Τον Αύγουστο του 2023, η Lamborghini παρουσίασε την Lanzador, ένα αμιγώς ηλεκτρικό GT coupe concept car 1.341 PS σε διάταξη 2+2, που αποτελούσε τον προάγγελο για το πρώτο EV μοντέλο μαζικής παραγωγής, προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει το 2028.
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η ιταλική φίρμα αποφάσισε να καθυστερήσει κατά ένα χρόνο τα «αποκαλυπτήριά» του, θέτοντας ως νέο χρονικό ορόσημο το 2029. Η απόφαση αυτή πάρθηκε με δεδομένη τη μειωμένη «διείσδυση» των EV στην αγορά αυτοκινήτου, με την επιφυλακτικότητα που δείχνουν οι υποψήφιοι αγοραστές.
Πλέον, η Lamborghini έχει καινούριες δεύτερες σκέψεις, οι οποίες αυτή τη φορά δεν αφορούν το χρονοδιάγραμμα, αλλά την «καρδιά» του νέου της μοντέλου: Οι Ιταλοί εμφανίζονται προβληματισμένοι για το αν όντως θα κάνουν το βήμα για την ηλεκτροκίνηση και εξετάζουν πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο το ολοκαίνουριο μοντέλο να είναι plug-in hybrid αντί για αμιγώς ηλεκτρικό.
«Μέχρι στιγμής έχουμε πάρει δύο αποφάσεις, βασισμένοι στο γεγονός ότι η καμπύλη αποδοχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως - και όχι μόνο στη δική μας κατηγορία - έχει μετατραπεί σε ευθεία. Και αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για το segment στο οποίο εμείς προσφέρουμε αυτοκίνητα», τόνισε ο CEO της φίρμας, Stephan Winkelmann, μιλώντας στο αυστραλιανό CarExpert.
Και εξήγησε: «Η πρώτη απόφαση (σ.σ. που ελήφθη ως αποτέλεσμα της χαμηλής ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων από τους αγοραστές) είναι ότι ο αντικαταστάτης της Urus θα είναι και πάλι plug-in hybrid (σ.σ. και όχι EV). Η δεύτερη ότι αναβάλαμε το λανσάρισμα του τέταρτου μοντέλου μας».
Ωστόσο, απομένει άλλη μία που αφορά το κινητήριο σύνολο με το οποίο θα εφοδιαστεί η ολοκαίνουρια προσθήκη στην γκάμα. Όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει περίπτωση να τοποθετηθεί PHEV μονάδα, απάντησε: «Πρέπει να αποφασίσουμε σύντομα αν θα κινηθούμε προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση. Σήμερα, όμως, είναι πιθανό (σ.σ. να είναι PHEV), αλλά αυτό παραμένει ακόμα πολύ ανοικτό».
Η αλήθεια είναι ότι η Lamborghini δεν είναι σε κατάσταση που πρέπει να προβληματίζεται, από τη στιγμή που οι πωλήσεις της συνεχίζουν να καταγράφουν ρεκόρ. Το 2024 είχε έσοδα 3,09 δις ευρώ, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 3 δις.
Αν και παραμένει πιστή στη στρατηγική της ηλεκτροκίνησης, η προσέγγισή της είναι ρεαλιστική. «Είπαμε ότι δε χρειάζεται να είμαστε παρών (σ.σ. στην ηλεκτροκίνηση) από την αρχή, αλλά οφείλουμε να το κάνουμε όταν οι υποψήφιοι αγοραστές είναι έτοιμοι να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και για μένα, αυτό είναι ύψιστης σημασίας για την επιτυχία μιας εταιρείας όπως η δική μας», παραδέχθηκε ο Winkelmann.
Έχοντας, πλέον, μια γκάμα με PHEV μοντέλα (Revuelto, Urus, Temerario), ο CEO της Lambo επανέλαβε την πρόθεση της φίρμας να διατηρήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για όσο περισσότερο καιρό είναι εφικτό από τους κανονισμούς.
«Αν γενικευθεί η χρήση των βιοκαυσίμων, τότε προκύπτει μια τεράστια ευκαιρία για να διατηρήσουμε τις ΜΕΚ. Ανεξάρτητα από αυτό, πάντως, η δική μας πρόθεση είναι να διατηρήσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης τουλάχιστον για τα δύο supercars», ήταν το σχόλιό του.
Οι προβληματισμοί για το σωστό timing μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένοι, λαμβάνοντας υπόψιν και το συναίσθημα των υποψήφιων αγοραστών: «Είμαστε μια εταιρεία που βασίζεται στην τεχνολογία, αλλά σε ορισμένα πράγματα, πρέπει πάντα να εξετάζεις τη συναισθηματική πλευρά των ανθρώπων και σίγουρα τη μεταπωλητική αξία. Και αυτό γιατί η απόδοση δεν καθορίζεται μόνο από την επιτάχυνση ή την τελική ταχύτητα, αλλά και από το συναίσθημα».
Πηγή: CarExpert
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δυστύχημα Diogo Jota: Ποιος πραγματικά πρέπει να οδηγεί αυτοκίνητα όπως η Lamborghini Huracan;
Ferruccio Lamborghini: Το συνεργείο στη Ρόδο, τα τρακτέρ και ο ομηρικός καυγάς με τον Enzo Ferrari
Επίσημο: Έρχεται ο διάδοχος του Audi TT - Πότε παρουσιάζεται, όλες οι πληροφορίες