Η Αθήνα βάζει «φρένο» στα πατίνια - Σε ποια σημεία του κέντρου θα απαγορευτεί η χρήση τους


Το χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια που επικρατεί σε δρόμους και πεζοδρόμια του κέντρου φέρνει την αντίδραση του Δήμου της Αθήνας. Τι προβλέπει η κανονιστική ρύθμιση που ετοιμάζεται.

  • ΦΩΤ.: ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
  • 20/8/2025

Τα ηλεκτρικά πατίνια γεμίζουν ολοένα και περισσότερο τους δρόμους, αλλά και τα πεζοδρόμια, της Αθήνας, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην κυκλοφορία και αρκετούς «πονοκεφάλους» στους οδηγούς των υπόλοιπων οχημάτων αλλά και των πεζών.

Πρόσφατα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, δήλωσε ότι κατά την προσωπική του άποψη «θα πρέπει να απαγορευθεί η χρήση τους, γιατί είναι επικίνδυνα», ενώ στις αρχές του περασμένου Μαΐου ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, είχε συνάντηση με εκπροσώπους 4 εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των επινοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών στην Αθήνα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Απογευματινής», ο Δήμος Αθηναίων ετοιμάζει νέα κανονιστική απόφαση για τα ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) και τα επινοικιαζόμενα - διαμοιραζόμενα οχήματα μικροκινητικότητας, σε συνεργασία με τον γραμματέα του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Κωνσταντίνο Κουρέτα.

Ωστόσο, η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή από τα τουλάχιστον 4.000 ηλεκτρικά πατίνια που υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα μοιάζει χαοτική: Άλλες φορές κινούνται στο δρόμο, άλλες στα πεζοδρόμια ανάμεσα στους πεζούς, ενώ όταν ολοκληρωθεί η χρήση τους, αφήνονται… όπου να ‘ναι.

«Στο τέλος είναι θέμα αστυνόμευσης, αλλά και οι εταιρείες ενοικίασης οφείλουν να τα μαζεύουν από τα σημεία όπου οι χρήστες τα εγκαταλείπουν. Άλλωστε, όλα φέρουν συσκευή εντοπισμού», δήλωσε στην «Απογευματινή» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημόσιων Κοινόχρηστων Χώρων της Αθήνας, Θωμάς Γεωργιάδης.

Το ηλεκτρονικό πατίνι ενοικιάζεται με χρονοχρέωση και συνήθως όταν λήξει ο χρόνος, οι ρόδες μπλοκάρουν και δεν μπορεί να μετακινηθεί. «Το μπλοκάρισμα των τροχών, όταν λήξει η χρήση, είναι κάτι που κι εμείς έχουμε ζητήσει. Μετά δεν είναι δύσκολο να μετακινηθεί σε ένα σημείο όπου το παρκάρισμα επιτρέπεται, δεν είναι άλλωστε τόσο βαρύ», προσθέτει ο κ. Γεωργιάδης.

Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ της εφημερίδας, η δημοτική Αρχή έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία κανονιστικής ρύθμισης για τη χρήση των συγκεκριμένων τροχοφόρων στο κέντρο της πόλης, πέρα από τα όσα ορίζει ο ΚΟΚ:

  • Η κίνηση σε όλους τους πεζόδρομους και κοινόχρηστους χώρους, πλην δρόμων, πλατειών κ.λπ., επιτρέπεται μόνο σε ταχύτητα πεζού.
  • Οι οδηγοί οφείλουν να κατεβαίνουν από αυτά και να βαδίζουν, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία πεζών.
  • Απαγορεύεται η είσοδος, κυκλοφορία, στάθμευση σε Ακρόπολη, Ερμού, Αιόλου, Λεωφόρο Αλεξάνδρας και Βασιλίσσης Όλγας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, «Για τα Ε.Π.Η.Ο. το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) χιλιόμετρα την ώρα. Τα Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα πενήντα (50) χιλιόμετρα την ώρα». Οι χειριστές τους υποχρεούνται να κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους, όταν υπάρχουν, διαφορετικά χρησιμοποιούν το δεξί άκρο του οδοστρώματος. Για τη στάση και τη στάθμευση ισχύει ό,τι ισχύει και για τα υπόλοιπα οχήματα, σύμφωνα με τον ΚΟΚ.

Πηγή: «Απογευματινή»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νέος ΚΟΚ: Τα έγγραφα που πρέπει να υπάρχουν στο αυτοκίνητο - Τι ισχύει για leasing, ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια

Θεσσαλονίκη: Γεμάτος με ηλεκτροκίνητα πατίνια ο Θερμαϊκός!