To Renault Megane αλλάζει και γίνεται... hot hatch - Όλες οι πληροφορίες


Η Renault ετοιμάζει την ανανεωμένη έκδοση του Megane, η οποία αναμένεται να αλλάξει το χαρακτήρα αλλά και την εμφάνιση του μοντέλου. Οι πληροφορίες που έδωσαν οι ιθύνοντες της γαλλικής φίρμας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: RENAULT, SH PROSHOTS
  • 10/9/2025

Εδώ και 4 χρόνια, από τον Σεπτέμβριο του 2021, το Renault Megane άλλαξε χαρακτήρα και «καρδιά». Έγινε αμιγώς ηλεκτρικό και απέκτησε νέα σχεδίαση, που παραπέμπει περισσότερο σε crossover. Πλέον, μετράμε αντίστροφα για μια σημαντική «μεταμόρφωσή» του.

Αυτό επισημάνθηκε από την γαλλική φίρμα στο πλαίσιο της παρουσίασης της 6ης γενιάς του Renault Clio στην IAA Mobility του Μονάχου. Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Autocar, το 2026 το δημοφιλές μοντέλο θα περάσει σε facelift έκδοση και θα έχει εμφανείς αλλαγές.

«Το Mégane E-Tech ήταν το πρώτο, πρώτο, πραγματικό ηλεκτρικό μας όχημα από την αρχή της Renaulution. Κυκλοφόρησε σε μια στιγμή που η αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων δεν ήταν τόσο υψηλή. Τώρα, αυτό που θέλουμε είναι να έχουμε ένα hot hatch ή ένα hot car. Αυτή είναι η κατεύθυνση προς την οποία θέλουμε να πάμε», επεσήμανε ο CEO της Renault, Fabrice Cambolive.

Έτσι, σε αντίθεση με τις παραδοσιακά «περιορισμένες» εμφανισιακές αλλαγές που χαρακτηρίζουν μια facelift έκδοση ενός μοντέλου, το νέο Megane θα έχει πολλές σχεδιαστικές παραλλαγές. Οι Βρετανοί υποστηρίζουν ότι θα διαθέτει εντελώς νέα μάσκα, νέα φώτα ημέρας και συνολικά η σιλουέτα του θα είναι πιο φαρδιά και με μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να «υποστηριχθεί» η δήλωση του CEO της φίρμας για «hot hatch» ή, έστω, «hot car». Εμείς σας έχουμε ήδη παρουσιάσει «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες από πρωτότυπο της επερχόμενης έκδοσης, στο πλαίσιο δοκιμών εξέλιξης.

Αν και δεν έδωσε συγκεκριμένες πληροφορίες, ο Cambolive δήλωσε ότι με τη νέα του εκδοχή, το Megane θα αποκτήσει μεγαλύτερη μπαταρία, σε σχέση με την ενεργειακή χωρητικότητα των 60 kWh του τρέχοντος μοντέλου. Πολύ πιθανό είναι να αξιοποιηθεί η μπαταρία 87 kWh του Scenic, με ευεργετικά αποτελέσματα στην (τρέχουσα) αυτονομία των 468 km του Megane στον μικτό κύκλο WLTP. Στο Scenic, με μία φόρτιση μπορούν να διανυθούν έως και 623 km.

Η ανάγκη ανανέωσης του Megane προκύπτει και από την εμπορική του πορεία, που μετά τις αρχικές πολύ καλές «επιδόσεις» εμφανίζει πτωτικές τάσεις. Σε αυτό, σύμφωνα με το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, έπαιξε ρόλο και το λανσάρισμα των Renault 4 και 5, που είναι νεότερα και πιο φθηνά. «Πρέπει να πουλήσουμε περισσότερο», παραδέχθηκε ο επικεφαλής σχεδίασης του Renault Group, Laurens van den Acker.

Και πρόσθεσε: «Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να κάνουμε κάτι. Αν βάλεις μια νέα μπαταρία στο αυτοκίνητο, η οποία είναι πολύ ακριβή, και δεν αλλάξεις τη σχεδίαση, τότε είναι πραγματικά δύσκολο να πείσεις τους αγοραστές να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να το αποκτήσουν. Έτσι, πρέπει να ‘δικαιολογήσουμε’ την αλλαγή κάτω από το αμάξωμα δείχνοντας κάτι νέο και σε αυτό. Και μετά σκεφτήκαμε ότι αυτό που έλειπε από τον κόσμο ήταν ένα είδος ηλεκτρικού οχήματος με ‘καυτή’ εμφάνιση. Σκεφτήκαμε ότι δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε, οπότε θα κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση».

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι πρώτες εικόνες του νέου Renault Twingo - Τι γνωρίζουμε για το μεγάλο comeback

Το νέο Renault Austral «πάτησε» Ελλάδα - Δείτε τις τιμές του (πίνακας)

Ριζικές αλλαγές στα ελαστικά αυτοκινήτων από το 2028 - Πώς θα επηρεάστουν οι τιμές