Μέχρι σήμερα είχαμε δει περιπτώσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία χρησιμοποιούσαν ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή τους, προκειμένου να φορτίζουν μέρος της μπαταρίας και να αποκτούν μια αυτονομία λίγων χιλιομέτρων.
Και φυσικά ξέρουμε πόσο μεγάλο βάρος δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα της πέδησης, προκειμένου να ανακτάται το μέγιστο της χαμένης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και να μετατρέπεται σε ενέργεια για την κίνηση του EV.
Το μέλλον, όμως, προχωρά με ταχύτατο ρυθμό και ήδη φαίνεται ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από μια μεγάλη «επανάσταση» που θα φέρει την υπογραφή της Mercedes. Ο λόγος για μια εντελώς νέου τύπου βαφή, την οποία εξελίσσει η γερμανική μάρκα.
Κι αναρωτιέστε τι το καινοτόμο μπορεί να έχει αυτή η βαφή, θα σας δώσουμε ευθύς αμέσως την απάντηση: θα βελτιώνει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας! Ναι, πολύ καλά διαβάσατε. Η Mercedes εξελίσσει την «ηλιακή βαφή»!
Αυτός ο νέος τύπος βαφής για το αμάξωμα των EV της Mercedes θα έχει μια μοναδική ιδιότητα, θα μετατρέπει την εξωτερική επιφάνεια του αυτοκινήτου σε ένα γιγαντιαίο «ηλιακό πάνελ»! Ο εν λόγω τύπος βαφής επί της ουσίας θα αξιοποιεί την ηλιακή ακτινοβολία, προκειμένου να την μετατρέπει σε ενέργεια και να χαρίζει τα αυτοκίνητα της Mercedes μερικά χιλιόμετρα επιπρόσθετης αυτονομίας.
Η σύσταση αυτής της βαφής θα «ενεργοποιείται» εφόσον το αυτοκίνητο θα είναι σταθμευμένα σε ένα ηλιόλουστο σημείο. Φυσικά, μιλάμε για μια βαφή «κομμένη και ραμμένη» για χώρες όπως η Ελλάδα, στις οποίες έχουμε άπλετη ηλιοφάνεια, τουλάχιστον εννέα μήνες το χρόνο.
Η συγκεκριμένη βαφή είναι εξαιρετικά λεπτή και εκτιμάται ότι κάθε τετραγωνικό μέτρο βαμμένης επιφάνειας θα έχει μόλις 50 gr επιπρόσθετο βάρος, ενώ θα μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε υπόστρωμα. Βεβαίως, η έρευνα της Mercedes βρίσκεται ακόμα σε αρκετά πρώιμο στάδιο και θα πρέπει να περιμένουμε κάμποσα χρόνια για να δούμε αυτή τη βαφή να αποτελεί μέρος της «ηλεκτρικής» καθημερινότητάς μας, όμως με όραμα το 2035 σίγουρα θα έχει προχωρήσει ιδιαίτερα η όλη διαδικασία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτή είναι η νέα μπαταρία που παρουσίασε η CATL - Πόση αυτονομία θα προσφέρει
Αυτό το ρομπότ αλλάζει ελαστικά στο αυτοκίνητο σε χρόνο dt (video)
Έρχεται ηλεκτροκινητήρας «θαύμα» να αλλάξει τα δεδομένα - Δεν χρησιμοποιεί μαγνήτες