Για δεκαετίες, η Mustang υπήρξε ένα από τα σύμβολα των Αμερικάνικων muscle cars, ωμή δύναμη, καπνός από λάστιχα, βενζίνη που κυλάει σαν αίμα στις φλέβες των φανατικών. Όμως το 2025 αποκαλύπτει μια εικόνα που, πριν λίγα χρόνια, φάνταζε αδιανόητη: η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E πουλάει περισσότερο από την «αυθεντική» Mustang.
Η Ford ανακοίνωσε ότι από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο πούλησε 34.319 Mach-E στις ΗΠΑ, σημειώνοντας άνοδο 6,7% σε σχέση με πέρυσι. Την ίδια περίοδο, η κλασική Mustang κατέγραψε 31.015 πωλήσεις, μια πτώση της τάξης του 8,3%.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα του Αυγούστου: 7.226 Mach-E βρήκαν νέο ιδιοκτήτη, την ώρα που η συμβατική Mustang έμεινε στις 3.235 μονάδες. Δηλαδή, το ηλεκτρικό SUV με το σήμα του αλόγου πούλησε περισσότερο από διπλάσιο αριθμό σε σχέση με το coupe που γέννησε τον θρύλο.
Η αύξηση αυτή δεν είναι τυχαία. Με το τέλος της ομοσπονδιακής φορολογικής ελάφρυνσης για EVs να πλησιάζει, πολλοί αγοραστές έσπευσαν να προλάβουν την τελευταία ευκαιρία.
Ο σκληρός πυρήνας της Ford
Παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις της Mach-E, η «ραχοκοκαλιά» των πωλήσεων της Ford στην Αμερική παραμένει η ίδια: η σειρά F-Series συνεχίζει ασταμάτητη, με 68.318 πωλήσεις τον Αύγουστο, ενώ το Explorer ακολουθεί με 20.617.
Το ηλεκτρικό F-150 Lightning κινήθηκε επίσης ανοδικά τον Αύγουστο (+21,2%), αν και σε επίπεδο έτους υστερεί. Η εικόνα δείχνει ότι τα παραδοσιακά pickup εξακολουθούν να κυριαρχούν, αλλά τα ηλεκτρικά τους αδέλφια κερδίζουν σταδιακά έδαφος.
Οι υβριδικές ισορροπίες
Εκεί όπου η Ford σημειώνει πραγματική εκτόξευση είναι στα υβριδικά. Με 18.773 πωλήσεις μόνο τον Αύγουστο και πάνω από 155.000 στο σύνολο του έτους, η αύξηση αγγίζει το 24%. Αντίθετα, τα αμιγώς ηλεκτρικά στο σύνολο της χρονιάς παρουσιάζουν μικρή κάμψη (-5,7%). Η στρατηγική είναι ξεκάθαρη: τα υβριδικά λειτουργούν ως γέφυρα για όσους δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αποχωριστούν τη βενζίνη, αλλά θέλουν μια πιο οικονομική και «πράσινη» μετάβαση.
Η εικόνα είναι ξεκάθαρη με την Ford να μην ποντάρει πλέον σε έναν μόνο δρόμο. Η Mach-E απέδειξε ότι η κληρονομιά της Mustang μπορεί να ανανεωθεί μέσα από την ηλεκτροκίνηση, ενώ τα υβριδικά ενισχύουν το χαρτοφυλάκιο και καθησυχάζουν τους πιο επιφυλακτικούς οδηγούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Chris Harris... έκανε το λάθος να μπει στην Ford Mustang GTD με τον Verstappen οδηγό (video)
Η Ford «έσβησε» τη βαφή της Mustang GTD - Η πρωτοπορία που μειώνει το βάρος (photos)
Ford: Στα «σκαριά» ένα supercar 1.000 PS που θα «λατρεύει» το χώμα