριμένη ευρεσιτεχνία της στο κοινό project, η Siemens, από την πλευρά της, καταθέτει μια πλούσια εμπειρία σε τεχνολογίες αυτοματισμού και ελέγχου, που αποτελούν ζωτικής σημασίας στοιχεία για την ασφαλή και αποτελεσματική κλιμάκωση της παραγωγής υδρογόνου. Τα επιτεύγματα της Siemens, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρόλυσης με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEM), διευκολύνουν, επίσης, την παραγωγή πράσινου υδρογόνου με την αξιοποίηση ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μια κάψουλα/φορητό ρεζερβουάρ υδρογόνου από την Toyota
Υδρογόνο: Πώς λειτουργεί ένα αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου (video)