Γύρω από το συγκεκριμένο θέμα υπάρχει γενικότερα ένας προβληματισμός. Σχεδόν όλοι συμφωνούν ότι σε ένα σύγχρονο μηχανικό σύνολο δεν κάνει καλό να χρησιμοποιούμε χαμηλής ποιότητας λιπαντικά, για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουμε εξηγήσει ΕΔΩ.
Τι γίνεται όμως στην αντίθετη περίπτωση, όπου μιλάμε για έναν παλαιάς τεχνολογίας κινητήρα, έτοιμο να δεχτεί συνθετικό λιπαντικό;
Στο ειδικό αφιέρωμα που ετοίμασε ο Jason Fenske από το κανάλι Engineering Explained, για λογαριασμό της εταιρίας Mobil, καταλήγει ότι η όποια ανησυχία για κάτι τέτοιο είναι υπερβολική. Κατ’ αρχήν έχει να κάνει με το πόσο παλαιό αυτοκίνητο μιλάμε.
Τα συνθετικά λιπαντικά εξελίχθηκαν τη δεκαετία του 1970, προοριζόμενα προφανώς να χρησιμοποιηθούν σε μοντέλα της ίδιας εποχής. Μάλιστα, σήμερα υπάρχουν αντίστοιχα λιπαντικά ειδικής σύνθεσης και για κλασικά αυτοκίνητα.
Μπορεί κανείς πάντα να συμβουλεύεται το βιβλίο οδηγιών του κατασκευαστή και η αλήθεια είναι ότι κάποια πρώιμα συνθετικά λάδια έφθειραν τις τσιμούχες ορισμένων κινητήρων. Τα σύγχρονα λιπαντικά, ωστόσο, δεν έχουν κανένα τέτοιο θέμα
Μία ακόμα ενδιαφέρουσα θεωρία που καταρρίπτει είναι αυτή του ότι επειδή τα συνθετικά λιπαντικά καθαρίζουν τον κινητήρα πολύ καλύτερα, υπάρχει κίνδυνος να αποκαλύψουν κάποια ρωγμή από όπου θα ξεκινήσει μία διαρροή.
Ο αντίλογος εδώ είναι εύκολος. Ποιος είναι αυτός που δεν θέλει τον κινητήρα του να είναι εσωτερικά καθαρότερος, ώστε να λειτουργεί και πιο σωστά; Επίσης, εάν ελπίζει κανείς στη δημιουργία «αυτοεπένδυσης» μάκας λαδιού για να μπαλώνει τυχόν τρύπες, τότε κάτι έχει καταλάβει πολύ λάθος…
Αυτά και αρκετά άλλα αναλύονται στο πολύ ενδιαφέρον video που ακολουθεί...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μεταχειρισμένο αυτοκίνητο: Γιατί πρέπει να τσεκάρουμε τα λάδια πριν την αγορά?
Βρήκες λάδια στα μπουζί του αυτοκινήτου; Δες τι πρέπει να κάνεις
Συνθετικά λιπαντικά: Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζουμε τα λάδια του αυτοκινήτου;