Tεχνολογίες αυτοκινήτου, που ξεκίνησαν ως επαναστατικές καινοτομίες και κατέληξαν σε φιάσκο


Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας διακρίνεται για τον καινοτόμο χαρακτήρα του, όμως ακόμη και οι πιο ικανοί μηχανικοί έχουν πέσει μερικές φορές τραγικά έξω στις προβλέψεις τους.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 22/9/2024

Το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση. Η αυτοκινητοβιομηχανία πορεύεται πλέον με αυτό το σύνθημα, αν και δεν αποκλείονται τα πισωγυρίσματα και η αναθεώρηση του οδικού χάρτη για την πλήρη μετάβαση στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Στο παρελθόν είχαν υπάρξει ανάλογες προσπάθειες από γνωστές εταιρείες αυτοκινήτων, οι οποίες ποντάρισαν σε καινοτόμες τεχνολογίες επενδύοντας πολλά χρήματα σε εγχειρήματα που ξεκίνησαν ως επαναστατικά και εξελίχθηκαν στο απόλυτο φιάσκο. Δείτε 3 τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις.

PSA Hybrid Air

Οι μηχανικοί της PSA (Peugeot/Citroen) παρουσίασαν το 2013 στο Σαλόνι της Γενεύης το σύστημα Hybrid Air, που κινούσε το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας συμπιεσμένο άζωτο, αποθηκευμένο σε δύο ρεζερβουάρ στο πάτωμα του οχήματος. Το άζωτο συμπιεζόταν μέσω μιας υδραυλικής αντλίας κατά το φρενάρισμα και η αποθηκευμένη ενέργεια μετατρεπόταν κατά τις επιταχύνσεις σε κινητική ωθώντας το αυτοκίνητο προς τα εμπρός. Το πειραματικό Peugeot Hybrid Air απέδιδε 41 ίππους και η συγκεκριμένη υβριδική τεχνολογία προβλεπόταν να υιοθετηθεί από το 2016, αρχικά στο Peugeot 2008 και ακολούθως σε μοντέλα της Citroen. Τελικά, η PSA δεν κατάφερε να προσελκύσει κάποιον εταίρο για την εφαρμογή της της τεχνολογίας Hybrid Air σε μοντέλα μαζικής παραγωγής και το 2014 πέρασε στο τιμόνι της ο Carlos Tavers, που έβαλε το project στον πάγο και δίνει πλέον έμφαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ford Nucleon

Τη δεκαετία του ‘50 επικρατούσε για την ατομική ενέργεια ένα κλίμα ευφορίας, καθώς οι ειδικοί θεωρούσαν ότι χάρη σε αυτήν θα υπήρχε απεριόριστη παραγωγή καθαρής ενέργειας χωρίς εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα. Τα πυρηνικά εργοστάσια ξεφύτρωναν σαν τα μανιτάρια και κάπου εκεί άρχισαν να γίνονται σκέψεις για πυρηνοκίνητα αυτοκίνητα, όπως το Ford Nucleon, που παρουσιάστηκε το 1958 και προκάλεσε πάταγο. Το συγκεκριμένο όχημα διέθετε έναν μικρό αντιδραστήρα ανάμεσα στους πίσω τροχούς, που παρήγαγε θερμότητα και ατμούς για τη λειτουργία μιας τουρμπίνας, ενώ τα διπλά τοιχώματα μολύβδου προστάτευαν τους επιβάτες από την ακτινοβολία. To ραδιενεργό υλικό προσέφερε έως 8.000 χιλιόμετρα αυτονομία και μετά έπρεπε να αντικατασταθεί με νέο, όμως το Nucleon δεν περπάτησε ως ιδέα, επειδή η εμπλοκή του σε τροχαίο ατύχημα θα μπορούσε να μολύνει με ραδιενέργεια μια ολόκληρη πόλη ή περιοχή.

Αudi Procon-ten

Η Audi εισήγαγε το Programmed Contraction and Tension (Procon-ten) το 1986 στο νέο 80. Το συγκεκριμένο σύστημα ενεργοποιούταν σε μετωπικές συγκρούσεις, όπου τραβούσε την κολώνα του τιμονιού προς τα εμπρός και τέντωνε ταυτόχρονα τις ζώνες ασφαλείας, ώστε να μην εμβολιστεί ο οδηγός από το τιμόνι. Το Procon-ten έχασε τη χρησιμότητα του, αφού οι σύγχρονοι αερόσακοι και οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας προστατεύουν σαφώς αποτελεσματικότερα και αξιόπιστα, γι αυτό και η Audi διέκοψε την κατοχύρωση της πατέντας το 2002.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ποιο νέο αυτοκίνητο συνεχίζει να έχει CD Player στον εξοπλισμό του (photos)

Γιατί το A/C στο αυτοκίνητο μυρίζει άσχημα - Τι πρέπει να προσέξει ο οδηγός

Κορυφαίο B-SUV με εμφάνιση που «μετράει» και χώρο αποσκευών 456 L διαθέσιμο από 23.647€