Το δημοφιλές Renault 5, που αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» τον περασμένο Ιανουάριο, έχει εδώ και λίγο καιρό ένα πιο δυνατό «αδερφάκι». Το όνομά του ξυπνά μνήμες: Renault 5 Turbo 3E.
Το R5 Turbo υπήρξε ένα εκ των πιο σημαντικών μοντέλων της γαλλικής μάρκας, αλλά κι ένα εμβληματικό αυτοκίνητο στο WRC, καθώς αγωνίστηκε ανάμεσα στα «θηρία» της κατηγορίας Group B και έγραψε τη δική του ιστορία από το 1981 ως το 1986.
Αυτή την αγωνιστική κληρονομιά, το DNA των ειδικών διαδρομών θέλησε να τιμήσει η Renault με τη σύγχρονη, αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του hot hatch, που η γαλλική μάρκα αποκαλεί «mini-supercar». Το κοινό φαίνεται να καλοδέχεται αυτήν την επιστροφή, καθώς από τη στιγμή που άνοιξαν οι παραγγελίες για το μοντέλο των μόλις 1.980 αντιτύπων (αναφορά στη χρονολογία που κυκλοφόρησε το R5 Turbo) αρκετοί έσπευσαν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Για να δείξει στην πράξη τις δυνατότητές του, η Renault πήρε δύο «προχωρημένα πρωτότυπα», όπως ανέφερε στη σχετική ανακοίνωση, του μοντέλου και έκανε περάσματα στις ασφάλτινες διαδρομές Notre Dame de la Serra και Montegrosso του Ιστορικού Ράλι Κορσικής.
Μάλιστα, το ένα εκ των δύο αυτοκινήτων βάφτηκε σε κόκκινο, μπλε και λευκό χρώμα ως φόρο τιμής στο livery με το οποίο έτρεξε και κέρδισε ο Jean Ragnotti το 1985 στο νησί, οδηγώντας ένα Maxi 5 Turbo.
Υπενθυμίζουμε ότι το Renault 5 Turbo 3E φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες που έχουν τοποθετηθεί μέσα στους πίσω τροχούς με τον καθένα εξ αυτών να αποδίδει ισχύ 200 kW. Συνολικά, το hot hatch παράγει 540 PS, καθιστώντας το ικανό να κάνει τα 0-100 km/h εντός 3,5 sec, ενώ βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800V, πράγμα που του επιτρέπει να φορτίζει με έως και 350 kW την ώρα που το απλό μοντέλο φτάνει ως τα 100 kW, και σε ιδανικές συνθήκες η μπαταρία ιόντων-λιθίου μπορεί να φτάσει από το 15% ως το 80% μέσα σε 15 λεπτά.
Κι όλα αυτά σε ένα σύνολο που δεν ξεπερνά τα 1.450 kg, γεγονός που το καθιστά ισοβαρές με το «απλό» Renault 5 που έχει και μικρότερη μπαταρία. Η χρήση ανθρακονήματος σε κάθε πιθανό σημείο, καθώς επίσης κι η αφαίρεση των πίσω θυρών βοήθησαν σημαντικά στο να διατηρηθεί το βάρος στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα.
Οι πρώτες παραδόσεις του αυτοκινήτου θα γίνουν στις αρχές του 2027, όταν θα ολοκληρωθεί η εξέλιξή του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault 5: Έρχονται σημαντικές αναβαθμίσεις για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»
Επίσημο: Πότε παρουσιάζεται το Renault Twingo - Τα δεδομένα για την τιμή (photos)
Renault Arkana: Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης esprit Alpine στην Ελλάδα (πίνακας)



_77761_472417_type13028.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_473036_type13129.jpg)