Η Honda καινοτομεί - Νέος αερόσακος που μειώνει τις πιθανότητες για κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις


Ο μηχανικός που σχεδίασε τον αερόσακο κέρδισε το κορυφαίο βραβείο που απονέμεται στις καινοτομίες ασφάλειας. Δείτε πώς λειτουργεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ACURA
  • 5/4/2023

Ο Eric Heitkamp, μηχανικός ασφαλείας της Honda, απέσπασε την ανώτερη διάκριση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, η οποία αποτελεί το πιο σημαντικό βραβείο που μπορεί να λάβει ένας μηχανικός στον χώρο των καινοτομιών ασφάλειας.

Ο μηχανικός Eric Heitkamp.
Ο μηχανικός Eric Heitkamp.

Η απονομή έγινε στο συνέδριο Αυξημένης Ασφάλειας Οχημάτων 2023 στην Ιαπωνία, και ο Heitkamp τιμήθηκε για τη συμβολή του στη δημιουργία ενός νέου τύπου αερόσακου συνοδηγού, ο οποίος έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να απορροφά τους κραδασμούς και να διαχειρίζεται με καλύτερο τρόπο τις πλάγιες συγκρούσεις. Με το σύστημα του Αμερικανού, μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες για κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Όπως είναι λογικό, το κεφάλι του συνοδηγού γλιστρά στο πλάι μετά την επαφή του με τον αερόσακο, με αποτέλεσμα ο επιβάτης να κινδυνεύει από σοβαρά τραύματα στο κρανίο και τον εγκέφαλο. Ακριβώς γι αυτόν τον λόγο, ο Heitkamp ανέλυσε τα δεδομένα που αποκάλυψε έρευνα του Υπουργείου Μεταφορών σχετικά με τα εν λόγω τραύματα, προκειμένου να δημιουργήσει το δικό του σύστημα.

Πρόκειται για έναν αερόσακο που ξεφεύγει από το παραδοσιακό σχήμα που ακολουθούν οι περισσότεροι αερόσακοι, καθώς είναι σχεδιασμένος στη φιλοσοφία ενός γαντιού του baseball. Αποτελείται από τρεις θαλάμους, με τον μεσαίο εξ αυτών να παραμένει ξεφούσκωτος, λειτουργώντας σαν «δίχτυ ασφαλείας» για το κεφάλι του επιβάτη. Τα άλλα δύο τμήματα φουσκώνουν και προστατεύουν το κεφάλι, «αγκαλιάζοντάς» το και κρατώντας το σταθερό.

Το μεσαίο τμήμα αποτελείται από άλλα δύο μικρότερα τμήματα, εκ των οποίων το πίσω φουσκώνει, ώστε να μην χτυπήσει ο χρήστης το κεφάλι του στο ταμπλό και το μπροστινό κατευθύνει το κεφάλι προς το κέντρο, ώστε να μη γλιστρήσει πάνω σε κάποια σκληρή επιφάνεια που θα προκαλέσει τραυματισμούς.

Η τεχνολογία του Heitkamp πρωτοεμφανίστηκε στο 2021 Acura TLX, κι έκτοτε έχει τοποθετηθεί στο Acura MDX, το νέο TLX, αλλά και το Honda Pilot