Το ίδιο, λίγο-πολύ, ισχύει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι σήμερα, η παραγωγή μπαταριών λιθίου ακολουθούσε μια πολύ σχολαστική διαδικασία, όπου η πρώτη φόρτιση, γνωστή ως «φορμάρισμα», γινόταν αργά και σε χαμηλή ισχύ, η οποία μπορούσε να διαρκέσει έως και 10 ώρες.
Αυτό που γνωρίζαμε ήταν πως η συγκεκριμένη διαδικασία, μολονότι χρονοβόρα και κουραστική, ήταν καθοριστική για την απόδοση και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Ωστόσο, μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνών της Toyota (TRI) έδειξε ότι η σύντομη φόρτιση των μπαταριών και η φόρτιση σε υψηλή ισχύ κατά τη διάρκεια αυτού του πρώτου κύκλου, θα μπορούσε να αποδειχθεί επωφελής.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι ερευνητές υπέβαλαν 186 μπαταρίες σε 62 διαφορετικά πρωτόκολλα φόρτισης, με χρόνους φόρτισης μόλις 20’. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας κατά 50% κατά μέσο όρο, και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 70% .
Η διαπίστωση αυτή δεν έχει μόνο τεχνολογικές επιπτώσεις, αλλά και οικονομικές. Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων έχει επικεντρώσει μεγάλο μέρος των επενδύσεών του στη βελτίωση της αυτονομίας, ώστε τα EV να μπορούν να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις δίχως φόρτιση.
Ωστόσο, εάν η διάρκεια ζωής των μπαταριών μπορεί να αυξηθεί κατά 70% χωρίς να χρειαστεί να μεγαλώσει η χωρητικότητα της μπαταρίας, οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Test 15 λεπτών δείχνει την «υγεία» της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Tesla Model S έκανε 2 εκατ. χλμ – Πόσες μπαταρίες χρειάστηκε να αλλάξει
Το λίθιο μάς... τελείωσε! Έρχεται το νάτριο για να ρίξει τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων