Polestar 5: Το Grand Tourer των 884 PS που τα «βάζει» με την Porsche Taycan (τιμή)


Το Polestar 5, η ναυαρχίδα των Σουηδών, συνδυάζει ταχύτατη φόρτιση, επιδόσεις supercar και βιωσιμότητα, εξασφαλίζοντας έως 670 km αυτονομίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: POLESTAR/STEFAN ISAKSSON, Karehed Photography
  • 10/9/2025

Σχεδόν 5 χρόνια μετά την παρουσίαση του Precept concept και 3 χρόνια από την εμφάνισή του ως πρωτότυπου στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, το Polestar 5 πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση IAA Mobility του Μονάχου.

Πρόκειται για τη ναυαρχίδα της σουηδικής φίρμας, η οποία «αποκαλύπτει» και το μελλοντικό όραμα σχεδιασμού, τεχνολογίας και βιωσιμότητας της Polestar. Ένα τετράπορτο Grand Tourer 4+1 θέσεων, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η φίρμα, το οποίο με κορυφαία έκδοση 884 PS αναμένεται να βρεθεί «απέναντι» στην Porsche Taycan.

Εμφανισιακά, οι αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο Preceptείναι ελάχιστες. Το Polestar 5, μήκους σχεδόν 5 m, χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστικές επιφάνειες χωρίς περιττές διακοσμήσεις, με αεροδυναμικό προφίλ και φιλοσοφία που αντλεί την έμπνευσή της από την αεροπλοΐα. Η χαμηλή εμπρός μύτη πλαισιώνεται από τους χαρακτηριστικούς διπλούς προβολείς της εταιρείας, με τεχνολογία Pixel LED.

Η γυαλιστερή μαύρη επένδυση ή η επένδυση Shade κατά μήκος του κάτω τμήματος των θυρών μειώνει το οπτικό ύψος του αυτοκινήτου ύψους 142 cm, ενώ το γυάλινο περίβλημα ταιριάζει με το προφίλ που μοιάζει με φτερό και την κομψή γραμμή οροφής.

Όπως και στο Polestar 4, δεν υπάρχει πίσω παρμπρίζ, με την ορατότητα προς τα πίσω να εξασφαλίζεται από τον ψηφιακό καθρέπτη οπισθοπορείας. Στα χαρακτηριστικά της σχεδίασης η πανοραμική γυάλινη οροφή - μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της φίρμας - μήκους λίγο πάνω από 2 m και πλάτους 1,25 m. Όσο για το πίσω μέρος διαθέτει μια ειδική μπάρα φωτισμού με αεροδυναμική σχεδίαση, αεραγωγό και ενσωματωμένο διαχύτη. Έτσι, αξιοποιώντας και τις αναδυόμενες λαβές των θυρών, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,24 για τη βασική έκδοση Dual Motor.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση έχει ως επίκεντρο τον οδηγό και τους επιβάτες. Τα μπροστινά καθίσματα, σχεδιασμένα σε συνεργασία με την Recaro, συνδυάζουν άνεση (αεριζόμενα, θερμαινόμενα και με λειτουργία μασάζ) και στήριξη του σώματος και προσφέρονται με επενδύσεις MicroTech ή δέρμα Nappa χωρίς χρώμιο, κατασκευασμένα από φυσικό υποπροϊόν της βιομηχανίας τροφίμων.

Η καμπίνα είναι «σχεδιασμένη κυρίως ως τετραθέσια, με το πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο κατεβασμένο», όπως αναφέρει η Polestar. Οι πίσω επιβάτες αξιοποιούν το τετραζωνικό σύστημα κλιματισμού και έχουν καθίσματα αντίστοιχα με τα εμπρός. Με το σήκωμα του υποβραχιονίου «προκύπτει» η πέμπτη θέση, ενώ η κλιμακωτή διαμόρφωση προσφέρει μεγαλύτερο χώρο για τους ώμους και μετατρέπει το Grand Tourer σε ένα πρακτικό πενταθέσιο.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πλήρη συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και ασφάλειας (11 εξωτερικές κάμερες και 12 αισθητήρες), ψηφιακό πίνακα οργάνων 9 ιντσών τοποθετημένο στην κολόνα του τιμονιού, head-up display 9,5 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment είναι 14,5 ιντσών. Η χρήση ανακυκλωμένων και βιώσιμων υλικών είναι εκτεταμένη, ενώ οι χώροι για τις αποσκευές είναι 365 L στο πορτμπαγκάζ και άλλα 62 L στο frunk.

Το Polestar 5 βασίζεται στην ολοκαίνουρια, αποκλειστική πλατφόρμα αλουμινίου 800V της Polestar που αποτελεί τη βάση της Polestar Performance Architecture (PPA), εξασφαλίζοντας στρεπτική ακαμψία υψηλότερη από αυτή ενός διθέσιου σπορ αυτοκινήτου ή και supercar. Το αμάξωμα αποτελείται από 13% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και 83% αλουμίνιο από χυτήρια που χρησιμοποιούν ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας σημαντικά το αποτύπωμα CO2 σε σύγκριση με τις τυπικές πηγές.

Η μπαταρία NMC έχει αξιοποιήσιμη ενεργειακή χωρητικότητα 106 kWh (112 kWh ονομαστική) και εξασφαλίζει αυτονομία 670 km στην έκδοση Dual Motor και 565 km στην Performance, αξιοποιώντας τη δυνατότητα «αποσύνδεσης» του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Αμφότερες είναι τετρακίνητες, με δύο ηλεκτροκινητήρες, με αποδόσεις 748 PS - 812 Nm και 884 PS - 1.015 Nm, αντίστοιχα.

Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,9 sec και 3,2 sec, αντίστοιχα, με κοινή τελική ταχύτητα 250 km/h. Η μπαταρία φορτίζει με ισχύ έως 350 kW, με αποτέλεσμα να απαιτούνται λιγότερο από 22 λεπτά για να «γεμίσει» από το 10% στο 80%.

Οι παραγγελίες για το Polestar 5 άνοιξαν ήδη στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με τις τιμές στη Γερμανία να εκκινούν από 119.900 € για την έκδοση Dual Motor και από 142.900 € για την Performance.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Polestar Synergy: Ένα ηλεκτρικό supercar από το μέλλον με έμπνευση από τα Hot Wheels (photos)

Νέο Polestar 2: Με 476 PS, μεγαλύτερη αυτονομία και πίσω κίνηση (photos)

Ριζικές αλλαγές στα ελαστικά αυτοκινήτων από το 2028 - Πώς θα επηρεάστουν οι τιμές