Η τεχνολογία πίσω από τα ηλεκτρικά οχήματα εξελίσσεται με ιλιγγιώδη ρυθμό, και η Mercedes-Benz φαίνεται αποφασισμένη να βρεθεί στην κορυφή του παιχνιδιού.
Μέσα από την YASA, τη βρετανική εταιρεία που απέκτησε το 2021, ο γερμανικός κολοσσός παρουσιάζει έναν κινητήρα αξονικής ροής που όχι μόνο σπάει ρεκόρ, αλλά επαναπροσδιορίζει τι θεωρούμε εφικτό στην ηλεκτρική πρόωση.
Αξονική ροή, η νέα καρδιά της ηλεκτροκίνησης
Η τεχνολογία της αξονικής ροής δεν είναι καινούργια ιδέα, όμως η YASA κατάφερε να τη μετατρέψει σε πραγματικότητα με επιδόσεις που μέχρι πρότινος φάνταζαν θεωρητικές. Ο νέος κινητήρας της εταιρείας ζυγίζει μόλις 12,7 kg, αλλά αποδίδει πάνω από 1.000 PS. Πρόκειται για νούμερα που όχι μόνο ξεπερνούν κάθε προηγούμενο, αλλά το πετυχαίνουν με μια πυκνότητα ισχύος 80 PS ανά kg, βελτιωμένη κατά σχεδόν 40% σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ της ίδιας εταιρείας.
Η σχέση ισχύος προς βάρος που επιτυγχάνει η YASA είναι αυτή τη στιγμή η κορυφαία στον κόσμο, και δεν βασίζεται σε εξωτικά ή πανάκριβα υλικά. Αυτό σημαίνει πως το τεχνολογικό αυτό άλμα δεν προορίζεται αποκλειστικά για τα supercars, αλλά μπορεί να φτάσει, τουλάχιστον σε κάποια μορφή και στα αυτοκίνητα δρόμου.
Περισσότερη ισχύς, λιγότερο βάρος, μεγαλύτερη αποδοτικότητα
Η σημασία αυτής της εξέλιξης δεν περιορίζεται στα εντυπωσιακά νούμερα. Ένας ελαφρύτερος κινητήρας σημαίνει μικρότερη συνολική μάζα οχήματος, καλύτερη κατανομή βάρους και υψηλότερη ενεργειακή απόδοση. Οι μηχανικοί της YASA έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη θερμική διαχείριση και στην αποδοτικότητα του πακέτου, επιτυγχάνοντας σταθερή συνεχή ισχύ μεταξύ 470 και 530 PS. Ο ιδρυτής και τεχνικός διευθυντής της εταιρείας, Tim Woolmer, τόνισε ότι «έχουμε δημιουργήσει έναν ηλεκτροκινητήρα σημαντικά πιο πυκνό σε ισχύ από οτιδήποτε έχει παρουσιαστεί έως τώρα, χρησιμοποιώντας όμως υλικά και διαδικασίες απόλυτα κλιμακώσιμες». Με άλλα λόγια, η τεχνολογία αυτή είναι έτοιμη να περάσει στη μαζική παραγωγή.
Από τα εργαστήρια του Oxford στις μελλοντικές Mercedes
Ο νέος κινητήρας έχει ήδη περάσει στο στάδιο των δυναμικών δοκιμών στο Innovation Centre της YASA στην Οξφόρδη. Υφίσταται δοκιμές αντοχής, θερμικού κύκλου και χαρτογράφησης, ώστε να διασφαλιστεί ότι η απόδοση αυτή δεν είναι στιγμιαία αλλά παραγωγικά βιώσιμη. Αν και η Mercedes-Benz δεν έχει ακόμη ανακοινώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, είναι σαφές ότι αυτή η τεχνολογία θα αποτελέσει τη βάση για τη νέα γενιά ηλεκτροκίνητων Mercedes, ιδίως στα υψηλών επιδόσεων μοντέλα AMG. Η εξαγορά της YASA πριν τέσσερα χρόνια αποδεικνύεται στρατηγικό πλεονέκτημα, προσφέροντας στη Mercedes ένα τεχνολογικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
CATL: Παρουσίασε την πρώτη μπαταρία αυτοκινήτων που δεν παίρνει φωτιά! (video)
Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να έχουν μπαταρία 12 Volt





ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_449175_type13129.jpg)

