Μετρώντας 40 χρόνια ιστορίας, το θρυλικό sedan υψηλών επιδόσεων βρίσκεται πλέον στην έβδομη γενιά του, φέρνοντας μια δήλωση ανώτερης αισθητικής, κορυφαίας ποιότητας και τεχνολογίας που κόβει την ανάσα. Δείτε τους μεγάλους θόλους των τροχών, τον εμπρός προφυλακτήρα και τα στοιχεία βελτίωσης της αεροδυναμικής. Με μια brutal, δυναμική και συνάμα συναισθηματική σχεδίαση βγαλμένη από την μακρόχρονη παράδοση της BMW, η νέα M5 είναι ένα αυτοκίνητο που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητές της. Ποιες είναι αυτές; Απόλυτη δύναμη, έλεγχος και… εξηλεκτρισμός. Σωστά διαβάσατε! Για πρώτη φορά στην μακρόχρονη ιστορία της η BMW M5 διαθέτει ένα εξηλεκτρισμένο plug-in σύστημα ισχύος κίνησης M HYBRID.
Ο V8 βενζινοκινητήρας εσωτερικής καύσης τεχνολογίας M TwinPower Turbo, με cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 PS και μέγιστη ροπή 750 Nm. Όμως οι μηχανικοί της M Division πήγαν ένα βήμα παραπέρα με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα ισχύος 197 PS με ονομαστική ροπή 280 Nm, αλλά και στάδιο pre-gearing που επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στα 450 Nm. Συνολικά στη νέα BMW M5 η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 727 PS και η μέγιστη συνολική ροπή τα 1.000 Nm! Για τη μετάδοση της δύναμης στον δρόμο φροντίζει το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0 ως τα 100 km/h σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα! Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, ενώ φτάνει τα 305 km/h με το προαιρετικό πακέτο M Driver's Package.
Το σπορ σύστημα εξάτμισης, με ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια που ρυθμίζονται συνεχώς, καθώς και δύο διπλές απολήξεις διαμέτρου 100 mm, φροντίζει να σας ξεσηκώσει με τον καθηλωτικό του ήχο. Και αν δεν πειστήκατε για τον τρόπο σύζευξης δύο παντοδύναμων συστημάτων αξίζει να αναφερθεί ότι ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα βασίζεται στις αρχές λειτουργίας του συστήματος κίνησης της BMW M Hybrid V8 με την οποία η εταιρεία συμμετέχει στους αγώνες αντοχής!
Όμως αυτό το κορυφαίο σπορ σεντάν μπορεί να κινηθεί και με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, αναπτύσσοντας ταχύτητα έως 140 km/h. Η λεπτή μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, προσφέρει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh και δέχεται φόρτιση AC με ισχύ έως και 7,4 kW. Έτσι, σε 3 ώρες και 15' φόρτισης εξασφαλίζεται ηλεκτρική αυτονομία έως 69 km (WLTP).
Η ισχύς που παράγεται από τον απίθανα δυνατό και εντυπωσιακό, τεχνολογικά, V8 κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα περνούν στο δρόμο μέσω συστήματος τετρακίνησης, του εξαιρετικά ικανού M xDrive, το οποίο όπως και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Ενεργό Διαφορικό M στον πίσω άξονα - είναι ειδικά προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά απόδοσης του συστήματος κίνησης M HYBRID. Όμως δεν είναι μόνον αυτό. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς ενώ ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 2WD. Εδώ, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Και εννοείται ότι με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), αποκτάς το δικαίωμα σε μια καθαρόαιμη σπορ οδηγική εμπειρία.
Το πλαίσιο της νέας BMW M5 είναι γνήσιο τέκνο μιας σπουδαίας ομάδας μηχανικών με τρομερή εμπειρία από τα Motorsports. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το Integral Active Steering, το σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο στρίβει τους πίσω τροχούς προς την ίδια ή την αντίθετη φορά με τους εμπρός, για να προσφέρει σταθερότητα ή ευελιξία, αναλόγως των συνθηκών. Με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μαζί με ειδική κινηματική και πληθώρα άλλων ειδικά ρυθμισμένων εξαρτημάτων από το σύστημα διεύθυνσης μέχρι τη γεωμετρία της ανάρτησης, η νέα BMW M5 προσφέρει την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά για την οποία φημίζονται τα μοντέλα BMW M. Κύρια χαρακτηριστικά της είναι η ευελιξία, η ακρίβεια και η γραμμική ανάπτυξη των πλευρικών δυνάμεων όταν ο οδηγός πιέζει το αυτοκίνητο στις στροφές. Όμως η νέα BMW M5 ξέρει και να φρενάρει καθώς, τόσο τα στάνταρ φρένα M Compound όσο και τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon συνδυάζονται με ρυθμιζόμενο σε δύο βαθμίδες σύστημα πέδησης. Οι δε ζάντες ελαφρού κράματος M (20 ιντσών στον εμπρός άξονα, 21 ιντσών στον πίσω) είναι στάνταρ και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων.
Κι από την άλλη, εκτός του σπέσιαλ hardware που ενσωματώνει η νέα BMW M5 υπάρχει και μια μεγάλη γκάμα από στάνταρ και προαιρετικά συστήματα για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση για να υπάρχει απόλυτη ασφάλεια και άνεση ακόμη και στα πιο απαιτητικά οδηγικά σενάρια.
Η νέα BMW M5 έχει καταφθάσει ήδη στην Ελλάδα! Μπορείτε να τη δείτε από κοντά και να την οδηγήσετε πρώτοι στη Σπανός ΑΕ, για να βιώσετε τη συγκίνηση που προσφέρει το απόλυτο σύγχρονο σπορ σεντάν!