Η Northvolt, που ιδρύθηκε το 2015 από δύο πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της Tesla, αποτελούσε τη μεγαλύτερη ελπίδα της ευρωπαϊκής αγοράς για αυτάρκεια σε επίπεδο παροχής μπαταριών.
Ωστόσο, τον περασμένο Μάρτιο κήρυξε πτώχευση με 5.000 εργαζομένους να μένουν χωρίς δουλειά εν μία νυκτί, μετά από αρκετούς μήνες αβεβαιότητας και έλλειψης πόρων.
Τον Μάιο έκλεισε και το τελευταίο εργοστάσιο της εταιρείας που ειδικευόταν σε μπαταρίες βαρέων οχημάτων, όμως τώρα φαίνεται ότι υπάρχει φως στο τούνελ.
Η Lyten, μία startup κατασκευής μπαταριών με έδρα την περίφημη Sillicon Valley της Καλιφόρνια, εξαγοράζει τη Northvolt, δίνοντας μία δεύτερη ευκαιρία στην Ευρώπη να παλέψει με την Κίνα σε αυτόν τον τομέα.
«Στόχος μας είναι να αρχίσουμε τη δουλειά από εκεί που την άφησε η ομάδα της Northvolt», δήλωσε ο CEO Dan Cook.
Απέφυγε, πάντως, να αναφέρει το ποσό της εξαγοράς, λέγοντας όμως ότι ήταν σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με αυτό που αρχικώς είχε τεθεί από τους διαχειριστές της πτωχευμένης εταιρείας.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τα projects της Northvolt στη Σουηδία και τη Γερμανία, καθώς και την πνευματική της ιδιοκτησία.
Πρώτη πράξη της Lyten ως ιδιοκτήτριας της Northvolt είναι να ανοίξει εκ νέου το εργοστάσιο στη Skelleftea, που αποτελούσε και τη βασική γραμμή παραγωγής της εταιρείας, και να αρχίσει ξανά την παράδοση μπαταριών ιόντων λιθίου μέσα στο 2026.
Τέλος, ο Cook πιστεύει ότι η Lyten πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πρώην πελατών της Northvolt, όπως ήταν η BMW, η Volkswagen και η Audi, που είχαν κάνει παραγγελίες συνολικής αξίας 50 δισ. δολάρια.
«Πιστεύουμε ότι αν αυτοί επιστρέψουν, ίσως όλο και περισσότεροι θα μας εμπιστευτούν», δήλωσε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Leapmotor C10 γίνεται τετρακίνητο και «εκτοξεύεται» στους 585 PS (photos)
Οθόνες στις πινακίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων – Πώς λειτουργεί η νέα τεχνολογία (video)