Από τη φόρτιση με ισχύ σχεδόν ενός 1 MW έως τη δυνατότητα επιστροφής ενέργειας στο δίκτυο, το ELF σηματοδοτεί τη μετάβαση από το “φορτίζω” στο “συμμετέχω ενεργά στο ενεργειακό οικοσύστημα”.
Τα αρχικά ELF βγαίνουν από το Experimental-Lade-Fahrzeug και το Mercedes-Benz ELF αποτελεί ένα πλήρως λειτουργικό “εργαστήριο επί τροχών”, σχεδιασμένο για να εξερευνήσει τις τεχνολογικές, ενεργειακές και κοινωνικές διαστάσεις της ηλεκτροκίνησης. Με επίκεντρο τη βιώσιμη και έξυπνη φόρτιση, το ELF ενώνει για πρώτη φορά σε ένα ενιαίο πλαίσιο τις έννοιες της ταχύτητας, ευφυΐας και αλληλεπίδρασης με το ενεργειακό δίκτυο.
Με το ELF η Mercedes-Benz θέλει να αποδείξει πως το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι απλώς καθαρότερο, αλλά πιο “έξυπνο” και πιο ανθρώπινο, σχεδιασμένο γύρω από τις πραγματικές ανάγκες του οδηγού και του πλανήτη.
Ταχύτητα φόρτισης χωρίς προηγούμενο
Στον πυρήνα του project βρίσκεται η διπλή δυνατότητα ταχείας φόρτισης: με συνδέσεις MCS (Megawatt Charging System) και CCS (Combined Charging System). Το ELF μπορεί να φτάσει ισχύ φόρτισης έως 900 kW, που σημαίνει ότι 100 kWh φορτίζονται σε μόλις 10 λεπτά. χρόνος σχεδόν ισοδύναμος με ένα παραδοσιακό ανεφοδιασμό καυσίμου.
Η MCS τεχνολογία, που προέρχεται από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, επιτρέπει τη μελέτη της αντοχής των συστημάτων υπό ακραίες συνθήκες, ανοίγοντας τον δρόμο για νέα ρεκόρ φόρτισης σε μελλοντικά μοντέλα μεγάλων αποστάσεων. Παράλληλα, μέσω του CCS, η Mercedes-Benz εξετάζει τα όρια της τεχνολογίας των σημερινών αυτοκινήτων, με στόχο να βελτιώσει δραστικά την εμπειρία των χρηστών της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων της.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το CONCEPT AMG GT XX, το οποίο βασίζεται στις γνώσεις που προέκυψαν από το ELF. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο κατάφερε να φορτίσει ενέργεια για 400 km αυτονομίας σε 5 min, επιτυγχάνοντας κορυφαία ισχύ φόρτισης άνω του 1 MW. Πρόκειται για επιδόσεις που μέχρι πρότινος φάνταζαν αδιανόητες στον χώρο των επιβατικών αυτοκινήτων.
Διπλής κατεύθυνσης φόρτιση: το όχημα ως ενεργειακός κόμβος
To ELF δεν περιορίζεται στο να αποθηκεύει ενέργεια, αλλά μπορεί να την επιστρέφει στο δίκτυο, στο σπίτι ή σε συσκευές. Η τεχνολογία bidirectional charging (διπλής κατεύθυνσης φόρτιση) επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί ως φορητή μπαταρία για ολόκληρο το σπίτι (Vehicle-to-Home) ή να συμβάλλει στη σταθερότητα του δικτύου (Vehicle-to-Grid).
Η Mercedes-Benz ήδη σχεδιάζει να διαθέσει τέτοιες δυνατότητες σε παραγωγικά μοντέλα, όπως η νέα CLA EQ και η GLC EQ, ενώ από το 2026 θα προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες MB.CHARGE Home σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Το πακέτο θα συνδυάζει όχημα, έξυπνη wallbox, πράσινο τιμολόγιο και εφαρμογή διαχείρισης ενέργειας, μετατρέποντας τον οδηγό σε ενεργό συμμετέχοντα της ενεργειακής μετάβασης.
Χάρη στην τεχνολογία αυτή, ένα ηλεκτρικό Mercedes με μπαταρία 70–100 kWh μπορεί να τροφοδοτήσει πλήρως ένα νοικοκυριό για έως και τέσσερις ημέρες σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή να αποθηκεύσει πλεονάζουσα ηλιακή ενέργεια για μελλοντική χρήση. Η οικονομία που προκύπτει δεν είναι αμελητέα: με σωστή διαχείριση, ο ιδιοκτήτης μπορεί να εξοικονομήσει έως 500 ευρώ τον χρόνο ή αλλιώς, περίπου 10.000 “δωρεάν” ηλεκτρικά χιλιόμετρα.
Η ιδέα του «εικονικού ενεργειακού λογαριασμού»
Ένα ακόμη βήμα προς το αύριο είναι η ιδέα της “εικονικής ενεργειακής τράπεζας”. Φανταστείτε ένα σύστημα όπου η πλεονάζουσα ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά του σπιτιού σας πιστώνεται σε έναν λογαριασμό και μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε αργότερα, είτε στο σπίτι είτε σε δημόσιο φορτιστή της Mercedes-Benz. Η υλοποίηση μιας τέτοιας ιδέας προϋποθέτει πλήρη διασύνδεση οχήματος, υποδομής και cloud, κάτι που η εταιρεία έχει ήδη προετοιμάσει με το MB.CHARGE οικοσύστημα. Το αποτέλεσμα; Περισσότερη ελευθερία για τον οδηγό και λιγότερη πίεση για το ηλεκτρικό δίκτυο.
Ασύρματη και αγώγιμη φόρτιση – το μέλλον χωρίς καλώδια
Το ELF φέρνει στο προσκήνιο και το όραμα της φόρτισης χωρίς καλώδια. Μέσω επαγωγικής φόρτισης, το όχημα λαμβάνει ενέργεια από μια πλάκα ενσωματωμένη στο έδαφος, μια λύση που υπόσχεται άνεση και καθαρή αισθητική, ιδανική για ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης ή στόλους οχημάτων και που έχουμε δεί και με τη νέα Porsche Cayenne Electric πριν λίγο καιρό.
Παράλληλα, η αγώγιμη φόρτιση μέσω του πυθμένα προσφέρει εξίσου υψηλή απόδοση, με αυτόματη ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου πάνω από τη βάση φόρτισης και πλήρη ασφάλεια στη διαδικασία. Η Mercedes-Benz αξιολογεί και τις δύο τεχνολογίες, αναζητώντας την ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε άνεση, απόδοση και διεθνή τυποποίηση.
Ρομποτική φόρτιση και αυτοματοποίηση: η επόμενη επανάσταση
Στον τομέα της αυτόματης φόρτισης, η εταιρεία επενδύει σε ρομποτικούς βραχίονες που συνδέουν το όχημα με τον φορτιστή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτή η λύση απευθύνεται κυρίως σε στόλους, σταθμούς ταχείας φόρτισης και συστήματα προσβασιμότητας, καθιστώντας τη διαδικασία πιο ασφαλή και εργονομική. Η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται από τη Mercedes-Benz Mobility Charging Unit, τη μονάδα που έχει αναλάβει την παγκόσμια ανάπτυξη του Mercedes-Benz Charging Network, ενός δικτύου υπερταχείας φόρτισης ανοιχτού σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, με έμφαση στην ποιότητα, την αξιοπιστία και την εμπειρία χρήστη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes: Κάνει ξεκαθάρισμα στη γκάμα - Ποιο μοντέλο βγαίνει εκτός παραγωγής
Mercedes: Αυτός είναι ο αντικαταστάτης του Markus Schafer στο «τιμόνι» του τεχνολογικού τομέα
«Εμπρός - πίσω»: Η Mercedes επαναφέρει τους φυσικούς διακόπτες στην καμπίνα





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





_77761_473036_type13129.jpg)