Η σωστή λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων του αυτοκινήτου είναι κάτι που πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν όλοι οι οδηγοί, αφού εκτός από το πολύ σημαντικό κομμάτι της οδικής ασφάλειας υπάρχει και η Τροχαία που, εφόσον το αποφασίσει, μπορεί να επιβάλλει βαριά πρόστιμα.
Εδώ να τονιστεί ότι σε περίπτωση που στον έλεγχο του ΚΤΕΟ εμφανιστεί πρόβλημα στα φωτιστικά σώματα, τότε ο οδηγός θα κληθεί να τα επισκευάσει και έπειτα να επιστρέψει για να περάσει εκ νέου το όχημά του από τον τεχνικό έλεγχο.
Πιο αναλυτικά, τα τελευταία χρόνια στα πιο πολλά αυτοκίνητα το κάλυμμα στα φωτιστικά σώματα είναι φτιαγμένο από πλαστικό. Ωστόσο, το πρόβλημα που εντοπίζεται σε αυτή την περίπτωση είναι ότι με την πάροδο του χρόνου το πλαστικό χάνει τη λάμψη του, γίνεται θαμπό και μειώνει τη φωτεινή δέσμη που εκπέμπει ο λαμπτήρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ορατότητα του οδηγού τις νυχτερινές ώρες.
Με βάση τα όσα αναφέρει ο ΚΟΚ, ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να κυκλοφορεί, έχοντας τα φώτα -για παράδειγμα- καμένα ή με τα φωτιστικά σώματα να μην λειτουργούν σωστά, όπως ορίζει το «γράμμα του νόμου». Έτσι ο οδηγός οφείλει να ελέγχει τα φωτιστικά σώματα και ειδικά αν αυτά είναι θαμπωμένα.
Στις περιπτώσεις που τα φώτα πορείας (μεγάλη σκάλα), διασταύρωσης (μεσαία σκάλα), θέσης (μικρά), τροχοπέδησης (φρένων) και δεικτών κατεύθυνσης (φλας) δεν λειτουργούν σωστά, τότε το πρόστιμο που θα κληθεί να πληρώσει ο οδηγός είναι 150 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Η Toyota επιβεβαίωσε την επιστροφή της εμβληματικής Celica
Έρευνα: 5 στα 5 η Toyota στη λίστα με τα πιο αξιόπιστα μοντέλα