Ξεχάστε το Tesla Model 2 – Το «νέο» προσιτό μοντέλο δεν θα είναι τόσο... νέο


Μία συζήτηση διάρκειας σχεδόν 2 ετών φτάνει στο τέλος της, από επίσημα χείλη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, NEWSPRESS
  • 24/7/2025

Εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την παρουσίαση από την Tesla ενός προσιτού, οικονομικά, μοντέλου, που θα τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας της. Τόσο τα ρεπορτάζ, όσο και η ίδια η επίσημη πληροφόρηση είτε μέσω δηλώσεων του Elon Musk είτε με ανακοινώσεις/διαρροές της φίρμας, είναι αναρίθμητα και με διάφορες, ενίοτε αλληλοσυγκρουόμενες, πληροφορίες.

Αρχικά γινόταν λόγος για ένα μοντέλο με τιμή στα όρια των 25.000 ευρώ, που θα μπορούσε να ονομαστεί Model 2 ή Model Q. Τουλάχιστον δύο φορές το project φαινόταν να «παγώνει», αλλά πάντοτε επανερχόταν στο προσκήνιο. Η ίδια η Tesla, στις αρχές του 2025, στη διάρκεια της τηλεφωνικής συνδιάλεξης με μετόχους και επενδυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2024, ξεκαθάρισε ότι «θα έρθουν νέα μοντέλα, στα οποία θα περιλαμβάνονται και προσιτά οχήματα που θα χρησιμοποιούν στοιχεία από την πλατφόρμα επόμενης γενιάς αλλά και από τις υπάρχουσες πλατφόρμες».

Η εκτίμηση που προέκυπτε ήταν ότι ίσως αυτό οδηγούσε στο λανσάρισμα μοντέλων που θα αποτελούσαν παραλλαγές της τρέχουσας γκάμας και πλέον, εδώ και λίγες ώρες, ο Elon Musk φρόντισε να «ρίξει φως» στο μυστήριο, με μια λιτή παραδοχή που έκανε κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής συνδιάλεξης για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2ου τριμήνου του 2025.

«Θα είναι απλά ένα Model Y», τόνισε ο CEO της φίρμας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ενός αναλυτή για το πώς θα είναι σχεδιαστικά το οικονομικά προσιτό μοντέλο. Και πρόσθεσε: «Ας λύσουμε το μυστήριο». Το ρεπορτάζ αρκετών ΜΜΕ του εξωτερικού αναφέρει ότι ο Musk πιέστηκε αρκετά για να φτάσει σε μια «συγκεκριμένη» απάντηση, η οποία ήρθε στο τέλος της τηλεφωνικής συνδιάσκεψης.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η «αποκάλυψή» του δημιούργησε περισσότερες απορίες από όσες έλυσε. Τα ΜΜΕ του εξωτερικού ερμηνεύουν τη συγκεκριμένη δήλωση ως «επισημοποίηση» ότι δε θα υπάρξει κάποιο νέο μοντέλο στην γκάμα - ούτε κάποιο μικρότερο σε μέγεθος από το υπάρχον Model Y - αλλά μια «σπαρτιάτικη» έκδοσή του, που θα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη τιμή.

Ωστόσο, άπαντες απορούν με πιο τρόπο θα μπορέσει αυτή η τιμή να είναι χαμηλότερη και από αυτή της πιο απλής έκδοσης του Model 3, με δεδομένο ότι το ηλεκτρικό sedan αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο της φίρμας, ενώ το SUV είναι σαφώς ακριβότερο.

Από τη στιγμή που ο Elon Musk αρνήθηκε να δώσει περισσότερες πληροφορίες, το MotorTrend, με δημοσίευμά του, παρουσίασε τη δική του εκτίμηση για το πώς η Tesla θα καταφέρει το στόχο της. Έτσι, θα πρέπει να περιμένουμε ένα Model Y με ελάχιστα - αν όχι σχεδόν κανένα - από τα premium χαρακτηριστικά που διαθέτει.

Συγκεκριμένα, θα είναι πισωκίνητο, με έναν ηλεκτροκινητήρα, με υφασμάτινα καθίσματα, χωρίς τη νέα οθόνη για τους επιβάτες της πίσω σειράς καθισμάτων, με μπαταρία μικρότερης ενεργειακής χωρητικότητας (ίσως και όχι τόσο εξελιγμένης χημείας) και άρα με μικρότερη αυτονομία, ενδεχομένως σύστημα infotainment χαμηλότερων προδιαγραφών, χωρίς θερμαινόμενα και αεριζόμενα πίσω καθίσματα, δίχως ενεργό σύστημα περιορισμού θορύβου και φίλτρο καμπίνας HEPA. Επιπλέον, το συγκεκριμένο ρεπορτάζ «βάζει στο τραπέζι» και την πιθανότητα περιορισμού της χρήσης σπάνιων γαιών ή και χαμηλότερη ισχύ για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα.

Όσο για την τιμή του; Φημολογείται ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 35.000 και 39.000 ευρώ, ωστόσο αυτό μένει να επιβεβαιωθεί το επόμενο διάστημα, όταν και θα προκύψουν πιο «ασφαλείς» πληροφορίες.

Στη διάρκεια της τηλεφωνικής συνδιάσκεψης η Tesla έκανε γνωστό ότι η «αρχική παραγωγή» του συγκεκριμένου, οικονομικά προσιτού μοντέλου, ξεκίνησε ήδη από τον Ιούνιο, ωστόσο η μαζική παραγωγή του, σε μεγάλους όγκους, θα έρθει προς το τέλος του 2025. «Θα είναι διαθέσιμο για όλους το τελευταίο τρίμηνο», τόνισε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του τμήματος μηχανολογίας, Lars Moravy.

Από την πλευρά του, ο Musk αισιοδοξεί ότι οι πωλήσεις της φίρμας θα βελτιωθούν κατά πολύ με το νέο μοντέλο: «Η επιθυμία απόκτησης αυτοκινήτου είναι μεγάλη. Ωστόσο, οι υποψήφιοι αγοραστές δεν έχουν αρκετά χρήματα στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς. Αυτό είναι το πρόβλημα. Δεν υπάρχει έλλειψη βούλησης, αλλά δυνατότητας. Έτσι, όσο πιο προσιτό οικονομικά είναι ένα μοντέλο, τόσο το καλύτερο».

Πηγή: MotorTrend

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πόσοι χωράνε στο νέο Tesla Model Y; Η σωστή απάντηση είναι 6

Νέες εκδόσεις στην Ελλάδα για το ανανεωμένο Tesla Model Y (τιμές)

Tesla Model 3 RWD - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο ηλεκτρικό sedan