Όχι, δεν είναι σκούπα ρομπότ - Είναι ο ηλεκτροκινητήρας της Koenigsegg και φέρνει την επανάσταση!


Ο Dark Matter, ο επαναστατικός ηλεκτροκινητήρας των 800 PS και των 39 kg, συνδυάζει τεχνολογία από το μέλλον με την ωμή δύναμη της... σκοτεινής ύλης.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: KOENIGSEGG
  • 5/5/2025

Μικρός στο μάτι αλλά … αρκετά ισχυρός για να επαναπροσδιορίσει την έννοια της επιτάχυνσης. Για δεκαετίες η φράση "Δεν υπάρχει υποκατάστατο για τον κυβισμό" κυριαρχούσε στον κόσμο των επιδόσεων. Σήμερα όμως, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αυτά τα ρητά ανήκουν πλέον στο παρελθόν, ειδικά όταν μιλάμε για τον Dark Matter, τον επαναστατικό ηλεκτροκινητήρα των 800 PS της Koenigsegg.

Τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο εμπρός άξονα του υβριδικού hypercar Gemera, πλαισιώνοντας τον V8 κινητήρα των 1.500 ίππων που βρίσκεται στο πίσω μέρος. Ο Dark Matter δεν είναι απλώς ένας ακόμα ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, είναι μία νέα κατηγορία από μόνος του.

Επιδόσεις από... άλλον πλανήτη

Ο ηλεκτροκινητήρας Dark Matter αποδίδει 800 PS και 1.250 Nm ροπής, φτάνοντας έως και τις 8.500 σ.α.λ., με συνολικό βάρος μόλις 39 kg. Για να καταλάβει κανείς την πρωτοτυπία του, αρκεί να αναλογιστεί ότι έχει διάμετρο μόλις 38,3 cm και πάχος 13,5 cm, δηλαδή λίγο μεγαλύτερος από μια οικιακή σκούπα ρομπότ.

Ηλεκτροκινητήρας από το μέλλον

Το κλειδί για τις εντυπωσιακές επιδόσεις του είναι η καινοτόμα τεχνολογία "raxial flux", ένας συνδυασμός των αρχών ακτινικής και αξονικής ροής, ένας όρος που επινοήθηκε από την ίδια την Koenigsegg. Σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg, πρόκειται για μια κυρίως αξονική ροή με "λίγη ακτινική", προσφέροντας την υψηλή ροπή της πρώτης και την υψηλή στροφική ταχύτητα της δεύτερης. Και αν όλα αυτά ακούγονται υπερβολικά τεχνικά, η ουσία είναι απλή: περισσότερη δύναμη, με μικρότερο βάρος και μικρότερο όγκο από οποιονδήποτε αντίστοιχο κινητήρα έχει υπάρξει μέχρι σήμερα.

Εξολοκλήρου από ανθρακώνημα

Ένα ακόμα εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι η χρήση ανθρακονήματος σχεδόν σε όλη τη δομή του κινητήρα, όχι μόνο στο περίβλημα αλλά και στον ρότορα και τον στάτορα, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά φύλλα από χάλυβα.

Αυτό προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό βάρος και κορυφαία μηχανική ακαμψία, αν και με υψηλό κόστος, κάτι που για τα Koenigsegg, ποτέ δεν στάθηκε εμπόδιο. Άλλωστε, η "φθηνότερη" Gemera ξεκινά από τα 1,7 εκατομμύρια δολάρια.

6 φάσεις ισχύος αντί για τρεις!

Η Koenigsegg διπλασίασε τις φάσεις του ρεύματος. Αντί για την κλασική 3φασική λειτουργία (120° διαφορά φάσης ανά κύκλο), το Dark Matter χρησιμοποιεί 6 φάσεις, με δύο σετ 3φασικής ισχύος ρυθμισμένες σε 30° μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα είναι πιο ομαλή παροχή ροπής, λιγότερο “σκαλοπάτιασμα” και χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας.

Και μόνος του φτάνει – Στη Gemera απλώς συμπληρώνει

Ο Dark Matter λειτουργεί αυτόνομα στον μπροστινό άξονα της Gemera, σε μια διάταξη που η Koenigsegg ονομάζει "Bulldog". Στο πίσω μέρος, ένας θηριώδης 5λιτρος twin-turbo V8 με 1.500 ίππους συνεργάζεται μέσω του μοναδικού κιβωτίου Light Speed Tourbillon Transmission (LSTT), συνθέτοντας ένα από τα πιο περίπλοκα και ταχύτερα υβριδικά συστήματα στον πλανήτη. To αποτέλεσμα; Συνολικά 2300 PS και 2.750 Nm ροπής με αναλογία ίππων ανα κιλό 1.11

Και αν... το βάζαμε σε ένα ’69 Camaro;

Για να κατανοήσουμε το τεχνολογικό άλμα, αρκεί να θυμηθούμε έναν κινητήρα Muscle Car V8 7.4 λίτρων πχ από μια Chevelle του ’70 ή ένα Camaro του ’69 που απέδιδε περίπου 800 PS και 800 Nm ροπής, καταναλώνοντας... 35 L στα 100km. Βάρος κινητήρα; Τουλάχιστον 317 kg. Αν υπήρχε τρόπος να βάλεις έναν Dark Matter σε τέτοιο πλαίσιο, θα μιλούσαμε για τη γέννηση ενός τεχνολογικού Frankenstein με επιδόσεις από άλλο γαλαξία.

Η Koenigsegg, με τον Dark Matter, δεν σχεδίασε απλώς έναν νέο ηλεκτροκινητήρα, επανακαθόρισε τι είναι τεχνολογικά εφικτό στην ηλεκτροκίνηση υψηλών επιδόσεων. Και αν ποτέ δούμε εικόνες από τα εσωτερικά του, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μοιάζει περισσότερο με ρολόι υψηλής ωρολογοποιίας παρά με κινητήρα αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δείτε την Koenigsegg Jesko Attack να διαλύει το ρεκόρ γύρου στη Laguna Seca (video)

Η Koenigsegg το παίρνει πάνω της - Θα αντικαταστήσει την Jesko που κάηκε στην Αττική Οδό

Ακούστε τον V8 της Koenigsegg Jesko με τους 1.600 PS να «ουρλιάζει» στο δυναμόμετρο (video)