Το smart Fortwo κυκλοφόρησε το 1998 ως το πρώτο πόνημα της νεότευκτης τότε εταιρείας που ιδρύθηκε από τη συνεργασία της Μercedes-Benz με την εταιρεία ωρολογοποιίας Swatch. Έμεινε στην παραγωγή ως το 2024 με τρεις γενιές να βγαίνουν στην αγορά και τώρα ίσως επιστρέψει στην γκάμα της μάρκας.
Η smart πλέον αποτελεί κοινοπραξία των Mercedes-Benz και Geely, έχοντας μπει σε μία νέα φάση στην ιστορία της, καθώς παρουσίασε τα smart #1 και #3, καθώς το μεγαλύτερο αυτοκίνητο στην ιστορία της, το #5, σε απλή και Brabus έκδοση, τα οποία είναι ήδη διαθέσιμα στην Ελλάδα και μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές τους πατώντας ΕΔΩ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η smart σκέφτεται να λανσάρει τον διάδοχο του Fortwo ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με την ονομασία smart #2.
Ο CEO της smart Europe, Dirk Adelmann, τόνισε νωρίτερα φέτος ότι μπορεί το project να μην έχει πάρει ακόμα το «πράσινο φως», ωστόσο όταν κυκλοφορήσει «θα καθορίσει το A segment». Στο ίδιο μήκος κύματος κι ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Kai Sieber, που είχε δηλώσει ότι «το Fortwo είναι στον πυρήνα του brand μας. Είναι πρόθεσή μας να το επαναφέρουμε στην γκάμα μας».
Σε συνέντευξή του στο βρετανικό AutoExpress, ο CEO της smart Ηνωμένου Βασιλείου, Jason Allbutt, επιβεβαίωσε αυτά τα πλάνα, λέγοντας πως η επιστροφή του μικρού city-car «θα βοηθούσε στη συνοχή του brand, και πιστεύω πως είναι εφικτό να το καταφέρουμε».
Υψηλό το κόστος
Ακούγοντας τις λέξεις «μικρό αυτοκίνητο πόλης», συνειρμικά ο νους πηγαίνει σε ένα αυτοκίνητο που θα πωλείται σε ανταγωνιστική τιμή, ωστόσο ο Allbutt ξεκαθάρισε πως «αν κι η τιμή είναι σημαντική, δεν θα είναι το Α και το Ω». Και συνέχισε: «Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα προσφέρουμε ένα premium προϊόν, και να έχει και καλή αυτονομία για ένα μικρό ηλεκτρικό αυτόκινητο. Δεν θα είναι 500, 650 ή 800 km, δεδομένου και του μεγέθους».
Επιπλέον, επεσήμανε ότι το αρχικό Fortwo δεν δημιουργήθηκε για να είναι ένα οικονομικό μοντέλο και το ίδιο θα ισχύει και για το #2. «Δεν επιδιώκουμε απαραίτητα να έχουμε το φθηνότερο αυτοκίνητο στην αγορά, αλλά θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι είμαστε αρκετά προσιτοί ώστε να δημιουργήσουμε επαρκή όγκο πωλήσεων, χωρίς να απομακρυνθούμε πολύ από την κληρονομιά μας ή από τα ιδανικά που πρεσβεύουμε. Δεν βλέπω απαραίτητα μια απόλυτη διαφορά μεταξύ προσιτής τιμής και πολυτέλειας – πιστεύω ότι μπορείς να έχεις και τα δύο».
Συμπαγής σχεδιασμός χωρίς ρετρό στοιχεία
Είναι δεδομένο ότι το smart #2 θα διατηρεί τον συμπαγή σχεδιασμό και το μικρό μέγεθος που είχε και χαρακτήριζε το Fortwo, όμως ο Adelmann εξηγεί πως δεν θα υπάρξει στροφή στο ρετρό, όπως έγινε με το Renault 5, το οποίο αν και εξήρε, δεν θέλει να μιμηθεί στη φιλοσοφία.
«Αν είναι να επιστρέψουμε με ένα αυτοκίνητο σαφώς μικρότερο σε μέγεθος από το #1 και το #3, θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είναι ένα αληθινό smart. Δεν χρειάζεται να είναι ρετρό - η smart δεν κάνει ρετρό πράγματα, κοιτάμε το μέλλον», δήλωσε.
Το λογικό είναι το #2 να έχει σχεδιαστικά στοιχεία από τα άλλα τρία μοντέλα της μάρκας, με τον Adelmann βέβαια να εξηγεί ότι υπάρχουν και κάποια αδιαπραγμάτευτα δεδομένα: «Θα έχουμε κάποια στοιχεία από την οικογένεια της smart, όπως είναι οι πόρτες χωρίς πλάισιο. Όμως ο εσωτερικός χώρος, η λειτουργικότητα και η ευελιξία είναι υψίστης σημασίας».
Αυτό σημαίνει πως θα είναι σίγουρα διθέσιο, με αρκετό χώρο στην οροφή και τα πόδια, ενώ σε επίπεδο τεχνολογίας θα δανειστεί τις δύο οθόνες των #1 και #3.
Μάλιστα, ο Sieber είχε αναρτήσει τον περασμένο Οκτώβριο σε blog της Mercedes μία φωτογραφία που έδειχνε σε σκίτσο τον διάδοχο του Fortwo, αποκαλύπτοντας το πλαϊνό μέρος, όμως πολύ γρήγορα αυτή η δημοσίευση διεγράφη για προφανείς λόγους.
Σε ποια πλατφόρμα θα βασίζεται
Αυτό που παραμένει αβέβαιο προς το παρόν είναι σε ποια πλατφόρμα θα βασίζεται το νέο #2, με τον Adelmann να τονίζει -ασφαλώς- ότι η smart παραμένει μία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων, λέγοντας μάλιστα πως «η smart θα πρέπει επενδύσει σε μία νέα πλατφόρμα» για την κατασκευή αυτού του αυτοκινήτου, προμηνύοντας έτσι ότι θα είναι σαφώς πιο μικρό από οτιδήποτε άλλο στην κατηγορία του.
Προφανώς σε αυτό θα βοηθήσουν οι Mercedes και Geely, και δεν θα πρέπει να παραξενευτούμε αν δούμε να χρησιμοποιείται η αρχιτεκτονική των 800V όπως έγινε και στο #5.
Τέλος, είναι σχεδόν βέβαιο πως με το λανσάρισμα της απλής έκδοσης, δεν θα αργήσει και η παρουσίαση της έκδοσης Brabus που θα προσφέρει αγριεμένο look και αυξημένες επιδόσεις.
Πηγή: AutoExpress
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η smart εξετάζει την «επιστροφή» του Roadster - Τι χαρακτηριστικά θα έχει
Smart #6: Έρχεται το νέο sedan που θα τα βάλει με το Tesla Model 3
Η smart εξετάζει την «επιστροφή» του Roadster - Τι χαρακτηριστικά θα έχει